Poslední hra na téma první epizody
zdroj:
tisková zpráva
Battle for Naboo je asi posledním PC titulem ze skoro nevyčerpatelné zásoby her na téma první epizody Star Wars. Bohužel tyto hry v poslední době ztrácejí na originalitě i své kvalitě. Stejně tak tomu je i u posledního přírůstku, který nedávno vyšel. Nutno podotknout, že vlastně stejná střílečka již jednou vyšla. Jmenovala se Rogue Squadron, běžela v téměř stejném enginu, při stejné grafice atd. Rogue Squadron byla hra na svou dobu možná odpovídající.
Má ale podobná hra šanci na úspěch po více než dvou letech? Samozřejmě že ano, stejně jako by Half-life uspěl i dnes - to by se muselo jednat o příběhově promakanou hru s dokonalou atmosférou. Což ale Battle for Naboo celkem podstatně chybí. Úvodem bych chtěl také upozornit, že nejsem nějaký zažranec do celé Star Wars mánie, ale úplně normální člověk a z toho pohledu také hru posuzuji.
S jakými jednotkami? V Battle for Naboo máte zastavit nadcházející válku, kterou do vašeho planetárního systému dotáhla Obchodní Federace, a obsadila prakticky vše, co se dalo, svými bitevními droidy a tanky. Mimo tyto zmiňované se setkáte s dalšími nepřáteli jako Speedery, a další poletuchy. Vystupují zde i jiné nevojenské jednotky jako civilisté a transporty.
zdroj:
tisková zpráva
Vy máte na výběr celkem ze sedmi různých bojových prostředků, počínaje pozemními, tak i jeden určený do moře a další, co se týče možností boje nejatraktivnější, a to vzdušné. Přesněji jsou to asi nejoblíbenější N-1 Star Fighter, Police Cruiser a pomalý a neefektivní Naboo Bomber. Do pozemních jednotek se řadí Giant a Flash Speeder a vylepšená verze základního bojového vozítka, Heavy STAP. Dvě mise si částečně můžete užít i v protivníkově lodi určené k dobytí Naboo, Trade Federation Gunboat. Každá z těchto lodí má své dvě lepší či horší zbraně a funkční schopnosti. Využil jsem snad všechny bojové vozidla až na Naboo Bombera, s jehož pomalostí jsem trávil svůj čas několik set metrů za spolubojovníky, kteří si mezitím vesele umírali ;)
Problematické ovládání Ovládání je další zajímavou kapitolou. Vzhledem k tomu, že je sice jen několik kláves na ovládání, byl jsem při hraní většinou často maten a nechtěně jsem se otáčel na špatné strany nebo dělal zbytečné pohyby. Ovládat se dá pomocí klávesnice či myši, kdežto ani jednu z těchto možností bych nedoporučoval. S přehnaně citlivou myší se v řadách nepřítele ztrácíte a nejste schopni dobře zaměřit a na klávesnici jste zato hodně pomalí a zaměřování taky není zrovna nejpříjemnější. To se ještě nezmiňuji o mnoha herních nedostatcích, které se projevují například zasekáváním vašeho bojového prostředku na určitých místech. A nehybný cíl je snadný cíl pro protivníky, že? Nutno podotknout že Speedeři a další pozemní jednotky nechodí nahoru do schodů.
zdroj:
tisková zpráva
Hudebni pozadí pochází částečně z filmu Star Wars: Epizoda 1, ale je bohužel doplněna některými dalšími zbytečnými nástroji, které ze hry tvoří vesmírnou střílečku doplněnou dechovkou. Zvukové efekty slyšíte především při střelbě a zasekávání (viz výše), namluvené rozhovory vaší lodi s nadřízenými je často špatně rozpoznatelné. Grafika se od Rogue Squadronu v mnohém nezměnila - v mnohém zaostává za současným standardem.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|