Autor: Frix Publikováno: 9.února 2005 |
Po prvním spuštění SWAT 4 čeká na hráče drobný šok, pravděpodobně nikdy totiž ještě nevyšla hra s podobnou rychlostí pohybu. V módu chůze se postavy hýbou jako po mrtvici, běh nic moc nezlepšuje a pokud se nedejbože pokrčíte, postava se hýbe bez nadsázky po centimetrech. Tento krok má sice své jasné opodstatnění v realismu, těžko na sebe budou v uzavřených prostorách znepřátelené strany vybíhat s kolty proklatě nízko, přesto by však neuškodil alespoň drobný ústupek od realismu k zábavnosti. TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Vývojáři naštěstí dbají na fanouškovskou komunitu a několikrát dali jasně najevo, že nejde o nic víc, než testovací verzi, podle které se ta finální upraví. Na rychlost postav si stěžovalo mnoho hráčů na oficiálních i jiných fórech, pravděpodobně tedy bude mj. i tato vlastnost změněna. Eskortování VIP s novými nápady Podle všech indicií se budou všechny mapy řídit dle konceptu, který je k vidění v betaverzi – tzn. menší, velmi členité úrovně v interiérech, s řadou různých cest a možností konfrontace, kde je třeba každý krok dopředu zvážit. V MP betě byla k dispozici mapa ztvárňující fiktivní úřední budovu v New Yorku, kde se musí VIP s policejní eskortou probít z podzemních garáží až na střechu k čekající helikoptéře, čemuž se snaží teroristi, resp. „podezřelí“, zabránit. VIP Escort však pouze neemuluje starý mód podobného ražení z Counter-Strike, kde přišel VIP většinou po velmi krátké chvilce o život a mohlo se začít nanovo. Teroristi se vítězství mohou dočkat jedině v případě, že VIP zadrží, udrží spoutaného po dvě minuty (simulovaná doba čekání na složení výkupného) a teprve zastřelí. Vedle toho mohou oba týmy zvítězit v případě, že někdo zabije VIP omylem, což se ve větších přestřelkách může klidně stát. Dá se tím řídit i taktika postupu pro SWAT, kdy se nechá VIP jít jako první, takže jej teroristé s příliš rychlým prstem na spoušti mohou zabít a prohrát tak dané kolo. Raději zabít nebo zajmout? Sám VIP není pouze bezbranné tintítko, v ruce má sice jen pistoli, i s ní se však dá nepřítel zabít. Terorista v případě konfrontace s VIP musí použít jednu z nesmrtících zbraní, ve většině případů elektrošok. Po spoutání nezbývá VIP, než se potupně sunout po zemi na kolenou a doufat, že jej SWAT včas osvobodí. Hráči během dvouminutovky musí VIP najít a oprostit jej od případných hlídačů, což nebývá jednoduché. Zajmout se ovšem dají i další hráči, kteří zůstávají mimo hru, pokud jim nepřijde někdo z týmu na pomoc. I tuto překvapivou novinku lze teoreticky použít (i když v praxi to příliš mnoho hráčů nedělá) k účinné taktické metodě, protože spoutání nepřátelé se narozdíl od těch mrtvých vrací do hry (respawnují) až po chvíli. Bez povšimnutí nelze ponechat místo, kde je VIP spoután a teroristi s tím musejí dopředu počítat – jestliže mají VIP držet v zajetí v hale s několika vchody, jsou prakticky jasně odsouzeni k neúspěchu. Oproti tomu temná kancelář s jedinými dveřmi představuje ideální úkryt, kde si lze vše bez problému ohlídat. Vyvážené zbraně a vybavení Záleží také na výstroji, kterou na sebe hráči vezmou. Helma ochrání před flashbangem (oslepující granát), na druhou stranu plynová maska eliminuje efekty slzného plynu. Vše má svoje pro a proti, neexistuje jasná ideální soustava zbraní a vybavení, což je jedině dobře. Samopal MP5 má velký rozptyl, ale na blízko je výtečný, karabina M4A1 zase představuje ideál na dálku – každému, co jeho jest. Výbava se nemusí kupovat, před každým vstupem na bojiště stačí jednoduše zvolit, co si hráč chce vzít s sebou.
Grafika na jedničku, síťový kód ještě ne další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Síťový kód jsem již zmiňoval a zde spočívá zatím největší strašák hry – ani v rámci jednoho státu neklesal ping pod 100ms, a to mluvím o serverech na 10Mbit a lince a klientech na stejně silném připojení. Doufejme, že se podmínky zlepší, jelikož u Tribes nebyl se síťovým kódem problém. Podle velmi komorně pojaté betaverze nelze hru soudit, zatím však vypadá SWAT 4 skutečně slibně. Oproti většině současných akčních her, které se soustředí čistě na rychlost a dynamiku klade důraz hlavně na taktické myšlení a týmovou spolupráci, což v demu fungovalo na jedničku. Na začátek března se plánuje veřejné demo s jednou singleplayerovou misí a editorem scénářů (Quick Mission Maker). Finální verze by se měla objevit již v dubnu a českou lokalizaci (formou titulků) zajišťuje distributor CD Projekt. Stáhněte si: MP beta test, Trailer... Související články: Novinky... | ||
Frix | |
autorovi je 19 let, píše pro Tiscali Games & Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde studuje helsinskou Open University of Economics; hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora) |