Red Orchestra 2 dostala s GotY patchem křídla a jenom září
zdroj: tisková zpráva

Red Orchestra 2 dostala s GotY patchem křídla a jenom září

12. 6. 2012 13:37 | Dojmy z hraní | autor: Tomáš Jung |

Nedávno proběhl na Steamu víkend bezplatného hraní Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad. Pokud jste ho promeškali, o dost jste přišli. Multiplayerového pekla bojů Stalingradu si zdarma užívali nejenom absolutní zelenáči, ale i staří váleční psi. Servery se totiž pořádně naplnily, takže jste běžně potkali přes šest tisíc hráčů online, což u RO2 nebývá zvykem. Také jsem si škodolibě zabojoval a s ohledem na velké množství zmatených nováčků, kteří se za běhu učili pravidla drsného boje, jsem se mnohdy cítil jako na panském honu zajíců.

Tahle promo akce však nebyla spuštěna jen pro srandu mazáků - provázel ji masivní patch, který hru převedl bezplatně do Game of the Year verze a zásadně změnil charakter hraní. Hlavně je ale konečně možné z Red Orchestra 2 strhnout samolepku zabugované hry a naplno si ji užít. Jak uvedl sám šéf vývoje Tripwire Interactive John Gibson, takto měla Red Orchestra 2 vypadat při vydání. Co se tedy s hrou konkrétně stalo?

Prvním velkým vylepšením je optimalizace enginu. Zaručuji vám, že oproti předchozí verzi poskočí počet snímků za sekundu o 20 a více jednotek. Doslova mě šokovalo, jak se hra bezvadně hýbe a je stabilní. Další novinkou jsou dva nové herní módy, které se vztahují k nastavení obtížnosti. Dosud nejhranější mód Realism (pokud neberu v potaz servery se speciálním nastavením) doplnily dva další, které jsem pořádně prověřil.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A co děti? Už mají si kde hrát!

Red Orchestra 2 je tvrdá k nováčkům, což byl důvod, proč se objevil herní mód s názvem Action. Začínající hráči si ho možná oblíbí, protože získají zásadně větší odolnost proti kulkám, snadněji se míří přes umístěný zaměřovací kříž a hra je celkově více akční. To pocítíte třeba při tvrdých a rychlých bojích v troskách domů, kdy automatické zbraně nabírají na síle a pušky hodně ztrácí.

Jako RO2 veterán si však nemyslím, že je dominance automatů správná a hře prospěšná. Každého zkušeného hráče také naštve, že nepřítel nelehne po jedné ráně. Skoro budete mít pocit, že jste ho netrefili, i když tomu tak není - hráč zkrátka více vydrží. Ale budiž, výhodou tohoto módu a jeho podstatou je, že si nováčci mohou bez nepříjemně častých úmrtí projít mapy a osvojit si velmi specifický styl boje.

zdroj: Archiv

Návrat klasika

Opačným směrem jde nový způsob hraní s názvem Classic, který měl být splněným přáním matadorů série. Hraní v něm je připodobněno k Red Orchestra: Ostfront 41-45. Přežití v něm je ještě z několika důvodů obtížnější. Na délce virtuálního života nepřidá třeba zpomalený běh, na který mnoho hráčů nadává, ale osobě mi nepřišel tak přehnaně plouživý. V realitě je voják vyčerpán, zatížen výstrojí i výzbrojí a neběží jako v trenclích oblečený Usain Bolt.

Zmizela také možnost zoomu, což má asi nejzásadnější vliv na boj. K tomu si ještě připočtěte skutečně silný třes zbraně při střelbě ze stoje i pokleku, sníženou odolnost a je vám jasné, že každý zásah nepřítele můžete oslavit šampaňským. Z osobní zkušenosti ale musím říct, že to není stresující zážitek, naopak. Hratelnost se odklizením zoomu a přitvrzením v realističnosti tak nějak očistila a poskytuje uspokojující výzvu. Sice mě tento mód neodvedl od hlavního Realism, ale občas si ho s chutí dám.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Bunkry a zákopy

Závěrečným potěšením je nová mapa Mamayev Kurgan simulující náročný a hlavně krvavý boj o pahorek uprostřed města. Mapa je parádní, má zcela jinou atmosféru, než ty ostatní, je na ní spousta místa pro boj na blízko i dálku, a přestože jsem měl pocit, že ještě není zcela vyvážena, bitva je napínavá a vyžaduje zkušenost i taktický přístup. Za mapu Mamayev Kurgan si autoři zaslouží potlesk, je chloubou hry a doufám, že ještě pár takových přibude.

Je škoda plýtvat místem na popis všech drobnějších změn jako účinnosti zbraní, posunutí některých spawnpointů a menších úprav stávajících map. Red Orchestra2: Heroes of Stalingrad udělala skrze GotY patch pořádný skok vpřed a nyní je skutečnou špičkou mezi multiplayerovými hrami. Ostatně, podívejte se na úvod recenze - lesk a slávu jsem jí předpovídal již vloni, teď si ji konečně můžu po právu užít.

Smarty.cz

Nejnovější články