Autor:             ABE Publikováno:  24.srpna 2001 |  
  Pohádky         1000 a jedné noci 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Příběh hry Arabian         Nights začíná přáním Sultána země Akabha a jeho manželky mít děti. Džin         jim toto přání splní a Sultánova manželka porodí pět nádherných dcer,         které dostanou jména Muscade, Melissa, Hellebore, Spiruline a Guarana.         Posvátná kniha Koba určovala Sultánovým dcerám přesné podmínky jejich         sňatku. Musejí se vdát v den svých 20tých narozenin, jinak veškerou moc         nad zemí Akabha získá Grand Vezier. Vy hrajete za Aliho. Ali miluje Melissu         a chtějí se vzít, než se tak ale stane, musíte zachránit všech pět princezen         než dosáhnou svých 20tých narozenin...
          Zasazení děje do orientálního prostředí je jedním zmála kladů celé hry,         protože se na něj alespoň hezky dívá. Jak už asi sami tušíte, nejsem z         Arabian Nights moc nadšený - ostatně pokud jste ale hráli demo, pochybuji         že vaše pocity byli jiné. Pokud jste demo         nehráli čtěte další řádky.
          Příběh je sice možná trochu divný, ale na hraní nemá moc velký vliv. Celá         hra se skládá totiž jen z toho, že někam běžíte, cestou posbíráte něco         málo věcí a zabijete ještě o něco málo méně nepřátel. Naštěstí měli autoři         alespoň tolik rozumu, že tuto hru dosud ani nenabízeli v obchodech, až         do září letošního roku ji bylo možné zakoupit jen přes internet. Pokud         vám nebude stačit první epizoda hry (čemuž bych se velice divil) budete         si moci zakoupit za pouhé 4 libry epizodu další atd.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
   Klon         Prince of Persia 3D         Už na první pohled je zřejmé, kde že se to autoři nechali inspirovat.         Protože Prince of Persia 3D nebyl zrovna hitem prodejních hitparád, trochu         mě překvapuje, že někdo dokáže udělat v podstatě stejnou hru, se stejnými         chybami a navíc v této době. Kdyby Arabian Nights vyšli před pár lety,         možná by měli i úspěch, ale teď jsou spíše k smíchu (nebo k pláči, to         pokud jste si hru koupili).
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Při pohledu         na screenshoty je jasně vidět, že s grafikou si autoři zrovna moc práce         nedali. Všechno je takové moc “hranaté” a nevyhlazené. Se současnými špičkovými         enginy se hra rozhodně srovnávat nemůže. Navíc engine obsahuje i obrovské         množství chyb. Dýky zaseknuté ve vzduchu, vyskočení z herní mapy nebo         propadnutí do jiného levelu patří na denní pořádek a to jsou bohužel jen         ty nejvýraznější nedostatky. Jen popisování Aliho vysloveně stupidních         pohybů by mě vystačilo na samostatný článek.
          Dalším zajímavým prvkem je styl Aliho umírání. Poté, co obdrží smrtelnou         ránu, se prapodivně složí k zemi, kde se následně rozplyne do vzduchu.         Vše je samozřejmě doprovázeno stylovým efektem, který má nejspíš navodit         pocit jakéhosi tajemna, což se mu samozřejmě moc nedaří, takže je to ve         finále spíš k smíchu.
   Smrtonosné         zbraně?         Nadpis smrtonosné zbraně jsem použil s jistou nadsázkou, protože váš hrdina         disponuje jen typickým zahnutým mečem, dýkou, jakousi příruční bombou         (asi náhražka granátů) a několika kouzly. Ano, čtete dobře, Ali umí i         kouzlit, co jiného mu taky zbývá, když bojovat umí jako 90tiletý invalidní         dědek. Pokud se rozhodnete přesto bojovat konvenčními zbraněmi, připravte         se na naprostou nemožnost zásahu něčeho menšího, než jste vy sami. Kde         však nepomůže meč, tam nastupují alespoň kopance, které jsou mnohdy účinnější.         Dýku a bombu máte totiž jen na jedno použití, navíc tyto dvě zbraně jsou         ve hře jaksi navíc a jejich využití je velmi sporadické. 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
