Autor: Mickey Mouse Publikováno: 15.srpna 2003 |
![]() ![]() ![]() Zdravotníkem snadno a rychle? ![]() Zdravotnický kurs je rozdělen do dvou hlavních fází - teoretické a praktické, přičemž teorie bude asi tím, co vás potrápí nejvíce. Musíte absolvovat tři semináře: obnovení dýchání, zastavení krvácení a protišoková opatření. Ty jsou zasazeny do speciálních učeben a je třeba pochválit autory za opravdu ukázkové zpracování. Pokud se totiž pro kurs rozhodnete, ocitnete se v chodbě výcvikového střediska, kterým můžete bloumat a sledovat, co se kde děje. Problematické testy Poté, co si vše prohlédnete, navštívíte příslušnou učebnu, kde se pozdravíte s přednášejícím i spolužáky a zasednutím do lavice odstartujete výklad, na jehož konci vás vyučující vyzve k vyplnění postupových testů. Ty jsou zpracovány podobně jako v autoškole, čili ke každé otázce existuje několik odpovědí a vy zatrháváte tu, o níž tajně doufáte, že je správná. Úspěšným splněním testu postupujete dále a jste pozváni do jiné učebny na následující přednášku. ![]() ![]() ![]() Pro našince bude možná absolvování testů a pochopení výkladu trochu oříšek, neboť k přednáškám vedeným samozřejmě v angličtině neexistují psané titulky. Bude tedy potřeba porozumět mluvenému slovu vyučujícího, což může znamenat pro řadu ryzích Čechů nerozlousknutelný problém. Pravda je, že otázky v testu včetně odpovědí už jsou psané, ale zde se zase často bez předchozího výkladu nehnete a dělat test opakovaně stylem pokus-omyl bude dost zdlouhavé. Z tohoto důvodu se výjimečně uchýlím k přímé nápovědě, která vás trojicí písemných testů provede. Takže vy všichni, kdo se na mluvenou angličtinu necítíte, mrkěte na úplný konec tohoto článku pro správné řešení testů na 100%. ![]() Posledním testem zdravotnického kurzu je pak velice rychlá akce v terénu, kde je simulováno zranění tří vašich spoluhráčů, k nimž musíte doběhnout, rychle zanalyzovat jejich stav a v pořadí podle stupně poranění je ošetřit. Nebojte se, není to nic těžkého a vše je zredukováno na přiběhnutí k raněnému, čímž se vám na HUDu zaktivuje textová zpráva o jeho stavu. Takhle si oběhnete všechny tři a pak začnete automatcky ošetřovat nejhůře postiženého. Tím je kurs hotový a v bitvách si pak budete moci zvolit, zda chcete mít zdravotnické schopnosti k dispozici. Stejně jako u ostatních speciálních dovedností v AA: Operations nemohou ani zdravotníky dělat všichni hráči naráz a jejich počet v týmu je striktně omezen. Při hře si pak na kompasu všimněte znaku kříže, který udává směr, kterým se od vás zdravotník nachází. Pokud budete v roli zdravotníka vy sami, dávejte pozor, odkud vás ranění spoluhráči volají. Pokud jim nepřijdete na pomoc, odrazí se to negativně na vašem hodnocení. Sebeléčení Na konto mediků ještě jedna poznámka - medik může ošetřovat ostatní, ale nikoli sebe samého. Ačkoli se vám to může zdát nelogické, odpověď jednoho z vývojářů tuto skutečnost objasní: „Je to jeden z rozporů, které oproti skutečnosti musíme do hry začlenit. Představte si medika, který má možnost léčit sebe samého - bude toho chtě nechtě zneužívat na úkor ostatních. Medik je v naší hře postavou, jejímž hlavním úkolem má být pomoc spoluhráčům a pracovat s nimi ve skupině. Z tohoto důvodu je jeho zpracování v současné podobě asi nejšikovnější.