S Might & Magic X: Legacy na věčné časy
zdroj: tisková zpráva

S Might & Magic X: Legacy na věčné časy

10. 9. 2013 18:40 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

V duchu si představuji, že éra krokovacích dungeonů nikdy neskončila. Jen dál pokračuje v alternativním vesmíru, do kterého jsem se vlivem kvantových posunů nedostal. Čas od času se ale krokovací dimenze střetne s naší realitou, ozve se mohutný řachanec a po rozptýlení dýmu najednou hrajeme Legend of Grimrock a divíme se, proč ty staré dobré dungeony leží na smetišti.

„Kdyby nebylo úspěchu Legend of Grimrock, nikdy by nám Ubisoft nedal zelenou k vývoji pokračování Might & Magic,“ říká Gary Pauliani z německého studia Limbic a v nadsázce dodává: „Tři roky jsme před manažery společnosti klečeli na kolenou a žebronili o šanci, až nám jí nakonec dali.“ Koho to zajímá, od rozporuplné devítky Might & Magic uplynulo jedenáct let a Legacy se beze studu nechává inspirovat osmnáct let starým kompilátem dvou her Worlds of Xeen.

Pro Limbic je Legacy první vlastní hrou po letech vyrábění obsahu pro jiné tituly. Nadšení se vývojářům nedá upřít. O Legacy mluví s láskou a někteří dokonce vypadají, jako by je do jednadvacátého století někdo unesl strojem času přímo od rozehrané partie Dračího doupěte někdy na začátku devadesátých let. Třeba vousatý a zavalitý scénárista tiše povídá, jak má všechny díly Might & Magic najeté a snaží se dostat do příběhu co nejvíc odkazů pro pamětníky. S bolestí v hlase dodává, že nemohl dát do hry všechno, protože by se nafoukla až moc.

Už v tuto chvíli je jasné, že půjde o zábavu na několik desítek hodin, během prezentace dokonce padla slova o sto hodinách obsahu. „Nebudeme vás vodit za ručičku, protože chceme, abyste svět objevili sami,“ říká Pauliani. „Zkoumejte, zkoušejte a umírejte. O tom naše hra je.“ Také je o hrdinech, statistikách, hádankách, desítkách vedlejších úkolů a, jak to vystihl nedávno John Romero, o „tuně dobrodružství v propracovaném fantasy světě. Hack and slash!“

V Legacy se kombinuje několik minulých her do jedné. Rozlohou bude větší než Worlds of Xeen, herními pravidly ale odpovídá Might & Magic VI a VII. „Pro své čtyři hrdiny dostanete na výběr mezi dvanácti povoláními, některé budou čisté magické a silové, jiné pak hybridní. Nové schopnosti budete získávat od trenérů, které ale budete muset hledat,“ říká Pauliani. Hledání a ztrácení se má být součástí zážitku, protože Legacy bude do značné míry otevřenou hrou ve stylu Elder Scrolls.

Krokovací otevřené RPG. To zní... masivně a v roce 2013 i značně originálně. Nenechte se ale mýlit. V rámci série nejde o nic nového, otevřené byly i předchozí díly a právě tím se odlišovaly od konkurenčních Wizardry nebo Eye of the Beholder a dalších.

...

Během prezentace jsme z krajiny mnoho neviděli, ale podívali jsme se do obchodů ve městě a objevili pavouky ve stokách. Bitvy mezi čtyřmi herními postavami (s dvěma pozicemi pro žoldáky nebo eskortované jedince) a nepřáteli probíhají na tahy s velkým důrazem na taktické využívání profesí jednotlivých postav, kouzel a lektvarů s delšími účinky. Tím se Legacy chce odlišit od akčnějšího Grimrocku a poskytnout větší uspokojení všem fanouškům klasických dungeonů.

Když se podíváte na to, co definuje dungeony, jsou to vedle zlepšování vlastností hrdinů a soubojů také hádanky V tomto ohledu Limbic nechtějí nic ponechat náhodě a pečlivě připravují každý z desítek hlavolamů. „Máme čtyři druhy hádanek. Budete hýbat pákami, zatěžovat plošinky, řešit teleportační problémy nebo hledat odpovědi na otázky,“ vysvětluje Pauliani. V praxi to znamená třeba natočení čtyř sloupů s pochodněmi tak, aby ozařovaly jedno místo. Následně se otevře truhla s pokladem. Sloupy ale ovládáte poskakováním po plošinkách, takže správné řešení se hledá komplikovaněji.

Might & Magic X: Legacy slibuje správnou nostalgickou zábavu nejen pro pamětníky, ale i pro mladší hráče, kteří s krokovacími dungeony nikdy nepřišli do kontaktu. Těm prvním se bude podbízet herními pravidly, ty druhé má oslovit detailní vizuální stránkou plnou barev, zatímco zkamenělost trhaného pohybu oživí plynulým rozhlížením à la Grimrock.

„V detailu je síla, která pohání celou hru,“ dodává závěrem Pauliani a my můžeme po prezentaci dodat, že nemluví jen o grafice. Přesvědčit se o tom můžete ostatně sami – když si zakoupíte jednu ze dvou nabízených deluxe edicí, můžete se ihned pustit do hraní rozpracované verze a svým feedbackem třeba vývojářům pomoci s dalším směřováním hry.

Nejnovější články