El Matador - dojmy z dem
zdroj: tisková zpráva

El Matador - dojmy z dem

28. 8. 2006 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Ne jedno, ale hned dvě a pořádná hratelná dema vydala Cenega, abyste mohli otestovat akci El Matador. Na čem by tvůrci měli ještě zapracovat, než se hra dostane do obchodů?

Autor: Jindřich Krása
Publikováno: 28.srpna 2006

 

Obrázek zdroj: tisková zpráva Výraz El Matador jste jistě někdy zaslechli a víte tedy, že se jedná o španělské slůvko označující bojovníka s býky. Pokud však sledujete herní průmysl, víte také o chystané 3rd person střílečce stejného názvu. A protože jde o střílečku, určitě tedy nečekejte tribuny napěchované osmahlými Jihoameričany, kus červené látky a rozzuřeného tura. Do teplých krajin se sice podíváte, ale místní obyvatelstvo poznáte přeci jen z trochu jiné stránky. Něco málo o nich můžete zjistit i ze dvou čerstvě vypuštěných dem. Zkusil jsem, poučil se a nemůžu se dočkat září, kdy El Matador dorazí na pulty obchodů.

 Drsní nástupci Pablo Escobara

Že je Jižní Amerika domovem nejzámožnějších a nejvlivnějších drogových kartelů na světě, je celkem známou pravdou. Není proto divu, že o jejich zničení se snaží agenti z celého světa. Americká agentura DEA (Drug Enforcement Administration) má dokonce jedno ze svých velitelství přímo v Kolumbii a právě to se stalo terčem útoku nově se formujícího drogového gangu La Valedora. Nikdo z agentů DEA nepřežil a po beznadějných pokusech o zastavení řádící mafie je povolán agent pro speciální mise Victor Corbet. Jeho, potažmo váš, úkol? Sejmout bose a rozvrátit celý kartel.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Policejní inteligence

Protože by toho bylo na jednoho člověka přeci jen trochu moc, podají mu pomocnou ruku kapitán Carlos Enterador a poručík Mia Rodriguezová z bogotské protidrogové centrály a v některých případech dokonce i celé jednotky vojáků. Musím se ovšem přiznat, že místy bych ocenil spíše jejich nepřítomnost. Podpora je celkově mizerná a častěji překážejí ve výhledu, než aby pomohli při likvidaci nepřátel. Co se dá říci třeba k situaci, kdy po mně střílí z kalašnikova zlý chlapík, můj rádoby pomocník klečí těsně vedle něj a v poklidu pozoruje okolní krajinu místo toho, aby mu vpálil kulku mezi oči? Snad jen tolik, že do vydání hry zbývá ještě pár týdnů a tak se na AI dá ještě pracovat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva


 Řež ala Max Payne

Proč Max Payne? Dva důvody: 1. jedná se o drsnou 3rd person střílečku, 2. populární slow motion, díky kterému můžete během jednoho skoku vyčistit místnost plnou nepřátel. Slow motion je využit v obou hrách hodně podobně a tak budete mít na zpomalené pohyby jen krátký okamžik. Liší se ovšem v technickém zpracování a drobných detailech, kterých si ale nejde nevšimnout. V El Matadorovi není celý svět zpomalen tak výrazně jako v Maxi Paynovi, což je však vcelku pochopitelné už z toho důvodu, že dílo studia Plastic Reality se celkově bude odehrávat v poněkud jiné atmosféře a tempu.

Ve srovnání se starším Maxem je ale El Matador o krůček pozadu v jedné, celkem podstatné záležitosti. Když se Max Payne rozběhne, vypadá jako živý. Když vystartuje Victor Corbet, působí jeho styl malinko komicky. Je sice pravda, že tomu tak není vždy, pokud drží v rukou samopal, je vše celkem v pořádku, ale v případě, že v každé ruce svírá jednu zbraň a míří kupředu v podřepu, vypadá spíše jako člověk trpící střevními potížemi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co se ostatních postav týče, ragdoll efekt je zpracován vcelku slušně a mrtvola padající ze střechy, která se v polovině své cesty odrazí od zábradlí balkonu, se během svého letu chová přesně tak, jak byste od 90 kilogramů mrtvého masa čekali.

