Dojmy z hraní Games of Glory - na pomezí střílečky a MOBA hry
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní Games of Glory - na pomezí střílečky a MOBA hry

20. 5. 2015 20:30 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

Zlatý grál MOBA žánru si pro sebe uzurpovala Dota 2 nebo League of Legends podle toho, na kterou z her přísaháte. Stejně jako World of Warcraft nezabránil vývoji dalších a dalších pokusů o sesazení krále, ani v přecpaném MOBA žánru není o nové pokusy nouze. Jedním z nich je i Games of Glory, která se nesnaží atakovat pozice velikánů. Snaží se jít na momentálně jeden z nejpopulárnějších žánrů tak velkou oklikou, že bych hru zařadil spíše mezi izometrické střílečky.

Skoro by se dalo říct, že Games of Glory si svoji cílovou skupinu musí teprve vybudovat. Pojetí zajetého žánru je tady natolik odlišné, že bych se zdráhal zaškatulkovat hru jako MOBA. Tvůrci ze studia Lightbulb Crew přezdívají svému dítku SHMOBA, tedy "shooter + MOBA". Ale i když hra na první pohled vypadá jako obyčejná sci-fi MOBA, není tomu tak. Mnohem přesnější označení je izometrická střílečka s lehkou příchutí jednorázových RPG prvků.

Games of Glory se od drtivé většiny konkurence liší hlavně ovládáním. Můžete ji sice hrát klasicky s použitím myši a kouzlením na klávesách QWER, ale primárně se GoG hraje jako střílečka na WSAD. Myš pak slouží k zaměřování a střílení. Na nepřátele tedy neklikáte, musíte ručně zamířit a teprve pak vystřelit. Stejně jako ve střílečkách, jen to v Games of Glory vidíte z izometrické perspektivy. Navíc tu chybí minioni a nehraje se na last hitting...

Games of Glory zdroj: tisková zpráva

Dalším zajímavým pokusem o rozčeření stojatých MOBA vod je možnost mít v každé ruce jednu zbraň, mezi kterými lze přepínat. Někdy se můžete ohánět futuristickým mečem, jindy prostě vytáhnete kulomet či energetický kanón a střílíte na dálku. Do toho tu nechybí sci-fi variace na všechna myslitelná tradiční kouzla a schopnosti známé z jiných her. A směrem ke střílečce se Games of Glory kloní i v herních módech.

V nabídce figuruje například obdoba Domination, kdy zabíráte určité body na mapě, nebo Superstar, kdy se z jednoho z vás stane Superstar, která nesmí zemřít. Nechybí ani obchod, který je ale dostupný pouze v jakési přípravné části před zápasem. Taktiku a od ní se odvíjející nákup tedy musíte stihnout před samotnou hrou. Průběžné nakupování předmětů, jako třeba v Dota 2, by tady stejně kvůli k rychlosti hry nefungovalo. Games of Glory se řadí k MOBA hrám, které nechtějí plýtvat vaším časem. Když trvá zápas 15 minut, tak už je hodně dlouhý.

zdroj: Archiv

Games of Glory je free to play s tradičním modelem rotace hrdinů a možností kupovat si drobné kosmetické věci i klobouky za reálné peníze. Hrdinů je ve hře zatím málo a "finální" počet, jestli takové slovo lze vůbec u podobných her použít, by se neměl pohybovat okolo stovky. Malý počet hrdinů tu ale není na škodu. Anders Larsson, šéf a spoluzakladatel Lightbulb, mi potvrdil, že menší počet hrdinů kompenzují zbraněmi a upgrady. Hrdina, který by mohl papírově sedět třeba na meč a brokovnici, se lusknutím prstu změní, když mu dáte do baťůžku pistoli a sniperku.

Různé zbraně mají odlišnou roli, ale hlavně každá jinak spolupracuje s vašimi schopnostmi. Ty se u postav nemění, ale zbraně a pasivní schopnosti měnit můžete před každým zápasem. I když vidíte, že se vaším směrem řítí hrdina, kterého už máte přečteného, může mít tentokrát jiné zbraně. Najednou je situace jiná a vy se musíte přizpůsobit. Larsson si též na novinářské prezentaci s úsměvem na rtech povzdechl nad balancem - i s menším počtem hrdinů je balanc tolika zbraní a schopností čiré peklo.

Games of Glory zdroj: tisková zpráva

Naopak, potenciálním peklem může být pro některé hráče přítomnost reklam ve hře na MSI a Razer. Když jsem se Larssona ptal, jestli se obě firmy nějak finančně podílí na vývoji, tvrdil že ne. Prý jde jen o strategické partnerství kolem e-sportových turnajů, na kterých bude hrát Games of Glory hlavní roli. Reklamy mají ve hře formu bannerů v prostředí a nijak neruší. Spíše si jich všimnete proto, že na podobnou reklamu ve hrách moc zvyklí nejste. Ostatně i Larsson řekl, že na reklamy zatím tvůrci nemají od hráčů žádné negativní reakce. A nevadily ani mně.

Naopak mi vadil pomalejší pohyb. Možná jsem se jen zkazil hraním Heroes of the Storm, kde člověk nasedne na mounta a frčí rychleji než v jiných hrách, ale na pomalosti pohybu jsme se shodli i s ostatními hráči v místnosti. A Larsson si pečlivě zapisoval naše připomínky do mobilu. Hra má stále do hotového stavu daleko, takže se ještě všechno může změnit. A nikde není psáno, že se hra nebude měnit i po vydání.

zdroj: Archiv

Velkou výhodou hry jsou ovšem malé mapy, na kterých se poměrně rychle dostanete doprostřed, kde se děje všechno podstatné. Jenže i těch pár vteřin cesty směrem doprostřed působí zdlouhavě a rychlejší pohyb by neuškodil. Jakmile se ale došouráte do přední linie, začíná tradiční peklo. Souboje jsou svižné a díky ručnímu míření a ovládání pohybu působí mnohem dynamičtěji než v jiných MOBA hrách. Po několika zápasech mám pocit, že v Games of Glory závisí na pozicích podstatně víc než v jiných hrách. A díky přímému ovládání postavy skrze WSAD se můžete i během soubojů rychle přesouvat jinam a za běhu střílet či používat schopnosti.

Souboje jsou díky výše zmíněnému nekompromisní a ještě rychlejší než třeba v Heroes of the Storm, i když tohle srovnání, které používají sami tvůrci, trošku kulhá. Games of Glory je mnohem víc izometrická střílečka než MOBA. Kupříkladu konkureční Shards of War jde na stejný žánr podobně jako GoG, ale MOBA prvků se drží víc. Těžko Games of Glory nějak soudit po pár hrách s kolegy z německých a francouzských webů, a po jedné hře proti Larssonovi, ve které dostal náš tým strašně na budku.

Games of Glory zdroj: tisková zpráva

Líbí se mi, že Games of Glory není jen další typická MOBA a snaží se základní model zpestřit. Nakolik s tím uspěje však uvidíme až v příštích měsících. Zahrát si budete moct ale dřív - hra má za sebou úspěšný Greenlight a na virtuální pulty Steamu se dostane 27. května. Pak si sami vyzkoušíte, jestli je tenhle typ izometrické akce váš šálek čaje. Osobně jsem z kanceláří tvůrců odcházel spokojený. Ne nadšený, ale spokojený. Bylo to fajn a rád si pak hru na konci května znova zkusím. Ale Heroes of the Storm kvůli Games of Glory asi k vodě nepustím.

Nejnovější články