Autor: Warlock Publikováno: 7.září 2006 |
O ovládnutí oblohy nad bojišti 2. světové války se snaží nová arkáda ze Slovenska, ale nepoužívá konvenční zbraně v podobě úchvatného vizuálního zpracování a sází na úplně jinou výzbroj. Neskončí tento let střemhlavým pádem k zemi? ![]() Letecký průkaz překážkou Stejně tak můžete hodit za hlavu i váš joystick, protože Air Conflicts patří do kategorie velmi jednoduchých arkádových simulátorů. Ovládání je prosté a kromě myšky a tří tlačítek na ní (střelba/rakety/bomby) si vystačíte rovněž se třemi tlačítky na klávesnici, která ovšem nejsou podmínkou. Zrychlovat a zpomalovat příliš často nepotřebujete a speciální pohled při bombardování využijete pouze při některých misích. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Nemůžete být u všeho ![]() Vše doposud řečené by Air Conflicts řadilo do průměru a proto se tvůrci snaží zaujmout publikum nelineární kampaní. Funguje to tak, že na výběr obvykle míváte dvě mise a v patách vám je neúprosný čas. Zvolíte-li jednu, již se nemůžete vrátit k druhé, protože pomyslné hodiny se posunuly kupředu a nad Evropou vládne úplně jiná situace. Před začátkem každé z misí si navíc dle libosti vyberete z vašeho hangáru některé z letadel a není problém vydat se na rutinní obhlídku vzdušného prostoru s bombardérem. Počet strojů je limitován, což znamená, že na žádný save/load se zde nehraje. Pokud spadnete, automaticky to pro vás znamená neúspěch. Naštěstí existuje záchranná berlička v možnosti opustit vyhraničené území a ušetřit si jeden pár křídel na další akci. ![]() ![]() ![]() Opravdu v tom není nějaký háček? Jakkoli může působit kampaň dynamicky, náplň misí postupně upadá do hlubokého stereotypu. Ničení jedné letky za druhou, bombardování pozemních cílů či bitevních lodí se okouká dosti rychle a už vás ani nezajímá, proč znovu a znovu nasazujete svůj krk. Světlou výjimkou budiž úkoly odehrávající se v noci či za soumraku, kdy oblohu křižují kužele světel z reflektorů, a celé létání je o trochu poutavější. Za zpočátku nápadité se dají označit i akce, ve kterých se pouze ve stíhači máte postavit formaci bombardérů. Správný úhel k útoku a překonání kulometných postů se však naučíte velmi brzy a žádných dalších zádrhelů nebo zpestřujících okamžiků se nedočkáte.
Neslavně to dopadlo i s letadly, kde si na 200 misí kampaně musíte vystačit s dvanácti stroji v několika různých kategoriích. Spitfire, Messerchidt, Lavočkin stěží unese pět tisíc nábojů a tři přívěsné bomby. O něco lépe je na tom Stuka či Mosquito, který přidává i desítku raket. Suverénně nejvíc toho samozřejmě poberou bombardéry, jako IL DB3, Heinkel 111H-2 nebo Avro Lancaster. ![]() ![]() ![]() O munici mluvím záměrně, protože se narozdíl od ostatních arkádových simulátorů automaticky nedoplňuje a pro další střelivo si musíte doletět zpět na základnu. Mise jsou bohužel natolik krátké, že této možnosti málokdy využijete. Naopak za pochvalu stojí umělá inteligence kolegů ve vzduchu, kteří nejsou pouze do počtu a občas nějakého protivníka sestřelí. Raději se nedívejte dolu ![]() Nepříliš bohatý je i multiplayer, jenž nabízí pouze klasický a týmový Deatmatch po LAN nebo přes Direct IP. Za jediný nedostatek na jinak velmi kvalitním hudebním doprovodu pokládám absenci nastavení jeho hlasitosti a občas tak není slyšet ani vlastní střelbu. Možná tak chtěli tvůrci trošku zamaskovat chybějící komunikaci mezi piloty? Překlad do češtiny je zvládnut na jedna mínus; občas totiž kazí výsledný dojem přesahující texty z nabídek nebo sem tam zapomenuté anglické slovíčko, což může i nemusí být dáno review-verzí. Nouzový sestup Vytýkat Air Conflicts přílišný stereotyp je na jednu stranu na místě, ale nesmí se zapomínat, že tímto nešvarem trpí naprostá většina současných arkádových leteckých simulátorů. Finální výsledek však ještě kromě horšího grafického zpracování poznamenaly i jiné faktory. Na nelineární kampani se projevuje mírná zmatečnost při výběru jednotlivých misí a rozhodně bych přivítal nějaké další módy či bonusy, sloužící jako vhodná odměna za snahu. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Postrádám i o trochu osobnější přístup při akcích, který by navozoval alespoň nějakou atmosféru a vše se pokaždé nezvrhlo v sestřelovaní jedné letky za druhou. Spokojil bych se třeba s takovými maličkostmi, jako komunikací mezi piloty nebo náznakem nějakého příběhu, jenž by se přidal k jinak nudným historickým faktům. Větší počet letadel by rovněž - vzhledem k počtu misí - nebyl na škodu. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer, Cheaty... Související články: Novinky... |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |