Autor: Nukem Publikováno: 5.prosince 2003 | Verze hry: E3 demo Doba hraní: 1 večer |
![]() ![]() ![]() Jedná se tedy o betaverzi dema, která nutně nemusí reprezentovat finální provedení produktu, nicméně vydavatel z francouzské společnosti Microids ji oficiálně povolil umístit na italský server Multiplayer.it, i když o pár dnů později si to trochu rozmyslel a nedoporučil další šíření souboru na amerických webech. Syberia II je přesto i v této starší podobě plně hratelná a velmi atraktivní, což mělo za následek, že jsme se rozhodli inkriminovaný soubor ponechat až do vydání finálního dema na našem serveru, kde je volně ke stažení pro všechny domácí čtenáře z Čech nebo Slovenska. Co je uvnitř? Demo o velikosti 117 MB přináší skutečně jen pár minut hraní a tak ti z vás, kteří zrovna nejsou připojeni na broadbandu, mají možnost se prostřednictvím našich dojmů či obrázků seznámit o trochu blíže s náplní hry. Na začátku dema se ocitáte ve vlaku. Tady si můžete pohovořit s Hansem, který vám dá hlavní součást jednoho stroje. Pak vyjdete ven z vlaku a můžete prozkoumat okolí. Projdete několik obrazovek, aniž byste cokoliv museli udělat. Cesta končí před můstkem přes potok a za ním stoupá nahoru do kopce k honosnému paláci zahaleném do mlhy. Dalším místem je osamělá hospoda pod nádražím. Majitel si hlavní hrdince postěžuje, že jeho hlavní atrakce, mechanické koňské spřežení nefunguje. Pochopitelně jde o jeden z Hansových výtvorů. Pomocí součástky přivedete stroj k životu. Krátkou animací se vzpínajícími se koňmi (viz naše video níže) končí krátká procházka zapadlou nádražní vesničkou. ![]() ![]() ![]() Opět kvalitní zpracování Grafické zpracování Syberie dvojky není příliš odlišné od původní hry. Jde o vysoce kvalitní, neuvěřitelně detailní předrenderované lokace, na nichž se pohybují trojrozměrné postavy oplývající rovněž slušnou vizáží. Krajina v demu není příliš živá, stejně tak jako tomu bylo po celou dobu i v jedničce. Několik postav postávajících či posedávajících na jednom místě, sem tam přeletí ptáček, nebo ze střechy spadne hrouda sněhu. Nové jsou stopy ve sněhu, či ve zmrzlé kaluži, jakož i odrazy od vodní hladiny, což je vidět na jednom z přiložených screenshotů. Řekl bych, že od posledně nám Kate trochu vyrostla a i zhubla (řeč je o Kate Walkerové, nikoli naší redaktorce - pozn.ed. :) Strava na cestách asi není příliš vydatná. Při rozhovorech znatelně více gestikuluje, možná až příliš mnoho, což působí dojmem, jakoby „hovořila“ pro neslyšící ve znakové řeči. Stále trpí známými neduhy při chůzi jako v prvním dílu. Nejprve téměř vojenský vpravo v bok, přestávka a pak teprve vyráží kupředu. Také před schody se na chvíli zastaví a pak je pomalu sejde. Rozlišení dema zůstává původních 800×600 bodů a osobně nevěřím, že v plné hře bude na výběr ještě nějaké vyšší.
Zachovány zůstaly i „hluché lokace“, tedy místa, kterými jen projdete a jediné, co na nich lze dělat, je kochat se okolím. Pochopitelně, že z tak krátkého dema nelze něco dedukovat o celé hře, ale něco mi říká, že raději nemám doufat v nějaké výrazné zlepšení. A že by si Syberia zasloužila více hádanek a úkolů, to víme všichni. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Ozvučení se zdá být kvalitní. Kdo si zvykl na krásný hlas Kate v jedničce, bude muset přivyknout na jiný. Hudba zůstává na tradičně vysoké úrovni, dá se očekávat, že půjde především o ruské motivy, alespoň tedy v některých lokací. Kromě vlastního dema obsahuje archiv ještě pár obrázků z dalších částí hry, několik detailních portrétů osob či zvířat a artworky. Bude stejně dobrá? ![]() Stáhněte si: Demo, Tiscali video Související články: Novinky, Syberia recenze, rozhovor a návod (2002) |
Nukem | |
autorovi je 29 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora) |