Autor: Félie Publikováno: 13.června 2002 |
![]() ![]() ![]() Krátké první dojmy Skutečnost však byla taková, že jsem hru hrála cca 20 minut čistého času a to jsem ještě většinu tohoto času strávila tím, že jsem se pokoušela aktivovat předměty, které se sice jako aktivní tvářily, ale zřejmě byly pro toto demo uzavřeny a tudíž nepoužitelné. Konkrétně: velkou část z oněch 20 minut jsem strávila snahou opravit schodiště, pak jsem od této své snahy upustila a zcela evidentně jsem udělala víc než dobře, protože samotné dohrání mi pak zabralo asi 5 minut. Proto doufám a pevně věřím, že ony slibované dvě hodiny byly jen reklamním trikem a chci současně věřit tomu, že se tímto způsobem nesmrskne i plná verze hry. ![]() Různé řešení situací Jako zajímavost mohu uvést, že i v tomto krátkém úseku máte dvě možnosti řešení situace. Když totiž naleznete podivínského vědce Richarda (který vědec není podivínský, že?), tak na něj můžete být buďto hodní - vyberete smějící se ikonu a vědec s vámi začne prakticky ihned spolupracovat ve smyslu: pověří vás úkoly. Nebo budete na Richarda nepříjemní - vyberete šklebící se ikonu a vědec vás vypoklonkuje. Což by mohlo být příslibem zajímavých situací v plné verzi hry, ale musím říct, že nějak v to ztrácím důvěru. Znovu opakuji - je mi to moc líto, protože kdyby hra měla obstojnou obtížnost, mohla by s úspěchem aspirovat na doposud nejlepší českou adventuru. Zvláště, když se podařilo tuto údajně úplně oprostit od zoufalého dementního adventurního humoru, který nás po celá minulá léta více či méně ubíjel prakticky ve všech českých hrách tohoto typu. ![]() ![]() ![]() Nestandardní ovládání Trošku mě autoři překvapili tím, že se navzdory současnému trendu nepoužili ikonu kurzoru k pomocné navigaci hráče. Setkáváme se ve většině případů s tím, že pokud přejedeme kurzorem po předmětu či postavě, tak se nám ikonka změní a napoví, co se dá či nedá s předmětem či osobou dělat. V Poslu smrti tomu tak není. Zůstává stále stejná šipka, která se mění barevně (z bílé barvy na červenou) děje-li se něco, co zasluhuje naši pozornost. Na jednu stranu sice tvůrci hru trošku ztížili, na druhou stranu může hráče obtěžovat, mají-li u každé věci zkoumat, je-li ona věc jen ke koukání, použití či sebrání. ![]() Snaha o autentickou grafiku Inventář je již řešen standardně. Pokud nějaký předmět seberete, hra vás na to upozorní tím, že se vám daný předmět zobrazí v levém horním rohu v rámečku a pak se přesune do inventáře, který vyvoláte jednoduše najetím kurzoru na dolní část monitoru. Místo v tomto inventáři je zřejmě neomezeno, alespoň tomu napovídají šipky na jeho obou koncích, kterými se dají předměty posunovat. V inventáři lze předměty kombinovat, což je také spíše samozřejmostí. ![]() Ozvučení Samotná postava Samuela Gordona působí zvláštním dojmem. Pokud se totiž autoři chtěli vyhnout nějakému dobovému umístění či určení, pak tato postava nadčasově opravdu nevypadá, klidně by ho bylo možné vydávat za synka z kwakerské rodiny prvních amerických osadníků :) ![]() ![]() ![]() Zvuky jsou z toho mála, co se dalo slyšet, velmi realistické. Ať už zpěv ptáků, či různé otvírání zásuvek, kroky, bublání chemických roztoků v křivulích. Bohužel nemohu posoudit dabing, protože podle všeho ještě k dispozici není, aby demoverze nezabírala víc času ke stažení. Zato na hudbě zřejmě nešetřili - žádní troškaři to nebudou. Monumentální scénické skladby vytvářejí skutečnou atmosféru napětí či blížícího se nebezpečí - škoda jen, že nenaplněného. Taky tam mohli pro nás na navnadění dát nějakou hororovou situaci, ne? Unknown Identity do finální verze Posla Smrti slibují: 120 aktivních obrazovek v šesti kapitolách, 120 stran větvených dialogů, 100 inventárních předmětů, 35 scénických skladeb, 23 NPC charakterů, 20 logických hádanek, což je jistě slušný výčet. Takže nezbývá než si držet palce, aby se jim tato čísla podařilo naplnit něčím poutavým. ![]() P.S. Chystá se i anglická verze této adventury, která se bude jmenovat Death Bringer. Stáhněte si: Demo (29 MB), Video a hudební MP3 ukázky (9 MB), Screenshoty Související články: Novinky |
Félie připravil: jd |