Valiant Hearts: Pět ve válce a pes
zdroj: tisková zpráva

Valiant Hearts: Pět ve válce a pes

23. 9. 2013 20:15 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

Valiant Hearts: The Great War má vše, co od hry zpracovávající 1. světovou válku očekáváme: pušky, děla, granáty, výbuchy, nálety a spousty mrtvých vojáků. Podivuhodné je, že je adventurně laděná, střelba v ní ustoupí příběhu, a že hlavní hrdinové nemají oči. „Lidé během války podvědomě nechtějí vidět utrpení všude kolem, proto jim náš hlavní výtvarník Paulo Tumelaire oči nenakreslil,“ řekl nám v Paříži producent Adrian Lacey. Metafora!

Pět vojáků, pět osudů, pět příběhů. Jak před pár dny napsal Aleš, s každým budete procházet vlastní příběh a dozvídat se detaily o slavných bitvách Velké války. Věděli jste třeba, že psi nosili v zákopech zprávy anebo, že Francouzi na frontu jezdili taxíky?

To bylo v bitvě u Marny nedaleko Paříže. Šest tisíc vojáků se nechalo do války přivézt auty značky Renault. „Chceme zpracovat všechny zajímavosti a zůstat historicky co nejvěrnější, aby se hra dala považovat i za stylizovaný dokument,“ říká Lacey.

Při zpracování historie vycházeli autoři z historických dokumentů, ale také z dopisů, které psal své rodině dědeček producenta Yoana Fanise z fronty. Jeho psí známky se objeví jako jeden z prvních předmětů, které najde Francouz Emile v zajateckém táboře na začátku bitvy u Neuve Chapelle.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Chudák Emile. Zrovna dovařil wursty pro vězeňskou ostrahu, když začal útok, který přežil jen díky záchranářskému psovi, o jehož jméně zatím nejsou vývojáři rozhodnutí. Říkejme mu třeba Walt, to je prý v montpellierském Ubisoftu nejoblíbenější. „Walt je váš kámoš, který umí věci přinést, najít anebo ho můžete drbat, což mu dělá dobře,“ předvádí Lacey.

Walt s kňučením leží na zemi a nechá se od Emila muchlovat, aby hned vzápětí na povel prolezl úzkým otvorem a přinesl kus zlomené páky do stroje na zdvihání těžkých nákladů. Emile páku zasadí do stroje a pohne kladkostrojem, který nazdvihne zátaras a uvolní tak cestu.

Na Emilovi a Waltovi je dobře vidět, jaký druh hratelnosti Valiant Hearts nabídne. Půjde v první řadě o jednodušší adventuru, ve které se vsází na neobvyklou výtvarnou stylizaci a vyprávění osudů hlavních postav. Hádanky, které po cestě potkáme, budou jednodušší a pomohou vžít se do vyprávění, které pochází z pera scénáristů her studia Telltale (Walking Dead). Veškeré dialogy probíhají pomocí piktogramů a huhlání, podobně jako v Brothers - dojem komiksovosti se tím znásobuje.

...

„Hra je rozprostřena přes celou 1. světovou válku, a každý hrdina bude mít přibližně dvouhodinový příběh,“ říká Lacey. Má jít o obsahem nabušená vyprávění, která se od sebe budou lišit podle povahy hlavního hrdiny. Třeba v případě další představené postavy, amerického legionáře Freddieho (pro znalce: byl inspirován dobrovolníky Harlem Hellfighters), budeme trochu víc skákat po plošinkách, házet granáty a odlákávat pozornost nepřátel právě ve zmíněné bitvě u Marny. S dalšími postavami budeme také řídit auto nebo pilotovat letadlo.

Zda vyjde Valiant Hearts epizodicky nebo jako jedna velká hra, to autoři neví a s významným pohledem říkají: „Zeptejte se toho nahoře.“ Míní tím šéfa Ubisoftu Yvese Guillemota, který v poslední době kormidluje svojí firmu s nebývalou prozíravostí. Právě jeho přičiněním mohl Michel Ancel v průběhu produkce Rayman Legends pracovat na souboru vývojářských nástrojů UbiArt, které vývoj her jako Valiant Hearts nebo Child of Light výrazně urychlují.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Celkově se zdá, že Ubisoft nepodceňuje současný úspěch nezávislé scény a hodlá ho využít u svých her, které ale mají k dispozici mnohem lepší zázemí a nejen talentované, ale i zkušené lidi. To je další z důvodů, proč Valiant Hearts vypadá tak zajímavě. Vyjít by hra měla na PC, PS3, PS4? X360 a Xbox One v průběhu příštího roku.

Nejnovější články