Dojmy z hraní: na pohled zajímavá ReCore se hraje jako obyčejná střílečka
zdroj: Archiv

Dojmy z hraní: na pohled zajímavá ReCore se hraje jako obyčejná střílečka

15. 6. 2016 19:30 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

Japonský veterán Kejdži Inafune nás loni oslovil zajímavým titulem ReCore, ve kterém má po vašem boku běhat roztomilý robotický pejsek. Z hratelnosti jsme toho ale moc neviděli, což se podařilo napravit letos, kdy jsem si ReCore konečně zahrál. Bohužel se ukázalo, že hra lépe vypadá než se hraje.

Celkový dojem možná ovlivnila špatná volba prezentované části hry. Pouštní lokace z prvního traileru jsou schované kdo ví kde a místo nich jsme vstoupili do naprosto generické továrny. Nebo to byla vesmírná stanice? Vojenská základna? Neurčitý a zaměnitelný design prostředí šel ruku v ruce se zapomenutelnými nepřáteli. Jednou to jsou modří roboti, jindy žlutí roboti, nebo brouci.

Právě barevnost ale hraje zásadní roli, protože změna zabarvení střel je jedním z hlavních herních mechanismů. Co směrové tlačítko na d-padu, to jedna barva. K dispozici je bílá, žlutá, zelená a červená a stejně jsou obarvení i nepřátelé. Už asi tušíte, že střílení zelených kulek do červeného nepřítele nebude ten nejlepší nápad. A taky že není. Pokud na vás jde banda červených hmyzáků, jednoduše přepnete zbraň do režimu červené, zamíříte a začnete kropit. Ne snad, že byste zeleným střelivem nezpůsobovali červeným emzákům poškození, ale odpovídající barvou to budou mít nepřátelé za sebou výrazně rychleji. A vy taky.

zdroj: Archiv

ReCore je vlastně docela obyčejná střílečka z pohledu třetí osoby. Jen bez systému krytí, místo něhož je ve hře dvojitý skok a raketově poháněné boty, kterými se můžete posunout ve vzduchu o několik metrů dopředu. Namísto krytí tak hopsáte, létáte a neustále zůstáváte v pohybu. Do toho vám občas hra předhodí jinak barevnou kombinaci nepřátel, a zároveň s pohybem po prostředí tak řešíte koho jakou barvou střílet.

Takhle to nezní špatně, ale kámen úrazu je v samotné hratelnosti. ReCore se prostě nehraje dobře. Špatně sice taky ne, ale celá hra působí jako by se k nám propadla časem z minulé generace konzolí. A ani na ní by nějak zvlášť nevynikala.

Častá změna barev je spíše otravná a skákání i poletování taky na zábavě tolik nepřidá. Obyčejnost soubojů nijak zvlášť neozvláštňuje ani váš robotický mazlíček, který je neustále po vašem boku, pomáhá v soubojích a má, na rozdíl od hlavní hrdinky, sympatické animace.

Hlavní hrdinka se tváří trochu prkenně, zatímco její robo-pejsek se občas hezky podrbe plechovou tlapkou za uchem. Mdlý dojem z celé hry nespraví ani jednoduché environmentální puzzly nebo vizuální styl, který má něco do sebe. Možná jsou pouštní pasáže mnohem zajímavější, možná se hra pak rozjede a možná jen tvůrci vybrali špatnou úroveň. Tak jako tak jsem z ReCore odcházel trochu zklamaný.

Je to velká škoda, vzhledem k zasazení a vůbec tématice celé hry. Ale třeba se ještě z ošklivého káčátka vyklube něco zajímavějšího. Byla by škoda, kdyby si tvůrce Mega Mana, producent Resident Evil a spousty dalších her, pošramotil pověst zrovna takovouto hrou.

Nejnovější články