“ ![]() ![]() ![]() S tím souvisí i styl boje v AA: Operations, kde je tým většinou rozdělen na menší skupinky jako například sniper + medik, těžký kulomet + voják + medik apod. Tomu dokonce odpovídá i vzpomínaný scoreboard, který hráče dělí do skupinek, bohužel dle mého názoru trochu nepřehledně. Zásahový model Se začleněním zdravotníků souvisí ještě jedna novinka, a tou je změněný princip vyhodnocování způsobených zranění. V první řadě byl zdokonalen zásahový model, vůči němuž se počítají trajektorie kulek. Je teď přesnější a lépe odpovídá skutečnému tvaru hráčských postav. Druhé a podstatnější vylepšení je ve způsobu, jakým se utrpěné zranění projeví. Představte si kulku, která s sebou nese určitou míru poranění, které vám při zásahu způsobí. Tato míra je rozdělena na dvě části - okamžitou a časově proměnlivou. Okamžité poranění se projeví ihned snížením vašeho zdraví o danou hodnotu ihned po zásahu. ![]() Další novinky ve verzi 1.9 Alespoň telegraficky bych rád vyzdvihnul ještě aspoň několik novinek, které považuji za nejdůležitější. Předně se zmíním o nové mapě Mountain Pass SE, což je úprava mapy již stávající, kterou hrajete trochu z jiné strany. Ke grafickým vylepšením patří i stíny hráčů, které jsou teď dostupné ve dvou kvalitách. Hra používá anti-cheatovací program Punk-Buster, který si můžete volitelně deaktivovat, nicméně pro hru na oficiálních serverech budete tuto ochranu muset mít zapnutou v každém případě. Majitelé zvukových karet Audigy si mohou vychutnat zvuk tlačený celými 64 kanály. ![]() ![]() ![]() Hra nově podporuje možnost nahrávání dem, kterou sice i sami autoři zatím nazývají jako „velice surovou“, nicméně s jejím zdokonalením určitě počítají pro přístí verze hry. Serveroví správci najdou v seznamu příkazů několik novinek a nakonec ještě zmíním pozměněný systém skórování ve FLS mapách vzhledem k lepší vybalancovanosti. Pár drobných potíží Tím, co jsem tu zmínil, seznam novinek zdaleka nekončí. Kromě toho jsme se dočkali samozřejmě celé dlouhé řady oprav, jejichž kompletní seznam je součástí readme souboru a každý, kdo má o hru zájem, jej snadno najde zde. Chtěl bych upozornit i na problém s přihlašováním k ověřovacímu serveru, který mi několik dní nedovoloval stažení profilu a tudíž jsem se nemohl dostat k novým tréninkům. Podle informací z oficiálního diskusního fóra už by tento problém měl být údajně opraven a z vlastní zkušenosti to mohu potvrdit. ![]() Velký krok vpřed Poslední verzi America's Army 1.9 lze jednoznačně hodnotit velice vysoko. I ten, kdo nemá tendenci obvazovat spoluhráče si přijde na své díky opravdu výrazně zlepšenému celkového vzhledu v boji i mimo něj. Každému, kdo tuto trochu nezvyklou hru ještě nezkusil, to vřele doporučuji, patří k mým velkým favoritům, nehledě na její šíření zdarma. Herní styl se od ostatních stříleček liší v řadě aspektů. Předně neběháte zděšeně po mapě a na nějaké kropení od pasu rovnou zapomeňte. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Hra je z velké části taktická a odpovídá reálnému boji víc než kterákoli hra jiná. Tomu je přizpůsobeno zacházení se zbraněmi, způsoby míření a adekvátní reakce pušek na vaši polohu a způsob střelby. Rovněž si cením práce s granáty, která zahrnuje snad všechny možnosti házení a odjišťování, které se kdy v jaké hře objevily. Tolik moje agitace na téma AA: Operations a těším se, až se potkáme na nějakém virtuálním bojišti, kterých se na internetu objevuje čím dál víc. Třeba vám tam potom právě já pofoukám puchýř anebo ovážu odřené koleno. Tahák pro 100% splnění testů Nakonec se mi podařilo na jedné fanouškovské stránce najít odpovědi na splnění testů se 100% výsledkem. Zde jsou: První test: 1. A, 2. A, 3. A, 4. C, 5. C, 6. B, 7. A, 8. B, 9. D, 10. B, 11. A, 12. E, 13. A, 14 C, 15. C, 16. A, 17. A, 18. D Druhý test: 1. B, 2. B, 3. A, 4. B, 5. C, 6. D, 7. A, 8. C Třetí test: 1. B, 2. D, 3. B, 4. C, 5. B, 6. B, 7. B ![]() Stáhněte si: America Army 1.9 kompletní instalace (634 MB), Patch v1.9 z předchozí v1.7 Související články: America Army: Recon verze recenze (7/2002), America Army: Sniper School dojmy (8/2002), Novinky |
Mickey Mouse | |
autorovi je 34 let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru (všechny články autora) |