Dojmy z hraní: Gears of War 4 marně hledá zašlou slávu
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Gears of War 4 marně hledá zašlou slávu

30. 7. 2016 14:30 | Dojmy z hraní | autor: Daniel Kremser |

Od E3 už přeci jen uplynul nějaký ten čas a někomu tak bezesporu může přijít divné, že s dojmy z hraní nových Gears of War přicházíme až nyní. Přeci jen jde o velkou značku, která platí za jednu z klíčových značek Xboxu 360. Jenže časy se mění a Gearsy nejen, že už dávno nepatří mezi lákadla pro široké hráčské spektrum, ale dojmy, jenž jsem si ze čtvrtého dílu odnesl navíc rozhodně nenaznačují, že by se obměněnému autorskému týmu podařilo najít zašlou slávu původní trilogie. Ba naopak, to jediné co nalezli je naprosto standardní střílečka z pohledu třetí osoby, doslova přecpaná testosteronem a namachrovanými hláškami, která se určitě neztratí, ale ke koupi konzole už nikoho nepřiměje.

Stará láska nerezaví

Už během samotné E3 ostatně hrála Gears of War 4 na stánku Microsoftu až druhé housle a stály se na ní daleko menší fronty, než na cokoli u konkurenční Sony. Větší zájem byl dokonce i o Sea of Thieves a opodál stojící Recore. Vzhledem k naprosto průměrnému odvaru obyčejné střílečky se standardně vypadající grafikou a game designem obracejícím se celých 10 let nazpátek se ale není čemu divit. Už takhle z kraje vám prozradím, že čtvrtý díl se prakticky nijak neposunul a v rámci živě hraného dema předvedl hratelnost, jakou jsme viděli v předchozích hrách této série.

Kdo miloval a ještě stále miluje původní trilogii a Judgment mu nepřišel úplně k zahození, zahoří nejspíše láskou i ke čtyřce. Bude to sice z čiré nostalgie, ale tvůrci očividně na tyto hráče sází a maximálně jim vychází vstříc.

I proto se v rámci dema střídaly ikonické zbraně jako na běžícím páse a postavy nešetřily hláškami a probíjely se doslova potoky krve z jedné uzounké arény do druhé přesně tak, jak to dělali už 4 krát předtím. Ani jednou za celou půlhodinu se přitom neobjevilo něco byť jen trošičku vybočující z nekonečného zástupů efektních poprav. Ve světle nezřízeného masakru by i Lincoln ze třetí Mafie zbledl závistí.

Autorům se ale musí nechat, že svému řemeslu alespoň rozumí a byť se jinak dá o kvalitách odvedené práce polemizovat, je třeba podotknout že tempo a skutečně dynamická atmosféra ukázce nechyběly. K vidění byla kooperace mezi hráčem na PC a na konzoli a vzhledem k tomu, že hra dvakrát spadla se skutečně jednalo o reálné záběry a nikoli jen sestříhané video.

Nemohu si pak stěžovat ani na grafiku, která tak nějak splňuje očekávaný standard a byť nenadchne a nijak neposune limity současné generace, ve 4K na velké televizi (PC verze) působily lokace opuštěného vlakového nádraží a přilehlé katedrály dobře.

Přechody mezi animacemi a samotným hraním pak byly nádherně plynulé a filmové podání brakového příběhu také nelze tvůrcům upřít. Dokonce bych se odvážil tvrdit, že na kvality a obsah scénáře se s dialogy popasovali se ctí. Zamrzí tak akorát propastný rozdíl právě mezi perfektně vypulírovanými filmečky a vším ostatním. Nějak se nemohu ubránit dojmu, že Gears of War 4 se na Xbox One měla podívat už s jeho vydáním a ne až teď.

zdroj: Archiv

Stejné jako tehdy

Problém čtyřky ale prostě tkví v tom, že hra nepřináší nic nového. Autoři totiž nepřicházejí prakticky s ničím přelomovým a vedle nových typů nepřátel a pár detailů se drží mustru předchozích her, i když se tato forma celkem prosté akce už přežila. Pocit ze střílení je ale pořád solidní a plejáda převážně starých, či alespoň povědomých zbraní vám umožní opravdu se vyřádit. Co už mi přijde přitažené za vlasy je fakt, že čtyřka je brutální i oproti předchozím dílům a někdy mi přišlo, že jdou tvůrci jen po divácky vděčném masakru.

Jako obyčejná střílečka hra stále funguje a s pár drobnými novinkami jako jsou nepřátelská hnízda sloužící jako kryt i hrozba, či částečně zničitelným prostředím přeci jen přicházejí. Nejde ale o nic výjimečného a určitě si nemyslete, že pokud vám Gears of War v minulosti nesedla, čtyřka to snad změní. Pokud jste ale tuhle bezhlavou akci měli rádi už před lety, pak se můžete začít těšit, protože E3 ani nenaznačila, že by snad měla značka podobně jako třeba čtvrté God of War směřovat zcela novým směrem. Už jen závěr samotné ukázky, který nabídl naprosto klasického bosse ve stylu houby nasávající tisíce nábojů z rotačáku by vás v tom měl utvrdit.

S křížkem po funuse

Nově či alespoň svěže tak může značka i popáté působit na hráče na PC, kteří přeci jen až na jedničku dobrodružství Marcuse Fenixe úplně minuli. Otázkou ale zůstává nakolik jim budou po chuti designérské relikty minulosti, jenž si sebou značka táhne již od prvního dílu. Možná i proto se celá prezentace točila okolo kooperace a hlavně kompatibilitě PC a Xbox platformy a skoro to vypadalo, že právě iniciativa Play Anywhere je tou hlavní novinkou, se kterou Gears of War 4 přijde.

Kooperace napříč platformami fungovala na výbornou a díky technickým problémům v úvodu, které prokázaly autentičnost předváděného, bylo vidět, že od hraní s kamarádem vás budou dělit jen sekundy a vše je tak naprosto plynulé. Plynulá, příjemně rychlá byla i celá prezentace a odhalila jediné, a sice to, že čtyřka je stále ještě těmi "starými dobrými" Gears of War stejně jako před 10 lety. Škoda jen, že herní průmysl se mezitím posunul dál...

Nejnovější články