Autor: Pavel Oreški Publikováno: 17.března 2004 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Filmovou atmosféru se snažili vývojáři z Blitz Games přenést i do hry. Každá úroveň začíná animací. Ta je sice natočena v enginu hry, ale z nepochopitelného důvodu je přehrávána v nízkém rozlišení ve formátu Bink Video. Určitě by bylo mnohem lepší, kdyby animace plynule přešly v herní část. První úroveň se odehrává v zaplivaném bistru, které obsadili zfetovaní výrostci a navrch vzali rukojmí. Až je osvobodíte, vyrazíte k rozbořenému baráku, sídlu mafiánské přípravky, plnému kradené elektroniky a videoherních automatů. Ten zase provrtáte kulkami a po krátkém finálním souboji na konci první kapitoly čeká už jen šéfův slovní průjem. ![]() V následujících čtyřech kapitolách se podíváte do vykrádané banky, několika restaurací a vil, budete honit zloduchy po střechách nebo v docích. Podstatnou roli hrály ve filmu automobilové honičky, ale nic takového ve hře není, což je určitě škoda. Všechny mise probíhají naprosto stejně, jediným zpestřením jsou pak dvě úrovně, kdy kryjete parťákova záda odstřelovací puškou. Nádobíčko Mizerové, ať kladní nebo záporní, se neobejdou bez pořádného vybavení. Od začátku každé mise máte k ruce policejní pistole s nekonečným přísunem olova. Další zbraně musíte buď vystřelit mafiánům z ruky nebo je najdete někde pohozené. Nikdy bych si nemyslel, jaký arzenál se dá v Miami za popelnicí najít. Kolty, automaty, samopaly, útočné pušky, brokovnice nebo zmíněná odstřelovačka. Militaristickým bonbónkem jsou granáty. Velmi účinné, ale zrádné, protože se umí nepříjemně odrážet zpět. Ale nejpohodlnější je projít celou hru s pistolí, protože je nejpřesnější a tím pádem nejefektnější. Trefíte s ní nepřítele do šišky a máte vystaráno. V Bad Boys II je totiž přítomen „důmyslný systém zásahových zón“. Ehm, kromě hlavy usmrtíte každého ranou do krku. A jinou reakci, než rudou skvrnku na tričku, s následkem smrti nebo bez, docílíte trefou do kolene, kdy se dotyčný krásně klátí. Poslední možností eliminace je pak vystřelení zbraně z ruky, čímž nebohého automaticky zatknete. Proti vám stojí výlučně lidská cháska, rozdíl je pouze v tom, co drží v rukou. Jen vojáci v posledních levelech se mi zdáli trochu odolnější. ![]() ![]() ![]() Střílím, tedy jsem Umělá demence funguje skvěle. Přijdete do místnosti, ze dveří nebo z oken se vyrojí mafiáni, doběhnou na předurčené místo, kde se kryjí a jednou za pět sekund vykouknou, a pokusí se vás zasáhnout. Ale ani skrčit se pořádně neumí, takže jim většinou kouká hlava, kterou je tak lehké trefi … Když se nepřítel nemá kam schovat, stojí na místě, míří vaším směrem a pokud ho zasáhnete, začne pomalu úkrokovat vlevo nebo vpravo. V jiných hrách jsou lehkým vytržením z nudy závěreční bosové. Bohužel ti se zde chovají naprosto stejně jako řadoví padouši a jejich eliminace se stává o to nudnější, čím je jejich odolnost větší. Ale je pravda, že kvalita se dohání kvantitou a nic jiného jsem od Bad Boys II v oblasti chytrosti protivníků ani nečekal. Opět jen reklamní žvásty ![]() Ty se ve hře poznají podle barevného kolečka umístěného poblíž sloupu, stolu, sedačky nebo jiné překážky. Když jste u skrýše dost blízko, stačí zmáčknout k tomu určenou klávesu a Mike nebo Marcus zasednou. V té chvíli jsou téměř nesmrtelní, kromě situací, kdy jste příliš hrrr a vydáte se vpřed moc rychle. Pak vás naskriptované ovečky oběhnou a pokropí ze strany. Jakmile zasednete, vidíte co se děje za vámi a můžete v klidu zamířit. Pak se stačí směrovou šipkou vyklonit a zmáčknout spoušť (pohled z očí). Na skrýších je celá hra postavená a ve výsledku jsou Bad