Supreme Commander 2 - dojmy
zdroj: Archiv

Supreme Commander 2 - dojmy

31. 12. 2009 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Menší a rychlejší. Tak by se ve stručnosti daly popsat charakteristické rysy pokračování sci-fi RTS od Chrise Taylora. Jak se nám hrála pre-alpha verze?

Autor: Petr Ciesarík
Publikováno: 31. prosince 2009

Obrázek zdroj: Archiv
Hlavními rysy real-time strategie Supreme Commander byly bezesporu obrovské mapy s až stovkami jednotek na bojišti. Princip hry vycházel ze systému v Total Annihilation. Jako hlavní suroviny se těží hmota a energie, přičemž stavební činnost obstarává za podpory ženistů velitelská jednotka jménem ACU. U SC jsem strávil mnoho hodin a byl jsem hodně zvědavý, co pro nás vývojáři z Gas Powered Games v čele s Chrisem Taylorem přichystají do druhého dějství.

Už při prvním kontaktu s hrou jsem si všimnul několika změn. Interface prošel obměnou, vypadá chudší a designově jednoduší. Všechny ikonky a tlačítka byly přeházeny, takže člověku chvíli trvalo, než si na tyto změny zvyknul. Pod kontrolu jsem dostal rasu Aeon, která byla přejmenována na The Illuminated.

Ve hře se dále beze změn objeví i dvě zbývající rasy – Cybrans a UEF. Od počátku hrané mise jsem byl pod náporem nepřátelských vojsk, takže jsem nutně potřeboval vyztužit a korigovat obranu, čili jsem se soustředil na výrobu jednotek (těch ale v momentální fázi hry moc nebylo, snad jen dva tanky) a nemohl jsem podrobně zkoumat další vlastnosti.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

U jednotek se ještě pozastavím. V SC2 půjde opět vylepšovat všechny budovy, čímž se vám zprostředkují nové typy tanků, letadel apod. Novinkou ale bude, že jakmile se posunete na další level, dostanete možnost upgradu již vyrobených kusů. Pomocí zbrusu nového technologického stromu pak můžete tankům např. vylepšit kanóny atp. A co je důležité, ti nejlepší z vojenských řad získají hodnost i zkušenosti, a v pozdější fázi z nich budou ostřílení veteráni. Příjemná změna...

Zklamán jsem zůstal při pohledu na velikost mapy. Oproti předchozímu dílu nastalo docela zmenšení a navíc se to odehrávalo na jakési plošině. Autoři sice oznámili, že půjdou ve šlépějích hry Demigod, což je nejnovější počin od studia Gas Powered Games, ale tady mi design v podobě arény moc nevoní. Doufám, že se plánuje zasazení bitev i do normální krajiny.

Jakmile jsem úspěšně odrazil první vlnu, měl jsem za úkol zničit dvě malé, nedaleko ležící základny soupeře. Pro mou početnou skupinu poměrně lehký úkol, hned poté jsem ale dostal hlášení o blížící se eskadře dalších nepřátel. Z mé velké skupiny se stala rázem malá. Naštěstí jsem se ubránil, a začal jsem zbrojit k velkému protiútoku. Tady jsem pocítil další změnu. Zatímco v jedničce jste měli na všechno relativně čas a vše se odvíjelo pomaleji, ve dvojce se s vámi nikdo nemazlí. Události jsou rychlejší a pořád se něco děje. Po pár minutách mé vojsko opět nabylo na velikosti, já usoudil, že je čas srovnat nepřítele se zemí a poslal jsem všechno co umělo střílet, směrem k hlavní základně nepřítele.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

To ovšem bylo to poslední, co jsem ve hře udělal, neboť chvíli na to mi SC2 zkolaboval a celé mi to spadlo do Windowsů. Při nenápadném ohlédnutí za mé rameno jsem zjistil, že se za mnou na stánku, kde byla hra prezentována, vytvořila solidní fronta, čili jsem se raději zvedl a přenechal místo dalšímu náruživému hráči.

Co se týče dalších novinek, Gas Powered Games slibují nový prvek jménem „katapult“. Ten vám umožní vystřelit v případě nouze vaší jednotku přes celou mapu. Pomůže vám to hlavně v době, kdy na základnu utočí velký houf nepřátel a vaše nejelitnější formace jsou na úplně jiné straně mapy. Počítat prý můžeme i s novým enginem, jenž by měl být lépe optimalizovaný než jeho předchůdce. Majitelé tehdy slabších strojů měli s plynulým rozhýbáním SC veliké problémy a hra si žádala především šílené výpočty procesoru.

Konečně bychom se navíc měli dočkat lepšího pathfindingu. Hráči prvního dílu mi jistě dají za pravdu, že v některých chvílích to kvůli obrovské velikosti armády pořádně skřípalo a např. tankům díky jejich zmatenosti trvalo, než se dostaly z bodu A do bodu B. O příběhu se toho moc neví (snad jen zasazení děje 25 let po událostech prvního dílu). Už od oznámení autoři zdůraznili, že příběh bude hrát v SC2 velkou roli a bude hodně propracovaný.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky v galerii

Osobně mám původní Supreme Commander moc rád, ale pokud jsem to z ukázky pochopil dobře, snaží se autoři zabrouzdat více do mainstreamových vod. Hru chtějí zjednodušit a udělat ji více akční / svižnější, což je podle mě škoda. Vždyť komplexnost, propracovanost, spousta jednotek a obrovská bojiště byly dominantami předchozího dílu. Přijde mi, že SC2 už nebude modlou každého poctivého stratéga, ale jen dalším kouskem z kategorie „rychlých“ strategií, kterých je na dnešním trhu plno.

Na co ale musím brát ohled, je nápis „PRE-ALPHA“, který mi po celou dobu hraní svítil v horní části obrazovky. Datum vydání je stanoveno již na jaro 2010, do kdy se toho od prezentace může ještě hodně změnit. Supreme Commander 2 se kromě PC objeví i na Xbox 360.

Stáhněte si: Videa...

Související články: Novinky, Vše o prvním dílu Supereme Commander a datadisku



Petr Ciesarík
autorovi je 18 let a studuje SPŠEI v Ostravě; spatřit ho můžete také na Hratelně; z her mu nejvíce sedí akční, RTS a RPG tituly; aktivně hraje hokej, vedle sportu ho baví dobré filmy a soundtracková hudba


 
 
Petr Ciesarík

Nejnovější články