Autor: Martin Blatný Publikováno: 6.ledna 2006 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: pár týdnů |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Díky úspěchu série The Sims se doslova roztrhl pytel s různými klony, napodobeninami a dalšími tituly snažícími se ukousnout aspoň malé sousto z obrovského koláče popularity a především tržeb. Některým hrám se to vcelku daří (např. již zmíněné sérii Singles, která se soustřeďuje pouze na navazování, prohlubování a udržování partnerských a milostných vztahů), jiným spíše ne. Odlišnosti od The Sims I zde se setkáváte s jinými osobami, seznamujete se s nimi a navazujete kontakty a přátelské vztahy, celé to ovšem postrádá onu nutnost starat se o svého "Simíka" po všech stránkách. V 7 Sins nevybavujete domácnost, nevylepšujete dovednosti hlavní postavy ani se nestaráte o jídlo, zaměstnání, koníčky a záliby. Jediným vaším úkolem je seznámit se s vhodnými lidmi, vetřít se jim do přízně, okouzlit je svým vzhledem, chováním a řečmi a následně je zneužít ke svým cílům. ![]() ![]() ![]() Seznámení s vyhlédnutou osobu je snadné - prostě ji oslovíte. Pokud však chcete vztah rozvinout, musíte danou osobu něčím zaujmout. K dispozici máte sedm oblastí hovoru - můžete vtipkovat nebo naopak vzbuzovat lítost, mluvit o (svých) penězích, (své) slávě, vést intelektuální rozhovor, filozofovat a v neposlední řadě mluvit o sexu. Kromě toho na většinu osob ve hře působí chvála, ať už jejich vzhledu, ošacení, duchovních vlastností či bohatství. Každá postava ale reaguje na něco jiného, takže nezbývá než metodou pokus-omyl zjistit, co na danou osobu platí. Pak už se vztah vyvíjí správným směrem. Ve fázi zamilovanosti či lásky pak dotyčná osoba nejen kladně reaguje na vaše důvěrnosti, ale ![]() Chtíč, strach a zuřivost Aby to nebylo tak jednoduché, obsahuje hra tři ukazatele - chtíč, strach a zuřivost. Tyto ukazatele při rozhovorech pomalu, ale jistě narůstají a pokud by některý z nich překročil bezpečnou mez, hrdinovi rupne v kouli, zatmí se mu před očima a nakonec vaše postava uteče. Hra naštěstí ve většině případů poradí, kam má hráč jít a co udělat, aby tyto ukazatele snížil na rozumnou míru. Většina činností, které příslušné ukazatele snižují, jsou ovšem klasifikována jako hříšné chování. A není divu, neboť zfackování chlápka v baru, močení do květináčů, týrání zvířat, tropení výtržností či osahávání žen se opravdu nedá jinak nazvat. Pokud ale zhřešíte sedmkrát, nemůžete činit další hříchy, což může mít neblahý vliv na vaši duševní pohodu. Naštěstí jsou zde činnosti, které hříchy kompenzují - takže pokud si např. vyslechnete osobu, která si vám chce postěžovat na svůj úděl, umyjete nádobí nebo třeba srovnáte knihy v knihovně, tři hříchy se vám odmažou a můžete vesele hřešit dále. ![]() ![]() ![]() Ačkoli celý tento koncept vypadá lákavě, ve skutečnosti je to nudné, frustrující a ubíjející. Vyhlédnete si postavu, začnete se s ní bavit a odhalíte témata, na která "zabírá". Občas zhřešíte, abyste si snížili ukazatele, a občas uděláte dobrý skutek, abyste mohli hřešit dál. A to celé neustále dokola, až dostanete příslušnou osobu tam, kam chcete (většinou do postele). Minihry zabijákem hratelnosti Možná po vzoru hry Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude jsou některé činnosti "zpestřeny" minihrami. Těch je zde něco přes dvacet, s nevyváženou obtížností (od trapně jednoduchých až po téměř nesplnitelné, často vinou nevhodného ovládání). Některé minihry jako by zmíněnému osmému dílu Larryho z oka vypadly. Každopádně se minihrám nemůžete vyhnout, přeskočit je ani urychlit. ![]() Většina miniher je spojena s nějakou činností, která snižuje ukazatele chtíče, strachu či zuřivosti. Pokud se vám tedy nebude v minihrách dařit, může to způsobit problém v postupu ve hře. Občas se také s minihrou setkáte ve chvíli, kdy dostanete dívku či ženu do postele či na jiné vhodné místo (sprcha, sauna atd.) a dojde k intimnostem. Celkově ale minihry neslouží jako zpestření, spíše jako umělé prodloužení hrací doby a ještě větší frustraci hráče. Grafika není vše Technické provedení je vcelku ucházející. Grafické stránce není (až na občasné vypadávající textury - takové laškování s bezhlavou dívkou opravdu stojí za to :) téměř co vytknout. Kladem je určitě rozmanité prostředí, pěkně tvarované modely postav a detailní prokreslení interiérů. Stejně jako v The Sims či Singles zde postavy nemluví, pouze nesrozumitelně žvatlají, takže je rozeznatelná pouze intonace. Zatímco ale v The Sims působí "simglish" roztomile, zde již není výsledný dojem tak příznivý. Hudba je slušná, i když by mohlo být obsaženo více melodií. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Přístupné od 18 let Hra je označena nálepkou povolující prodej hráčům od 18 let. Možná je to tématem, které vyloženě vybízí chovat se nemravně, hřešit, myslet jen na sebe a ostatní zneužívat - s vědomím, že hrdina vše ustojí, všem nástrahám se vyhne a nakonec si takto pomůže k moci, slávě a bohatství. Násilí ve hře není téměř žádné (pokud nepočítáte hubení hmyzu na WC proudem moči či pěstní souboje v baru) a vulgárních slov jsem také moc nenapočítal. ![]() Stáhněte si: Videa, Cheaty... Související články: Novinky, Singles 2 recenze |
Martin Blatný | |
autorovi je 36 let, pracuje jako programátor-analytik, má v oblibě především logické hry a budovatelské strategie, ale nepohrdne výbornou hrou jakéhokoliv žánru |