 Prostředí ala Far Cry?

Hodně se mluví i o shodných rysech s Far Cry, hlavně kvůli bojům v džungli, ale v roli Victora Corbeta budete nepřátele drtit hlavně v hustě zastavěných městech a na jejich periferiích. O tom se koneckonců můžete přesvědčit sami již nyní. První demo obsahuje třetí misi hry (The City of Eternal Spring), v níž se dostanete do části Kolumbijského města Meledin a po nepovedeném útoku na jednoho z mafiánských pohlavárů se vaším cílem stane vyčištění místního skladiště. Koště s hadrem by vám ale bylo na nic a tak jistě oceníte množství zbraní, jež můžete získat z pozůstatků mrtvých zločinců. Oficiální výzbroj agenta samozřejmě není nikterak chudá a moderní sniperka mi přišla velmi často vhod, avšak omezený počet nábojů vás donutí využívat i nalezené vybavení mafiánů, ke kterému patří světoznámé kalašnikovy, lupary a tříštivé granáty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Druhé demo (Fire on Water) se odehrává v opuštěném přímořském doku a opět je úkolem sundat jednoho z bosů. Do jakés takés džungle se podíváte vlastně jen v případě, že si projdete tutoriál, který je zasazen do výcvikového tábora agentů na Kostarice.

 Parádní destrukce

Že se v uveřejněných demech dostanete prakticky jen do měst, ale není na škodu. Rozhodně si můžete udělat dostatečný obrázek o potenciálu El Matadora. Minimálně po grafické stránce se totiž jedná o lehce nadprůměrný počin a třeba možnosti destrukce jsou opravdu parádní. Když jsem poprvé vystřílel celý zásobník samopalu směrem k mladíkovi s brokovnicí v ruce, který se schovával za betonovým sloupem podzemních garážích a posléze se vydal prozkoumat jeho tělo, abych posbíral pro něj již bezcenné vybavení, s velkým uspokojením jsem si prohlédl zdemolovanou oporu stropu. Kusy betonu všude kolem, na sloupu samotném výrazné šrámy a díry a místy byly dokonce vidět i železné dráty, které se při betonování používají (výsledek mého řádění si můžete prohlédnout i na jednom ze screenshotů). Propracováno do nejmenšího detailu. O výbuších sudů s hořlavinami ani nemluvě. Nejenže exploze fantasticky vypadají, ale mají i očekávaný účinek na okolí. Ještě si k tomu připočítejte vychytávky typu střel odražených od zdi a divil bych se, kdybyste se hned po přečtení článku nevrhli na sosání obou nabízených souborů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

 Nemůžu se dočkat září

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak tedy celkově zhodnotit předhozené 2 giga akce? Lehce pozitivně. Obě zveřejněné mise mají rychlý spád a bez jediného hluchého místečka vás provedou drsnými přestřelkami mezi latinoameričany a speciálně vycvičenými agenty (v obou vás doprovází počítačem ovládané postavy). Pravdou ovšem je, že postup je prakticky přesně daný a při hraní nebudete mít příliš možností, až na pár slepých místností, jak z předem vytyčené trasy odbočit. Přesto se ale nejedná o záležitost jednoduchou. Dostat se například do blízkosti vybuchujícího granátu, anebo se proběhnout bez patřičného krytí temnou uličkou, znamená téměř jistou smrt a tak u seznamování s El Matadorem pár napínavých chvil strávíte. Pokud vývojáři zapracují na AI (na to čas ještě je) a poopraví animace hlavní postavy (na to už moc ne), bude o důvod víc, proč se na září těšit.

Stáhněte si: Trailery, Dema...
Související články: Novinky...

 
Jindřich Krása
 

 
 
Smarty.cz

Nejnovější články