Dojmy z hraní Tom Clancy's The Division jsou rozhodně pozitivní
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní Tom Clancy's The Division jsou rozhodně pozitivní

15. 8. 2014 13:31 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

Život v Tom Clancy's The Division není lehký, jak jsem si mohl vyzkoušet. New York po vypuknutí pandemie není zrovna bezpečné místo pro život. Z knihovny na vás klidně může mířit odstřelovač, na ulicích se poflakují daňoví poplatníci, kteří jsou zjevně rozčarování z laxního přístupu vlády k řešení problémů a vůbec se neostýchají vzít do rukou samopaly. A když nezaberou menší kalibry, snaží se problém nákazy vyřešit svépomocí: plamenometným grilováním. Jakmile jim zkřížíte cestu, střely sviští skrz taxíky, bubnují do betonových zátarasů a dokážou vytvořit pořádně hutnou atmosféru, ale na peklo plamenů rozhodně nemají. 

Nový druh nepřátel s plamenomety, nazvaný poeticky „uklízeči“, však není to jediné, čím chce The Divison znovu upoutat pozornost. Postupně začínají tvůrci uvolňovat spoustu zajímavých a konkrétních informací. Demo pro Gamescom tak začínalo v noci, aby se také trochu připomnělo, že Divsion bude mít funkční systém dynamického střídání počasí a denní doby. V ulici s osvětlením a pověšenými vánočními řetězy to vypadalo skvěle, nicméně jádro ukázky se skrývalo v temnotách. Přesněji ve čtvrti, kde světla zhasla a do níž se trojice hráčů vypravila, aby znovu nahodila elektrický generátor.

V noci ovšem vylézá ještě více přeživších než normálně a jen chodit kolem je nebezpečné. A když vezmete v úvahu ještě v prezentaci několikrát zdůrazněnou vertikalitu New Yorku, je jasné, že o nepříjemná překvapení v Divison nebude nouze. Různé podchody a vstupy do metra nepřátele jen vybízí, aby vám vběhli do zad, kdežto balkóny představují nebezpečná hnízda ostřelovačů.

Podle hesla, že je lépe překvapit, než být překvapen, se tak musíte snažit zaútočit první. K tomu slouží nejen střelné zbraně, ale také systém skillů a speciálních schopnosti vaší postavy. Ty si odemykáte za zkušenostní body, které podle klasických RPG pravidel získáváte za likvidaci nepřátel a plnění úkolů.

zdroj: Archiv

Hi-tech hračky Toma Clancyho

Schopnosti samotné potom autoři údajně nechtějí vázat na nějaké předem připravené třídy, ale dávají hráči možnost si svobodně vybrat to, co se jim nejvíce líbí a hodí. Ti opatrnější sáhnou třeba po Pulzu, díky němuž uvidíte skrz překážky a budete mít před očima siluety nepřátel. Akčněji ladění hráči zase upřednostní naváděný granát, který se přikoulí přímo pod nohy nepřátel.

S odemykatelnými vybavením/schopnostmi pak souvisí i možnost je do značné míry upravit dle vašeho herního stylu. Zmiňovaný naváděný granát tak nemusí být jen výbušný, ale také kouřový nebo s uspávacím plynem. Tvůrci tak chtějí hráči dle svých slov poskytnout dostatek prostoru pro to, aby hru hrál tak, jak jej bude bavit, ne jak ji oni sami nalajnovali.

Po výběru skillů pak přišla ukázka samotného boje a musím říct, že působí stejně dobře, jako na záběrech z E3. Je svižný, jednotlivé postavy se velice dobře doplňují, atmosféra pořádně houstne a gadgety zachraňují životy. Neméně důležité je ale i správné obejití nepřítele a střelba do boku, která dokáže nadělat mnohdy více paseky, než všechny granáty světa. A ani tabletem ovládaný robůtek nepřichází zkrátka – vypuštění plynu totiž vyláká posledního nepřítele zpoza betonového zátarasu. Netradiční prvek tak může být, jak je vidno, užitečný i jinak, než pouhým průzkumem a označováním nepřátel.

zdroj: Archiv

Jakkoliv by se díky rychlé a zábavné akci dalo nabýt dojmu, že se díváte na střílečku, nebudete mít pravdu. Po boji totiž nastává část obírání mrtvol, kdy si můžete vzít zaslouženě vystřílené vybavení. Lepší batoh, brokovnici, pistoli… jen si poslužte. Z krátkého pohledu do inventáře a slov vývojářky o důležitosti vybavení se skoro zdá, jako by se tvůrci The Division inspirovali u Borderlands. Dynamika přestřelek, schopnosti a systém kořisti totiž komiksový titul dost připomíná.

Otevřený svět má své hranice

Na závěr jsme se dozvěděli také něco málo o vašem cíli ve hře. Jako tajný vládní agent máte za úkol zjistit, proč pandemie vypukla a pokusit se neznámý virus zastavit. Hra podle všeho počítá s postupným dobýváním čtvrtí, které korunuje možnost založit základnu a vylepšit ji na maximum. Základna pak bude sloužit jako takové vaše bezpečné hnízdo, z něhož budete plnit další úkoly, a které si postupně ještě vylepšíte. Plusem pak je i naznačená možnost, že mezi jednotlivými základnami budete moci rychle cestovat.

Abyste si vůbec ale vůbec odemkli možnost mít základnu, musíte nejdříve v dané zóně splnit dostatek úkolů. Mezi sledovatelné statistiky patří zabezpečení dané čtvrti, které zvýšíte třeba právě rozsvícením světel, vymlácením určité skupinky nepřátel apod. Dále musíte mít dostatečnou ochranu proti kontaminaci virem a nesmíte dovolit, aby vašemu družstvu příliš klesla morálka. Nejzajímavěji zní asi kontaminace, což je víceméně nástroj autorů, jak vás udržet v určité oblasti do doby, než budete schopni zvládnout tu další a náročnější. Zamořenými místy se totiž můžete pohybovat jen s patřičným vybavením a to získáte právě pouze plněním misí. Všechno se tak možná trochu smutně smrskává na číslíčka, které ovlivníte jen klasickým střílením a plněním úkolů.

I přes to je ale The Division velice slibnou a dobře vypadající hrou. Samotný soubojový systém vypadá parádně, umožňuje plynulou a funkční podporu jednotlivých hráčů a nepřátelé poměrně inteligentně reagují na nastražené překážky. Snažit se je přechytračit opravdu je zábava, stejně jako je zajímavé sledovat výborně zpracovaný New York, v němž se nepřátelé pohybují, a dávat si dohromady některé střípky informací. Ostatně, střípky informací jsou i prozatím tím, co víme o The Division. Mozaika se ale postupně skládá a tuhle se vážně vyplatí sledovat.

Nejnovější články