Boys II vlastně jen lehčí Virtua Cop. Rozdíl je, že mezi jednotlivými body to za vás neodchodí počítač a nepřátele nemusíte zabít v časovém limitu. Nakonec jsem si nechal onu "stealth taktiku". Ono vlastně není o čem psát, protože žádným protivníkům se nevyhnete a tak jako tak na ně střílet musíte. Možná měli autoři na mysli to, že nepřítele nezabijete, ale z ruky mu zbraň vystřelíte. Každopádně ani o nejslabším odvaru Thiefa nemůže být vůbec řeč. ![]() ![]() ![]() Docmrndávky Aby Bad Boys II nebyli tak okatě primitivní, snažili se autoři přimíchat pár věcí navíc. Třeba ono zmíněné hodnocení akce vaším šéfem. Ten si všímá hlavně toho, kolik doláčů celé divadýlko stálo. Za každou zničenou věc se přičítají penízky, které pak určují, jestli jste hodný nebo zlý policajt. Ale kromě stále stejného seřvávání jsem jiný důvod pro tuhle vychytávku nenašel. Možná, že když budete jak andílci, odemknete nějaký vypečený cheat. Ale proč se o to snažit, když o zničení si říká tolik cenností… Rozstřílet se dá veškeré vybavení a skoro všechno - tak jako ve správném americkém filmu - vybuchuje. ![]() Teleport A konečně to přišlo. Dostávám se k problémům způsobeným při převodu z konzolí. Problém je jako obvykle s ovládáním. Prohlížení menu je možné zase jenom klávesnicí, myš má dovolenou. Ale čert vem menu. Bohužel celý koncept Bad Boys II byl vymýšlen s ohledem na ovládání joypadem. Takže míření myší do stran jde lehce, ale když po vás šijí ze střechy, podložka vám stačit nebude, zvlášť se sniperkou v ruce ne. Další problém je s akčním tlačítkem. S jeho pomocí děláte salta, krčíte se a také vykopáváte dveře, což je mimochodem jediný způsob, jak je otevřít. Jenže často místo toho, aby dveře vykopl, si negr kecne na zadekl a kryje se. Takže ho musíte zvednout, popojít kousek vedle a zkusit to znovu. Silně otravný bug. Na internetu jsem se dočetl, že verze pro PlayStation 2 jde hrát i ve dvou. Bohužel na PC to možné není, ačkoliv design úrovní a rozestavení krycích bodů tomu odpovídá. A to je největší chyba, kterou při převodu na PC autoři udělali. Když si vzpomenu, jaká blbost byl Virtua Cop a v co se změnil při spolupráci dvou hráčů, určitě bych dal Bad Boys II nejméně o 20 % víc. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů S konverzí samozřejmě souvisí i audiovizuální stránka. Bad Boys II využívají stejný engine jako Grand Theft Auto a na obrázcích je to dobře vidět. V GTA 3 jsme se proháněli obrovským městem, kradli desítky vozítek a potkávali spoustu různých lidí. Ale Bad Boys II, to jsou malé levely se stále stejnými protivníky jen v jiných tričkách. Kromě pár světlých momentů je grafika jedna velká mizérie. Na druhou stranu jsou minimální požadavky skutečně směšné – 600 MHz procesor, 64 MB RAM a 32 MB grafická karta. A na uvedené konfiguraci, s trochou paměti navíc, běží vše naprosto svižně. Ještě horší než grafika jsou však animace. Nevím, jestli je to podivně pokřivenou perspektivou, ale pohyb všech postav je podezřele pomalý. Mike i Marcus mají celou dobu nahnojeno v kalhotách (mezi námi se jim ani nedivím), a tak se pohybují dost opatrně. Kroutí zadnicí a nohy křiví v nepřirozených úhlech s krůčky jak od baletek. To nebohého hráče dohání k šílenství v momentě, kdy má přejít delší úsek. Hudba je hip-hopového ražení, není vyloženě špatná, ale je jí prachsprostě málo. V symfonii kulek se i tak ztrácí. Resumé ![]() Stáhněte si: Trailer, Cheaty, Patch Související články: Novinky |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, pracuje jako grafik v celostátním deníku, píše občas i pro Level, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem (všechny články autora) |