Autor: Frix Publikováno: 19.listopadu 2003 | Verze hry: finální/prodejní Doba recenzování: 1,5 týdne |
![]() ![]() ![]() Nyní, o několik set let později se vrací Zlo v podobě Neo-Satana (drobný vtípek směrem k Matrixu?), který si Zemi přejmenuje na Peklo a chce pomstu. Jinými slovy: autoři si přímo říkají o nulovou prodejnost ve většině západní Evropy i USA, poněvadž sci-fi interpretace Bible nikdy nebyly u křesťanů příliš v oblibě, ale toto téma nechme raději ležet a podívejme se na herní princip, který Konami zvolilo. Týmové bitvy v arénách ![]() Mapy jsou ohraničené časovým limitem na jejich zvládnutí a jelikož se nevyskytuje volba obtížnosti, jedná se pořád o to samé číslo – avšak odlišné pro každou úroveň. Obvykle jde o 15-30 minut, což s sebou kromě tlaku na hráče a teoreticky hektičtější atmosféry nese také břímě v podobě krátkosti hry, protože úrovně jsou spíše malými arénami. Pochválit lze vcelku solidní variabilitu prostředí, hráč se podívá do 4 větších oblastí (lidská kolonie, vesmírná stanice, Země, Peklo) rozdělených dále na arény, které nepostrádají přes svůj menší rozsah nápad. Protože o arénové bitky jde v Apocalyptice především, nepřekvapí, že po hráčově boku se permanentně vyskytují 1-3 počítačem řízení kolegové, kteří pomáhají s likvidací nikdy nekončících hord pekelných zplozenců (botů), kteří se stále dokola obnovují (stejně jako různé předměty). Maximálně se tedy ve skupině mohou pohybovat 4 postavy, což navazuje na výběr ze 4 bojových tříd. Během hry se mezi třídami nedá bohužel přepínat, ačkoliv by tato možnost nepochybně přinesla větší variabilitu. Upřímně, Apocalypticu stěží dohrajete jednou a dvakrát rozhodně ne, takže o zkoušení všech možných postav nemůže být moc řeč. ![]() ![]() ![]() Herní třídy Hráč sleduje svoji postavu z klasického pohledu třetí osoby kamerou fixovanou ve stylu nezměněném od dob prvního Tomb Raidera, na druhou stranu nejde říct, že by hra byla nepřehledná, naopak. Veliký důraz je kladen na souboje zblízka a střelné zbraně jsou do značné míry postaveny do pozadí, což je znát nejlépe na složení tříd bojovníků a bojovnic: Templáři jsou hlavní silou v boji nablízko. Nejčastější zbraní postav z této třídy jsou meče, se kterými se templáři dovedou pořádně silně ohánět. Rychlost také není zlá, avšak schopnost používání střelných zbraní je takřka nulová. ![]() Serafové představují křížence lidí s anděly a rozhodně jde o nejzajímavější třídu jak vzhledem, tak bojovými možnostmi. Kromě obrovské rychlosti a schopnosti krátkého letu disponují kouzly jak obrannými, tak útočnými. Materiální zbraně Serafové zrovna nemilují. Droidi to mají jednoduché – neumí kouzlit, nejsou rychlí, neumí zacházet s mečem... Zato střílet, to je nejlepší droidská vlastnosti vůbec. Kromě schopnosti ničit nepřátele na dálku lépe než kdokoliv jiný jsou také droidi jaksepatří odolní. Systém soubojů Každá třída má 5 zástupců s nepříliš překvapivě humornými jmény, takže si zahrajeme kupříkladu za Sestru Dominu nebo Bratra Devastatuse. Jak je myslím dostatečně zřejmé z popisu tříd, postavy disponují čtyřmi vlastnostmi, které se drobně liší postavu od postavu a významně mezi třídami obecně. Jedná se o rychlost, útok na blízko, na dálku a kouzlení. Důraz na používání zbraní na blízko je podle mého až příliš velký, zvláště s ohledem na příliš jednoduché používaní mečů a dalších kusů chladného železa. Není třeba nějak se snažit a stačí prostě jen držet klávesu pro útok spolu s neustálým pohybem na místě, aby již postava automaticky vytvářela roztodivná komba solidní účinnosti. ![]() ![]() ![]() Kooperativní hra ![]() I tak musíme hře připsat body alespoň za pokus o oživení stojatých vod, protože kooperace není nikdy na online poli dost. Jednak jde hrát singleplayer kampaň ve čtyřech živých hráčích, zajímavější možností je ale tzv. objective mód. V něm se proti sobě staví 4 hráči na straně Dobra a 4 na straně Zla (typy postav zůstávají stejné, mění se jména a vzhled), kteří musejí v časovém limitu splnit protichůdný úkol na celkem 18 mapách známých ze singleplayeru. Audiovizuální zpracování Hodnotit grafiku Apocalypticy je obzvláště nezáviděníhodný úkol, protože se v ní dá najít mnoho bodů dobrých a ještě více špatných. Modely postav se mi velmi líbily, zvláště pak za stranu Zla, stejně tak celý koncept mixovaných elementů fantasy, sci-fi a gotických hororů vypadá solidně. Úrovně mají svoje světlé i horší stránky, zatímco celkový dojem z jejich vzhledu a architektonického provedení je dobrý, často se najdou různé nedodělky a chybky, na detaily už asi nezbývalo moc času. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Bohužel dost odfláknuté jsou animace pohybu a speciální efekty, které považuji zvláště ve sci-fi hrách za dost podstatný element. Zbraně při střelbě pufnou jakousi miniaturní tyrkysovou kuličku, která po zásahu vyvolá tyrkysový mini-výbuch, sečné zbraně zase jsou velikostně silně podhodnocené a vypadají spíše jako dřevené hračky, a v podobném duchu bych mohl pokračovat ještě pořádnou chvíli. Vlastní herní engine Evolution vývojářů z Extreme FX není žádným výdobytkem nejmodernějších technologií a o to podivněji působí časté záseky v plynulosti i na silných počítačích, což vadí obzvláště při online hře, kdy každý frame navíc může být rozhodující. Škoda, že autoři hry nezůstali u původních plánů s licencováním Quake 3 Arena enginu od id Software. Se zvukem jsem byl oproti grafice zcela spokojen a není příliš co vytýkat, hudba je velmi dobrá, atmosférická. Slovo závěrem ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer, Cheaty Související články: Novinky |
Frix | |
autorovi je 17 let, píše pro Tiscali Games a Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde studuje International School of Helsinki. Hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora) |