Jak se jezdí s SHIFT 2 Unleashed - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Jak se jezdí s SHIFT 2 Unleashed - první dojmy

30. 11. 2010 12:40 | Dojmy z hraní | autor: levis |

Může se zdát, že po loňském vydání závodů Need for Speed: Shift je na pokračování ještě příliš brzy, jenže druhý díl už ve skutečnosti vzniká pořádně dlouho, nachází se ve velmi pokročilém stádiu vývoje a pod stylovým názvem SHIFT 2 Unleashed ho EA poprvé představili na nedávné novinářské akci. Marcus Nilsson ze studia DICE na jejím začátku potvrdil, že SHIFT znamená začátek nové herní série, která se bude soustředit na realistické podání závodů a má prý přímo konkurovat zavedeným značkám Forza a Gran Turismo.

DICE si sice každý spojí se sérií Battlefield, zapomíná se ale, že tihle švédští vývojáři měli své políčko v ohni už se sérií Rallisport Challenge u Microsoftu a vyjma toho se podíleli třeba i na posledním Need for Speed: Hot Pursuit, po němž SHIFT 2 převezme hned několik herních prvků. Takže se zkrátka nelze divit, že právě švédské studio firmy v Londýně dohlíží na vznik druhého dílu, který jinak technicky vyrábí opět studiu Slightly Mad. A co že tedy SHIFT 2 Unleashed nabídne?

Forze a Gran Turismu nemá konkurovat počtem polygonů ani detailním zpracováním interiérů jednotlivých vozů. Slovo simulace totiž EA dávají do kontextu především s tzv. "řidičovou bitvou" - tedy třeba tím, co se člověku za volantem odehrává v hlavě, když v úplné tmě vjíždí do zatáčky za dvousetkilometrové rychlosti. SHIFT 2 Unleashed tak v první řadě zvýrazní charakteristický vizuální styl původní hry: při nárazech se bude znovu třást kamera, vážnější zranění opět otřesou vaším viděním a tentokrát bude váš řidič navíc automaticky hýbat hlavou, např. když se vykloní před zatáčkou nebo se ocitne v jiné nepřehledné a dramatické situaci. Skutečnou užitnou hodnotu tohoto prvku prověří až praxe, ale první dojem je pozitivní - zvyšuje to přehled nad situací a zároveň to podporuje pocit, že jste na tratí a bojujete o solidní umístění se stejně hladovými soupeři.

Na třech tratích

To vše bylo patrné na první předváděčce hry v Londýně, která byla s ohledem na omezený čas a velký počet novinářů až příliš krátká a v podstatě nic neříkající ve smyslu realističnosti jízdního modelu, potažmo jeho úprav. O tom, že tvůrci přeci jenom přitvrdí (jak slibují) a těm, co o to budou mít zájem, nabídnou autentičtější zážitek z jízdy, lze usuzovat pouze z široké nabídky nastavení různých pomocníků – pamatováno je prakticky na všechno, co nějakým způsobem ovlivňuje hru. Při řízení na X360 ovladači však většinu z nich ani letmo ohodnotit nešlo, na to je třeba pořádné vybavení – kvalitní volant. Jasné však je, že když nejhůř, budou se auta v SHIFT 2 chovat stejně, jako v jedničce.

Na první pohled jsou alespoň patrné úpravy grafického rázu: závodění oživuje spousta malých dynamických detailů (upravené particle efekty), na jejichž obdivování nebude během závodů čas, ale podepíší se pozitivně na celkové atmosféře, stejně jako mnohem propracovanější práce se světlem, které – ač se to nezdá – umocňuje pocit rychlosti, když opravdu jedete rychle. A jak potvrdil přítomný producent a bylo to zjevné i ze hry samotné, neklesal framerate pod 30 fps, což samozřejmě není žádné plus, ale nutnost! Za konstantních 60 fps by se ovšem nikdo nezlobil, plynulost a zážitek z jízdy by to posunulo ještě o pár stupňů výše.

Kolegové z amerických serverů měli mnohem větší štěstí, protože si SHIFT 2 mohli vyzkoušet v herním křesle D-Box s Force Feedbackem a k dispozici měli dost času na vyzkoušení hned tří tratí: Austrálii, Šanghaj a také okruh Spa-Francorchamps v Belgii. Přesto je u hry jako SHIFT 2 potřeba mnohem více času k odhalení důležitých nuancí v ovládání a chování vozů, jak sami uvádí.

Nový Autolog

Vyjma ještě realističtějších srážek a (snad) zlepšeného fyzikálního enginu hra obsáhne také vylepšenou verzi sociálního enginu Autolog, který bude na vaši - řečeno facebookovým termínem - "zeď" neustále updatovat informace o tom, s kým z přátel právě jezdíte, jak si stojíte v celkovém hráčském žebříčku, s kým se můžete pustit do křížku, jak si vaši přátelé vedou v konkrétním závodě atd. Všechno uvedené navíc budete moci sledovat nově i mimo hru, stačí se zalogovat přes internetový prohlížeč.

A samozřejmě nový Autolog umožní nahrávat obrázky, komentovat achievementy a komunikovat s ostatními spřátelenými jezdci. Autolog navíc není jediný herní prvek, který hra převezme po Hot Pursuit: v druhém Shiftu vás totiž čeká dokonce i stejný bodový systém postupného sbírání zkušeností.

SHIFT 2 Unleashed by mělo dle oficiálních informací vyjít v létě 2011 pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3. Americký herní obchod Amazon dnes ale na svých stránkách jako datum vydání uvedl již 8. března 2011.

Smarty.cz

Nejnovější články