Autor: Martin Havlíček Publikováno: 17.října 2007 | Verze: beta-demo/ang./PC Doba testování: pár dnů |
![]() ![]() ![]()
Capture the Flag s vozidly Po obsahové stránce je hratelná ukázka bohatá: nabízí tři mapy a čtyři módy hry. Po prvním spuštění jistě každého omrzí absence jedné z největších novinek hry – módu Warfare, avšak už po první zkušenosti s nabídkou dema na toto „zklamání“ jistojistě zapomenete. Hlavní devizou demoverze se tak stává mód VCTF a k němu přiřazená mapa Suspense. Oč jde? O vlajky a o vehikly, respektive o lov vlajek za pomoci vozidel a vznášedel. Mapa Suspense je symetrická a ze všech tří nabízených kousků největší a tedy i nejpůsobivější. ![]() ![]() ![]() Přejděme ale k tomu, co je na VCTF zajímavé! Kouzlo módu spočívá v tom, že s vlajkou nemůžete nasednout do žádného vozidla. Je dovoleno využít pouze vznášedla (Hoverboard), které má každý ze „sportovců“ v základní výbavě. Přesun po mapě je díky němu rychlejší, ale má i své nevýhody: skejťák nemůže útočit, a po zásahu kulkou spadne a chvíli mu trvá, než se zase postaví na nohy. Vzhledem k otevřenosti mapy, která je situována na prostorný a po architektonické stránce velkolepý most, je velmi obtížné přenést vlajku ke svém tábořišti a to i na skejtu. Mód tedy nutí hráče k týmové spolupráci, což konkrétně v tomto případě znamená, že „vlajkonošovi“ přispěchá na pomoci kolega s rychlým vozidlem či s letounem Raptor a dovolí mu zaháknout se za vůz energetickým lanem a takto jej co nejrychleji – a nejlépe za palebné podpory zbytku týmu – dopraví k vlastní bázi. Počítačem řízení spoluhráči jsou sice kvalitní a umějí celkem solidně ovládat vozidla, ale něco jako kooperaci od nich samozřejmě očekávat nemůžete. Zbylé dvě mapy – Shangri La a Heat Ray – také nejsou zrovna mrňavé. První zmiňovaná se odehrává v klasickém asijském komplexu a zaujme především architekturou a krásným okolím. Shangri La je ze všech map nejčlenitější, a hodí se tak především pro DM a duely, případně na nějaký komorní souboj týmů. Potemnělá Heat Ray, zasazená do zdevastovaného velkoměsta, je o něco prostornější a překvapí hlavně Darkwalkerem, což je jeden z „dopravních prostředků“ Necrisu. ![]() ![]() ![]() Darkwalker je něčím mezi chobotnicí a Striderem z Half-Life 2; walker dokáže protivníka usmažit dvojicí silných paprsků, avšak pár sekund mu trvá, než zbraň znovu nabije energií. Stroj se pohybuje pomalu, avšak díky pružným chapadlům nelze říct, že těžkopádně. Na první pohled se může zdát, že skupince mrštných hráčů nedokáže odolávat dlouho, jenže to se změní, jakmile do Darkwalkera nastoupí druhý hráč a ujme se sekundární, laserové zbraně. Tento scénář je samozřejmě uskutečnitelný pouze v módu TDM. Robot je však nedílnou součástí mapy a je tedy k mání ve všech módech, které tato mapa podporuje (v betaverzi je to DM, TDM a duel). ![]() ![]() ![]() Výzbroj Stejnou primární zbraní a podobně ubohou výdrží disponuje letadélko Raptor, který se od svého předchůdce liší prakticky jen kosmetickými detaily. A v tomto tónu by mohl výčet ještě dále pokračovat. Úpravy vozidel Axonu nejsou výrazné a doufejme tedy, že se vývojáři vyřádili alespoň v garáži Necrisu. Mechanoid Darkwalker, který je mimochodem co do hitpointů mezi vehikly v demu nejodolnější (1000), je přinejmenším zajímavým příslibem. Podobné je to i u zbraní, které vývojáři v podstatě pouze vybalancovali. Například výbuch koule vystřelené ze Shock pušky má o něco ničivější účinek a stejně se mi jeví i Link Gun, jehož paprsek navíc dokáže zacelit poškození vozidel. Pozitivní je comeback Impact Hammeru, kterážto zbraň nyní umí dokonce i na chvíli vyřadit z provozu nepřítelovo vozidlo - otázkou ale je, zda se vám to povede dříve, než vás vehikl převálcuje. Starý dobrý granátomet nahradily zbraně raketomet a Flak Cannon, jež umožňují v sekundárním módu vystřelovat cosi jako granáty. ![]() ![]() ![]() To ale není nic proti tomu, co dokáže v sekundárnímu módu Redeemer – vystřelenou raketu můžete ovládat za letu! Účinek atomovky je sice ničivý, ale po vizuální stránce působí v rámci enginu docela chudě... Větší rekonstrukci prodělal Minigun, kterému se ve trojce říká Stinger Minigun, ale co je hlavní, zbraň nabízí nový mód střelby. Rotačák nyní vystřeluje i jakési energoprojektily, které nepřítele nejenže zraní, ale také kousek odhodí. Jak vidíte, změny v arzenálu zbraní zvednou ze židle leda tak hardcore hráče Unrealu. Síťové rozhraní Menu hry není chudé jen co do nastavení grafiky, ale celkově. Nejhůře to doléhá pochopitelně na oblast pro multiplayerové hry zásadní, tedy na server browser a příbuzné funkce. Beta nabídla pouze rozdělení serverů podle základních hodnot, jakými jsou módy či zaplněnost jednotlivých serverů. Nástroje sloužící k vytváření a utužení komunity jsou oddělené a plní v podstatě jen tu funkci, že ve hře jsou. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Jde však o betaverzi a je téměř jisté, že tyhle podstatné nedostatky vývojáři ještě vypilují. A navíc online multiplayer je vzhledem k faktu, že nejsou k dispozici plnohodnotné servery, v podstatě pouze obtížně realizovatelným ideálem. Odezva na dostupných serverech je tak markantní, že snad ani nemá cenu udávat ji v milisekundách. Ačkoliv občas se člověku poštěstí a alespoň na těch několik minut si užije docela plynulé hry. ![]()
Stáhněte si: Beta-demo, Trailery, Videa... Související články: Novinky, Benchmarky dema, HW nároky |
Martin Havlíček | |
autorovi je 21 let, pracuje jako redaktor časopisu PlayUp a portálu Hratelně.cz, jeho práce je pro něj zároveň i koníčkem – ostatně na nic jiného už ani nemá čas |