| Autor: Viktor Bocan Publikováno: 6.února 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
zdroj:
tisková zpráva
Hlavní je samozřejmě vaše základna, kterou nestavíte, nýbrž… echm… rozbíjíte. Máte náklaďák, na něm naloženy tyče a nějaké to plachtoví, a když se vám zalíbí mýtinka u lesa, zaparkujete tam a rozbijete tábor. Co to znamená? Nejúžasnější věc v celé hře – hlavní tábor, ve kterém vyrábíte jednotky, léčíte a vynalézáte, a můžete jej kdykoliv sbalit, naložit zpátky na náklaďák a odvézt jinam. Jasně, A&A není první hra, v níž to lze udělat, ale tady tuto drobnůstku využijete opravdu pořádně a beze zbytku. Skvělé je, že nemusíte šoupat celým ležením včetně ostnatého drátu a šňůry na prádlo, ale vyrobíte pouze náklaďák s municí. Ten pošlete za svými jednotkami bojujícími v první linii, jež si v případě potřeby doběhnou za nejbližší buk pro náboje. Nic ve hře netěžíte ani nesbíráte, kromě univerzálního platidla, které je produkováno určitými budovami a ovládanými městy.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Nevyužité ovládání Samotné boje vycházejí z tradičního konceptu s několika drobnými odlišnostmi, pramenícími hlavně z toho, že hýbete celými jednotkami a nikoli vojáčky. Hra se soustředí i na drobnosti, jakými je už zmíněná munice (u vozidel i palivo) nebo morálka. Na výběr se nabízí několik bojových formací, které ovlivňují sílu útoku a rychlost, různé možnosti zvláštních akcí a speciální jednotky.
zdroj:
tisková zpráva
Hlavním kamenem úrazu realtimové části je asi nevyváženost. Čeká vás sice rafinované ovládání, v němž lze otáčet kamerou a zpomalovat čas, příliš ho ovšem nevyužijete – nepřítel je totiž celkem tupý a nejlepší taktika je nakonec označit všechno dostupné vojsko a kliknout na nepřátelskou entitu, určenou k likvidaci. Vojáci se hezky způsobně seřadí a s bujarým rykem utlučou zmíněného nepřítele čepicemi. Výroba armád je vcelku laciná věc, takže produkujete jednu jednotku za druhou – bez ohledu na to, co kdo vlastně umí.Vynalézání probíhá klikáním na ikony, což odečte peníze a přidá nějaký ten bonus. V první půli mise tedy „vynaleznete“ všechno, co má smysl, a ve druhé svou základnu vlastně ani neuvidíte. Další patálií je dostřel – působí až směšně, pokud na monitoru vidíte realistické prostředí, v něm realistické vojáčky, realistická vozítka, ale chce-li voják střelit nepřítele, musí k němu dojít takřka na dosah. Proč to nedotáhli do konce? A&A je ovšem třeba přiznat jistou chytlavost. Grafika je docela roztomilá, je to 3D, je to hezké, jednotky se skvěle pohybují, stromy pod pásy tanků praskají a voda se čeří. K dispozici máte letectvo a loďstvo, což hře dodává nový a zajímavý rozměr v podobě kobercového bombardování, zuřivých náletů nebo parašutistů, vtipně shozených nepříteli za rozložitá záda.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Taktice určitě prospívá zmíněné hospodaření s municí a obnovování jednotek, takže chcete-li, můžete vytvořit opravdu „živé“ bojiště – ten míří tam, ten podporuje onoho a tamhleten za lesíkem nabírá nové síly, aby zaútočil padouchovi do nechráněného boku. K dispozici je spousta různých jednotek od průzkumných pěšáčků přes tanky až k dělostřelectvu a vše působí živě a přirozeně. Jakmile se ponoříte do kampaně, snadno přistihnete sami sebe, že se těšíte na další bitvu a s chutí se vrháte do stavby tábora a rozmísťování kulometných věží...
zdroj:
tisková zpráva
Co je na Axis & Allies nejhorší? Inu… taková celková rozpačitost. Ani jeden mód nevydá na samostatnou hru – a dohromady to zas až tak nedrží. Kdyby se autoři vybodli na „strategickou“ kampaňovou část a dotáhli realtimové bitvy, trochu víc zapracovali na drobnostech a jednotlivostech a vydali se cestou lehce většího realismu (když už tam mají skutečné kulisy), dopadlo by to možná jinak. Takhle se zrodila vcelku solidní strategie, u níž máte ale neodbytný pocit, že vznikla jaksi mimochodem – možná jako vedlejší produkt celkově vyzrálejšího Kohana. Tak proč se na ni nevykašlat a nehrát raději „originál“?Tento článek původně vyšel v časopisu GameStar. Stáhněte si: Demo, Trailer, Cheaty... Související články: Novinky... |
| Viktor Bocan | |
| autor GameStaru |