               S magií je to narozdíl od zbraní trochu, ale jen opravdu trochu lepší.         Kouzla ovládáte celkem 4, jakýsi ohnivý fireball, ledový stít (něco podobného         jako v Americam McGee’s Alice) a ještě dvě další naprosto zbytečná kouzla.         No vlastně ani tak zbytečné nejsou, oproti dýce jsou to velice užitečná         a potřebná kouzla :), která uplatníte na těch několik nepřátel které cestou         potkáte. Jejich rozmanitost je poměrně velká, od zvířat až po různé stráže         nebo pouliční rváče.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Pokud je nepřátel         vcelku velká rozmanitost (na poměry hry, samozřejmě), tak o inteligenci         se spolu nejspíš podělili, protože jejich chování v boji sem se opravdu         musel smát. Nejen že pořád jdou za vámi a nesnaží se o nějakou kooperaci,         ale něco jako nastražení léčky je pro ně naprosté tabu. Boj probíhá pokaždé         stejně a na počtu nepřátel absolutně nezáleží. Jak vás totiž spatří, vydají         se směrem k vám a něco jako krytí se terénem nebo podobné věci, vůbec         neznají… bohužel.
   Orientální         prostředí          Jak jsem psal už výše, jsou Arabian Nights zasazeny do prostředí pohádek         1000 a jedné noci. Čekal sem od tohoto prostředí podstatně více, než hra         nabízí. Jestli má být znakem orientálního prostředí turban, který má Ali         na hlavě, tak se samozřejmě autorům omlouvám. Čekal sem prostě od hry         něco více než jen tlustého sultána, několik velbloudů a vychrtlé žebráka.         Čekal sem zaplněné tržnice, létající koberce, džiny a podobné orientální         vychytávky, které se ve hře bohužel nevyskytují.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
               Design levelů je jedním slovem otřesný, úroveň zpracování prostředí je         srovnatelná s hrami tak z roku 1998. Všechny lokace, ve kterých pobíháte,         jsou až moc liduprázdné a neinteraktivní, kromě několika málo nepřátel         se v nich nic nenachází. Většinu hry strávíte zmateným pobíháním po levelu         a hledáním něčeho, co vám pomůže k dalšímu postupu. Způsoby, jak toho         dosáhnou, jsou dva. Ten první je zdlouhavější a spočívá v tom, že máte         štěstí a někde náhodně zmáčkněte něco, co vám otevře dveře dál.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Druhý způsob         je mnohem rychlejší, ale zase se obtížněji hledá místo, kde ho lze realizovat.         Stačí totiž nalézt prostor, kde lze, díky nekvalitnímu enginu, propadnout         do dalšího levelu. To, že jste toto místo úspěšně našli, poznáte snadno.         Obraz a zvuk se jakoby zaseknou, jediné co lze dělal je rozhlížení se         pomocí myši. Tento stav trvá něco kolem minuty. Během propadávání vám         navíc přibývají předměty, které Ali nalézá při průletu mezi úrovněmi (zajímalo         by mě jak jen to asi dělá…:) 
          Tak, recenze se nám pomalu chýlí ke konci, protože mě už nenapadá nic,         co by se dalo o této hře říct. Snad jen, že zvuková stránka svoji kvalitou         nijak nevybočuje ze šedého průměru, stejně jako zbytek hry. Ze začátku         se mi docela líbilo, jak na pozadí znělo líbezným hlasem "Ali, Ali…",         ale po několika minutách jsem zvuky radši vypnul, protože mi to začínalo         pomalu lézt na nervy, stejně jako celé Arabian Nights.
 
 
 
 
 
 
  |