Pět vojáků, pět osudů, pět příběhů. Jak před pár dny napsal Aleš, s každým budete procházet vlastní příběh a dozvídat se detaily o slavných bitvách Velké války. Věděli jste třeba, že psi nosili v zákopech zprávy anebo, že Francouzi na frontu jezdili taxíky?
To bylo v bitvě u Marny nedaleko Paříže. Šest tisíc vojáků se nechalo do války přivézt auty značky Renault. „Chceme zpracovat všechny zajímavosti a zůstat historicky co nejvěrnější, aby se hra dala považovat i za stylizovaný dokument,“ říká Lacey.
Při zpracování historie vycházeli autoři z historických dokumentů, ale také z dopisů, které psal své rodině dědeček producenta Yoana Fanise z fronty. Jeho psí známky se objeví jako jeden z prvních předmětů, které najde Francouz Emile v zajateckém táboře na začátku bitvy u Neuve Chapelle.
Chudák Emile. Zrovna dovařil wursty pro vězeňskou ostrahu, když začal útok, který přežil jen díky záchranářskému psovi, o jehož jméně zatím nejsou vývojáři rozhodnutí. Říkejme mu třeba Walt, to je prý v montpellierském Ubisoftu nejoblíbenější. „Walt je váš kámoš, který umí věci přinést, najít anebo ho můžete drbat, což mu dělá dobře,“ předvádí Lacey.
Walt s kňučením leží na zemi a nechá se od Emila muchlovat, aby hned vzápětí na povel prolezl úzkým otvorem a přinesl kus zlomené páky do stroje na zdvihání těžkých nákladů. Emile páku zasadí do stroje a pohne kladkostrojem, který nazdvihne zátaras a uvolní tak cestu.
Na Emilovi a Waltovi je dobře vidět, jaký druh hratelnosti Valiant Hearts nabídne. Půjde v první řadě o jednodušší adventuru, ve které se vsází na neobvyklou výtvarnou stylizaci a vyprávění osudů hlavních postav. Hádanky, které po cestě potkáme, budou jednodušší a pomohou vžít se do vyprávění, které pochází z pera scénáristů her studia Telltale (Walking Dead). Veškeré dialogy probíhají pomocí piktogramů a huhlání, podobně jako v Brothers - dojem komiksovosti se tím znásobuje.
„Hra je rozprostřena přes celou 1. světovou válku, a každý hrdina bude mít přibližně dvouhodinový příběh,“ říká Lacey. Má jít o obsahem nabušená vyprávění, která se od sebe budou lišit podle povahy hlavního hrdiny. Třeba v případě další představené postavy, amerického legionáře Freddieho (pro znalce: byl inspirován dobrovolníky Harlem Hellfighters), budeme trochu víc skákat po plošinkách, házet granáty a odlákávat pozornost nepřátel právě ve zmíněné bitvě u Marny. S dalšími postavami budeme také řídit auto nebo pilotovat letadlo.
Zda vyjde Valiant Hearts epizodicky nebo jako jedna velká hra, to autoři neví a s významným pohledem říkají: „Zeptejte se toho nahoře.“ Míní tím šéfa Ubisoftu Yvese Guillemota, který v poslední době kormidluje svojí firmu s nebývalou prozíravostí. Právě jeho přičiněním mohl Michel Ancel v průběhu produkce Rayman Legends pracovat na souboru vývojářských nástrojů UbiArt, které vývoj her jako Valiant Hearts nebo Child of Light výrazně urychlují.
Celkově se zdá, že Ubisoft nepodceňuje současný úspěch nezávislé scény a hodlá ho využít u svých her, které ale mají k dispozici mnohem lepší zázemí a nejen talentované, ale i zkušené lidi. To je další z důvodů, proč Valiant Hearts vypadá tak zajímavě. Vyjít by hra měla na PC, PS3, PS4? X360 a Xbox One v průběhu příštího roku.