| Autor: Jiří Sládek Publikováno: 9.května 2007  | 
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Management postavy je hodně podobný tomu ze starého Falloutu, ovšem s tím, že systém skillů byl velice drobně pozměněn. Například se tu už nesetkáte s dovednostmi se třemi druhy planých zbraní (Small / Big / Energy), ale prostě se všeobjímajícím skillem „Firearms“. Na druhou stranu třeba vyjednávací schopnosti „Speech“ se rozdělila ve dvě dovednosti – „Persuasion“ pro použití rozumných argumentů v diskuzi a „Deception“ pro lhaní, ukecávání a blafování. Základní princip ale zůstal zachován, včetně výběru tří hlavních zaměření (= silnějších skillů) na začátku hry. Trochu pozměněny byly tzv. „traits“, tedy speciální startovní rysy, které trochu mění vybalancování postavy (například snižují poškození při útoku, ale zvyšují šanci na kritický zásah), ale opět jde o změny spíše kosmetické. Vzhledem ke zmínkách o „perks“ je pravděpodobné, že autoři počítali i s postupným učením těchto speciálních schopností, stejně jako ve starém Falloutu.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Hrdina na míru Díky použití 3D grafiky je o něco zajímavější i úvodní tvorba vizáže hlavního hrdiny. Kromě volby pohlaví, věku a jména totiž máte možnost volit z několika odstínů barvy kůže, vybrat různé účesy včetně po populární „bleskovky“, barvu vlasů (tedy pokud nezvolíte výše zmíněný bezvlasý sestřih :), u mužů pak i různé druhy vousů. A také čtyři varianty robustnosti postavy. Je docela pravděpodobné, že při hraní byste se s takto vytvořenou postavou příjemně sžili, i když volba vizáže není zdaleka tak vymakaná jako v některých současných RPG (tím mám na mysli třeba TES IV: Oblivion).  Přestřelky s komouši Technologické demo představuje dvě lokace. Ve zchátralé vesničce si užijete pár bojůvek s komunistickými fanatiky, přičemž spojencem vám bude desátník Armostrong vybavený kulometem, takže střety jsou dost snadné. Boje ovšem v demu nejsou nijak zvlášť propracované, v podstatě lze jen kliknout zaměřovačem na nepřítele a v reálném čase sledovat, jak ho vaše postava kosí. Po zabití soupeře je možné jeho mrtvolu tradičně oholit o zajímavé předměty. Druhou lokací je podzemní Vault, ve kterém vás čeká použití dovednosti Science a Repair, a také odemykání zamčených dveří pomocí skillu Security; k daným činnostem je samozřejmě potřeba mít u sebe i příslušné vybavení (nářadí, paklíče). Po splnění tří dílčích úkolů (opravení robota, opravení generátoru, spuštění life-support funkcí v centrálním počítači) demo končí.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry naleznete zde  Starý, ale koukatelný Na grafickém zpracování je samozřejmě znát, že se jedná o pár let starou a značně nedodělanou záležitost ve fázi pre-alpha, nicméně pro fanoušky žánru je i dnes, po čtyřech letech od vyrobení, koukatelná; a vlastně nejen pro ně. Demo samozřejmě nelze srovnávat se současnými tituly, na druhou stranu vykazuje příjemný posun od Falloutu II i Fallout Tactics, navíc s již zmíněným přechodem do 3D, který zde ovšem není na úkor přehlednosti. Co se designu herního světa týče, tak je vidět jasná paralela s minulými díly; podobnost je patrná zvláště ve Vaultu, kde jsou jednotlivé kusy nábytku a elektroniky takřka identické s minulými díly. Van Buren aka Fallout 3 mohl být skvělou hrou. Ale není, a v této podobě nikdy ani nebude. Ale o tom již bylo napsáno mnoho a více se k důvodům rozpuštění Black Isle vracíme v tabulce níže. Místo truchlení raději vzhlížejme k novému Falloutu, který kutí Bethesda; a kdo čekání nemůže vydržet, může si pro připomenutí po dvacátépáté pustit Fallout, Fallout II, nebo Fallout Tactics. Já jsem to nedávno udělal a pobavil jsem se opět skvěle, navzdory zastaralému zpracování. A pokud si chcete přečíst maximum informací o fenoménu Fallout, mrkněte třeba na kvalitní český web Vault šílené brahmíny, na kterém naleznete i českou verzi podrobné příručky k tomuto demu. Pustině zdar! 
 Stáhněte si: Technologické demo, Video Související články: Novinky, Fallout Tactics recenze a dojmy  | 
| Jiří Sládek | |
| autor je manažerem magazínů www.showbizz.cz, Bleskově a dalších služeb portálu Centrum.cz |