Autor: Martin Havlíček Publikováno: 15.ledna 2008 |
![]() ![]() ![]() V betaverzi vede lajna vždy dvěma vyznačenými body a vtip je v tom, že jí posunete jedině tehdy, když obsadíte oba tyto checkpointy. Nic jiného nemá momentálně cenu, jen klíčová místa, proto se veškerý boj pochopitelně soustřeďuje právě na nich. Fungujete to přesně jako systém úkolů v Enemy Territory - nemusíte se bát, že hráči budou poztráceni všude možně po obrovské mapě, najdete je na „čáře“. Praktické to je, ale jak vidíte, nejde o žádnou závratnou novinku. Doufám, že se v plné verzi podaří alespoň dodržet slib, že každý checkpoint bude svázán s nějakým úkolem. V betě se klíčové body zabíraly jednoduše tak, že jste u nich chvíli postáli anebo jste museli hacknout počítač (stačí, když kterýkoli voják podrží v blízkosti PC vybrané tlačítko). Když se válčí o ropu, tak přímo v rafinérii Betatest, který v těchto dnech ještě běží a je zdarma přístupný každému uživateli FilePlanet, nabízí dvě mapy: Oil Field a Streets. První zmiňovaná je situována do okolí rafinérie. Terén je rovný a překážky, jako například budovy, se nacházejí hlavně v okolí checkpointů. V ideálním případě by to mělo bránit odstřelovačům, aby rozdávali headshoty přes půlku mapy. Viditelnost je ale špatná, takže by ani nevadilo, kdyby byla mapa pouze holá poušť. I když možná to je záměr, smog do průmyslové zóny přeci jen patří. Jednoduchost mapy hraje do karet vyznavačům bojové techniky – ta zde rozhoduje bitvu. Konflikt se odehrává v blízké budoucnosti, takže nečekejte žádné sci-fi stroje. V garáži najdete variace na současnou techniku. ![]() ![]() ![]() Z celkem 15 vehiklů, jež hra nabídne, je jich v betě osm, respektive čtyři, jelikož výbava na obou stranách je prakticky totožná. Největší rozdíl v rámci nabídky betaverze je ten, že jedna strana má namísto tanku APC, i když to je výbavou i vlastnostmi srovnatelné. Vedle slabého tanku, respektive APC, jež disponují 25mm kanónem a raketometem, je k mání také silnější tank s dělem (120, resp. 140 mm) a kulometem, dále džíp a nakonec bojová helikoptéra s rychlopalným kanónem, protitankovými raketami a kulometem. Jízdní model je vyhovující - není to žádné Gran Turismo, avšak vozidla různých tříd se chovají rozdílně a to tak, jak byste od nich čekali. Projížďka v džípu je tedy divoká a na členitém terénu správně „rozhoupaná“, zato takové APC, ačkoliv to také není žádný šnek, je, co se ovládání týče, těžkopádnější. S propracovaným kolizním modelem nepočítejte. Pokud s autem narazíte v plné rychlosti do stěny, podepíše se to leda tak na jeho výdrži (přijde o pár čárek), nikoliv však na jeho ovladatelnosti a vzhledu. ![]() ![]() ![]() Vzhůru do ulic Druhá z map, Streets, je mnohem menší a soustřeďuje se pouze na boj pěchoty. Je zasazena do ulic rozbombardovaného města, takže je plná zřícenin, vraků, ale také uliček a podchodů. Zkrátka skvělé místo na vyzkoušení dronů! Rozmanitá nabídka dálkově ovládaných robotů není výsadou jedné třídy; jde o jednu ze čtyř specializací, které si může zvolit každý. Vývojáři se tak mistrně vyhnuli problémům s vyvážeností tříd, která bývá u tohoto žánru klíčová. Každý si tak může namixovat vlastní kombinaci. Chcete být sniperem, který dokáže přivolat leteckou podporu? Není problém!
![]() ![]() ![]() Jestliže se zaměříte na drony a budete úspěšní, získáte postupně hnedle tři druhy těchto strojů. Na samém začátku má každý takový specialista k dispozici malý průzkumný vrtulník, jenž dokáže na povel vybuchnout a zlikvidovat tak poblíž stojící vojáky. Další kousky se už diametrálně odlišují na základě toho, ke které straně se přidáte. Červení mají k dispozici ploché autodestrukční autíčko, které dokáže vyhodit do vzduchu tank, a poté helikoptérku vyzbrojenou raketometem, zato modří se musí spokojit s dvojici robotů připomínající WALL-Eho od THQ, s tím rozdílem, že mají místo roztomilého kukuče kulomet či granátomet. Ovládání robotků je jednoduché a je limitováno pouze silou signálu vysílače, jež se odvíjí od vzdálenosti od vašeho virtuálního vojáka. Nutno dodat, že drony jsou skutečným zpestřením žánru a pravděpodobně jedním z opravdových přínosů hry. Zubatý Unreal Engine Ze zpracování už tak nadšený nejsem. Grafika není ani působivá, ani dobře optimalizovaná. Frontlines využívá licencovaný Unreal Engine 3, tedy (zatím) současnou špičku. Na rozdíl od konkurence, která staví na stejné technologii, si však lidé z Kaosu nedokázali poradit ani s jejími možnostmi, ani s neduhy. Absence anti-aliasingu, kterou je UE3 pověstný (byť to není žádná tragédie), zde přímo vystupuje ve všudypřítomné zubatosti hran. Mnohem horší je ale pomalé načítaní detailů objektů a prostředí, jež vás provází nejen každým respawnem, ale také například během přepínání pohledů. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Dalším kamenem úrazu je fyzika. Je to s podivem, neboť mělo jít o jeden z taháků Frontlines. Autoři slibovali zničitelnost prostředí, ale v betě můžete zlikvidovat leda tak malou zídku ohraničující jeden ze spawnpointů na mapě Oil Field. Na zásah sice reagují i další objekty, stačí ale trocha testování a vyjde najevo, že se tak děje podle předem stanoveného scénáře. Přístřešek se tedy propadne vždy do stejné pozice, ať už jej zničíte granátem, nebo deseti ranami z děla. ![]()
Stáhněte si: Trailery, Videa... |
Martin Havlíček | |
autorovi je 21 let, pracuje jako redaktor časopisu PlayIN a portálu Hratelně.cz, jeho práce je pro něj zároveň i koníčkem – ostatně na nic jiného už ani nemá čas |