Autor: Warlock Publikováno: 8. července 2010 |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky od výrobce Tým procházel vyschlým korytem řeky a po cestě nacházel zrezlé tanky z doby rusko-afghánské války. Někde v dálce vycházelo slunce a všude okolo bylo podezřelé ticho, které narušil až pád kamenů z protější skály. Velitel čety vydal pokyn k zastavení, po němž následovala kulometná palba několika afghánských vojáků. Američtí Rangers střelbu samozřejmě opětovali a dopadající kulky vířily prach. Zkrátka o překvapení a hutnou atmosféru nejspíše nebude nouze. Poslední část prezentace se odehrávala v další malé vesnici, v níž se u srázu do údolí nacházelo kulometné hnízdo. K němu vedla úzká cesta lemovaná kamennými zídkami a k mému překvapení tyto zídky palba postupně drolila na menší kusy. Nedalo mi to a na celý princip jsem se obratem zeptal předvádějícího, který odpověděl následovně: „Říkáme tomu lokální destrukce a v některých místech můžete právě na takovéto zídky narazit. V destrukci se rozhodně nechceme rovnat Bad Company, kde jde dělat díry do zdí u budov a podobně.“ Jistě se ptáte, co tedy nabídne MoH oproti svému staršímu konkurentovi v podobě Modern Warfare 2, když obě hry staví na stejném způsobu skriptování jednotlivých misí? Kromě nového a neokoukaného prostředí to bude třeba systém skluzů, kdy ještě v běhu můžete dojet takříkajíc po kalhotách k nejbližší překážce a vyhnout se střelám. Budete měnit i nejrůznější role v týmu a užijete si i přepadové mise pod rouškou tmy. Není toho mnoho, ale snad je každému jasné, že MoH nebude sázet na originalitu, ale spíše na výtečnou atmosféru. ![]() ![]() ![]() Důraz na efekt ještě více podtrhnul předvádějící vhozením rudé kouřové dýmovnice do zmiňovaného kulometného hnízda. Za necelou půl minutku přiletěla stíhačka a srovnala vyvýšený post se zemí. Líbil se mi rovněž závěr prezentace, v níž skupina Rangers dorazila ke dveřím opuštěného domečku mezi vysokými horami a poslední slova jednoho z vojáků byla: „Neslyšeli jste zazvonit mobil?“. Následovala již pouze mohutná exploze. Tvůrce na konec dodal, že už nyní ve fázi prealpha verze se dá dohrát celá hra od začátku do konce a vývoj pokračuje zdárně kupředu. Po skončení prezentace jsem měl šanci si zahrát multiplayer MoH, který je oproti singleplayeru plně pod taktovkou DICE (autoři zmiňovaného Battlefield: Bad Company). Ke vstupu mi dopomohla malá hvězdička na mé propustce. Vše se odehrávalo v oddělené místnosti, kde bylo k dispozici několik xboxů a pár členů vývojářského týmu, kteří zodpovídali případné dotazy. Navíc ke hře bylo podáváno vychlazené pivo Heineken, které bylo určitou formou spásy v porovnání s anglickými pivy z předchozího večera. Jedinou jejich výhodou byl totiž fakt, že chutnají stejně krátce po natočení, tak hodinu poté. Zbytek si jistě domyslíte sami. Zpět však k multiplayeru MoH, kde bylo možné si na začátku hry vybrat ze tří různých zaměření. V případě armády USA to byl voják vybavený lehkým kulometem, samopalem M4A1 a odstřelovací puškou. Na druhé straně stáli podobně ozbrojení protivníci a například místo lehkého kulometu byl k dispozici starý dobrý Kalašnikov AK-47. Samozřejmostí je pistole, nějaké ty granáty a speciální vybavení, do něhož patří třeba raketomet. Boj probíhal na celkem dvou mapách, z nichž prvním prostředím byly ulice pískem zavátého Kábulu. Základem však byla pouze hlavní křižovatka doplněná o několik okolních budov. Důležitým prvkem této lokace byla její celková rozmanitost a výstřel mohl přijít jak z okna, tak z dřevěného lešení nebo z přízemí některého z domků. Jednalo se tak o hodně rychlou úroveň, kde jsem musel být neustále v pohybu, jinak bych brzy chytil jednu kulku do zad. Těžko se tak hledalo nějaké klidné odstřelovací místečko, kam bych se mohl na chvilku zašít. Trochu mi Kábul svým tempem připomněl některé menší mapy právě z Modern Warfare 2. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Naopak druhá lokace byla spíše trochu podobná Battlefield: Bad Company 2. Sice nebyla rozhodně tak rozlehlá, ale dominovalo jí jedno obrněné vozidlo, které bylo v rukou Američanů. Ti měli postupně dobít podél cesty několik klíčových bodů a cílem protivníka bylo jim v tom samozřejmě zabránit. Právě ono vozidlo bylo onou podstatnou výhodou, o kterou se vyplatilo pečovat a ne jenom další tank do počtu jako v případě Bad Company 2. Herní režim a zacílení mapy tak bylo jakýmsi kompromisem mezi Modern Warfare a právě novým Battlefieldem. Boje se přitom odehrávaly podél údolí na obou stranách řeky a příležitost dostala všechna nabízená zaměření. Jednoho z tvůrců jsem se proto zeptal, jak moc vážně to myslí s nasazením vozidel do hry a dostalo se mi následující odpovědi: „Armádní technika je takovým jazýčkem na vahách a rozhodně neplánujeme podobné nasazení vozidel jako v Bad Company. Nečekejte tedy žádné vrtulníky či čtyřkolky, ale spíše jediný tank, který může rozhodnout celou hru.“ Osobně se nechám překvapit, jak to celé dopadne a přístup DICE k multiplayeru se mi prozatím libí. Trochu předčasné je však hodnotit grafickou stránku hry, která staví na notně vylepšeném Unreal 3 enginu. Za sebe ale mohu říci, že jednotlivé pasáže mi rozhodně přišly lepší než v prvním traileru. Boj o zákazníka však teprve začíná a na podzim tohoto roku je plánovaný společně s MoH právě i nový Call of Duty: Black Ops, který rozhodně nenechá na protivníkovi nit suchou. Za sebe tak musím spíše říct, že to MoH bude mít opravdu hodně těžké, protože novinek a originálních prvků v singleplayerové části je skutečně pomálu. Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Preview z ledna 2010, Novinky, Vše o sérii Medal of Honor na Tiscali |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |