| Autor: Bergy Publikováno: 14.června 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
V jednoduchosti je síla
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Na rozdíl od složitějších her typu Combat Mission nebo minule recenzovaných Laser Sqad Nemesis lze v rámci jednoho tahu vykonat pouze jednu činnost. To znamená, že například na přesun, opevnění se a zahájení střelby, jsou vždy nutné minimálně 3 tahy. Pravidla jsou v tomto směru naprosto nekompromisní i v případě, že pouze měníte formaci jednotky, která zůstává na svém původním hexu. Velkou roli zde má bojový terén, a proto je téměř nezbytné využívat různá převýšení, přírodní kryty tvořené lesy či porosty. Dalším velmi nápomocným aspektem je přítomnost generálů na bojišti, kteří vybraným nejbližším oddílům v okolí dodávají různé bonusy. Výčet druhů jednotek, které lze ovládat, je velmi skromný, ale nepovažuji to za minus z toho důvodu, že hra se přesně drží historického scénáře, tzn. obsahuje jen ty typy jednotek, které se bitvy doopravdy zúčastnily.
zdroj:
tisková zpráva
Umělá inteligence počítačového oponenta není zrovna ideální. Je až příliš patrné, že soupeř, proti kterému bojujete, má své akce do jisté míry naskriptované. Nejsem sice expert na americkou občanskou válkou, ale přesto jsem postupně došel k závěru, že taktika počítače se více méně shoduje s tím, jak tomu bylo v reálné bitvě u Gettysburgu. To znamená, že AI dělá stejné boty, které vytvářeli tehdejší generálové. Rozdíl je jen v tom, že ať bojujete za kteroukoli stranu, prakticky vždy stojíte proti přesile, která uměle stupňuje celkovou obtížnost konkrétního scénáře. Ukládání a nahrávání pozic je jinak možné naprosto bez omezení, takže si nikdo nemusí zoufat.Vedle nepříliš rozsáhlé kampaně je součástí hry ještě skirmish mód. Ten má na první pohled velký potenciál, protože už není tak vázán historickou přesností a složení armád ovlivňuje hráč tím, jaké jednotky si za přidělené body sám nakoupí. Tato herní varianta zároveň slouží i pro hru dvou hráčů neboli „hot-seat“, při které se musejí oba soupeři vzájemně střídat u jednoho počítače.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Všechny klady skirmish módu jsou ale zazděny skutečností, že limit pro nákup armády činí jen 10 – 15 tisíc bodů. Za předpokladu, že jeden oddíl vycvičených vojáků o velikosti 400 mužů (na taktické mapě představuje 1 jednotku) stojí celé 3 tisíce bodů, je asi jasné, že se tímto způsobem dají prožít jen poměrně malé bitky, které se nevyrovnají těm z kampaně. K dispozici je samozřejmě rovněž klasický multiplayer, který má sice stejné možnosti (včetně nízkého limitu bodů na nákup jednotek), ale dá se hrát jak po lokální síti, tak po internetu. Příjemná vizuální podoba
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Hardwarová náročnost je přijatelná. Udávané minimum činí Pentium III 800 MHz, 128 MB RAM a 3D karta kompatibilní s DirectX 9. Já jsem tuto hru testoval na sestavě AMD Athlon 64 3500+, 1GB RAM s GF 6800GT (použité rozlišení 1280x960 + detaily na max) a nenarazil jsem kromě jedné výjimky na žádné problémy. Onou výjimkou jsou začátky scénářů, při kterých se kamera snaží prolétávat nad mapou a rychle švenkovat ze strany na stranu. Mohlo to vypadat hezky, jen kdyby se obraz nepříjemně nesekal. Na místě by tedy byla lepší optimalizace, protože v mém případě nemůže být o nedostatku výkonu ani řeč. Překvapení
zdroj:
tisková zpráva
Celkově mě tato hra mile překvapila. Od začátku jsem pevně doufal, že nepůjde o nějaký propadák, ale že by se jednalo o vyloženě nadprůměrnou záležitost, mě ani ve snu nenapadlo. American Civil War: Gettysburg rozhodně není bez chyb, čemuž nakonec odpovídá i výsledné hodnocení, ale jinak je to neotřelá tahová strategie za poloviční cenu (20 amerických dolarů), kterou bych bez váhání doporučil každému fandovi zajímajícího se o americkou historii 19. století.Stáhněte si: Demo, Cheaty, Manuál Související články: Novinky | ||
| Bergy | |
| autorovi je 25 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |