Dojmy z hraní: Forza Horizon 3 odjela do Austrálie a pořád je extrémně chytlavá
zdroj: Archiv

Dojmy z hraní: Forza Horizon 3 odjela do Austrálie a pořád je extrémně chytlavá

2. 7. 2016 12:00 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

Nápad vytvořit spin-off série Forza Motorsport s výrazně arkádovým zaměřením a otevřeným závodním světem byl jeden z nejlepších, který kdy v Microsoftu dostali. Komerční i kritický úspěch prvních dvou Forza Horizon her to bez výjimky potvrzuje. Představení Forza Horizon 3 během E3 2016 tak nebylo žádným překvapením, což ale neznamená, že to fanoušci série přešli bez povšimnutí. Naopak, přesun do Austrálie a příslib ještě větší herní plochy drtivou většinu z nich zaujal a potěšil. A i když vyloženě k fanouškům série nepatřím, demo Forza Horizon 3 na nové konzoli Xbox One S bylo to jedním z těch, které utekly až příliš rychle.

Třetí Horizon se z prosluněného Azurového pobřeží posune do nevyzpytatelné Austrálie, a je to dobře. Ne snad, že by mě ježdění na jihu Evropy nebavilo, ale přiznejme si, že vizuální variabilita tu zrovna největší nebyla. To hodlá Forza Horizon 3 napravit právě skrze přesun do Austrálie. Zažijete tam hustý deštný prales, vylidněnou poušť, krásnou pláž, dálnice, městečka a spoustu dalších lokalit.

Všechny oblasti jsou vzhledem působivé, což jen doplňují zvuky a vůbec dobrý pocit z rychlosti jízdy. Prohánět se po pláži v nadupaném Lamborghini Centenario je prostě zážitek pro labužníky. Nové Lamborghini byl jeden ze tří vozů, které jsem si mohl pro první závod vybrat. Jako druhý byl k mání Ford Shelby GT350R, a pak BMW M4 Coupé. S jedním z těchto tří krasavců jsem se vydal na silnici, kde mě čekal klasický závod.

Forza Horizon 3 zdroj: Archiv

První závody

Nejdřív to tedy byla jen rychlojízda bez nutnosti prodrat se za každou cenu na první místo, ale krátce poté už regulérní závod začal. Na začátku na klasické silnici, ale netrvalo dlouho, a už jsem musel z hladkého asfaltu na prašnou cestu, přes jeskyni, až na zmíněnou nádhernou pláž. To všechno v supersportu Centenario.

Na všech cestách mi dělalo společnost několik soupeřů, bohužel jen řízených počítačem. Drivataři nebyli špatní, ale bylo zjevné, že jsou pro účely E3 dema nastavení do role křoví. Nebyl problém je předjet a ještě jednodušší bylo auta dojet, když jste se kvůli své chybě zasekli někde vzadu. To jsem popravdě ocenil během druhého závodu, kdy mi dali vývojáři do rukou monstrum s obludným názvem Baldwin Motorsports Monster Energy Trophy Truck.

Najednou se logicky změnila fyzika vozidla, ovládání bylo jiné a chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl. Brzy jsem ale byl mimo silnici jako doma a ve velkém trucku jsem všechny menší hrbolky, nerovnosti a kopečky mohl vesele ignorovat. Truck si s nimi poradil bez problémů. Po chvíli mimo silnici následovala ještě divočejší pasáž s písečnou buginou 2011 Penhall „The Cholla“ Class 10. Ta je malá, hbitá, není moc rychlá, ale zase je skvěle odpružená, a tak s ní bez větších zádrhelů projedete téměř jakýmkoliv terénem.

Forza Horizon 3 zdroj: Archiv

Inovace v mezích zákona

Zrovna poslední zmíněný závod s buginou byl krásným příkladem arkádové hratelnosti Forza Horizon 3 a zábavy, kterou se vývojáři snaží do hry dostat všemi možnými směry. Závod s buginou byl součástí speciálního módu Showcase, ve kterém jsem nezávodil proti běžným autům na silnici. Soupeř byl jeden a sedlal Jeep. Vtip byl v tom, že Jeep nebyl na silnici, ale létal nade mnou, zavěšený na helikoptéře.

Z běžného závodu jeden na jednoho se tak najednou stala adrenalinová jízda, kdy se snažíte dostihnout a předstihnout helikoptéru, která zrovna přímo nad silnicí neletí. Letí si, jak chce a docela nízko, takže pán v Jeepu občas vrazí do stromu nebo cedule a pilota se na to nebojí hlasitě upozornit. Nechybí ani „wow moment“ ve formě skokánku, kdy se ve vzduchu přiblížíte nebezpečně blízko letícího Jeepu.

zdroj: Archiv

V poslední třetině závodu se Jeep od svého vrtulníku odpojí, dopadne na silnici a na poslední chvíli pokračuje závod v normálních mantinelech. V plné hře si pak vedle helikoptéry zazávodíte s rychlíkem, horkovzdušným balónem, bojovou stíhačkou nebo útočnou helikoptérou. Je to přehnané, nesmyslné a zábavné.

Jednou z dalších zajímavých novinek je i Danger Sign. Na Speed Traps si určitě pamatujete z minulého dílu: šlo jednoduše o to řídit v daném úseku co nejrychleji, aby byla vaše nejvyšší rychlost v určitém bodě zaznamenána a zapsána do online žebříčků. To zůstává i ve Forza Horizon 3, ale zároveň přibude i Danger Sign. Jakmile takovou ceduli uvidíte, bude jasné, že je poblíž skokánek. Princip je prostý: čím větší skok se vám podaří, a čím déle udržíte auto ve vzduchu, tím více bodů dostanete.

Forza Horizon 3 se tak opět přibližuje výbornému Burnout Paradise. Podobný důraz na bouračky sice v Horizon 3 není, ale hra vás za nebezpečnou, rychlou a riskantní jízdu odmění spoustou bodů. Mohli jsme to samozřejmě vidět i v některých posledních titulech ze série Need for Speed, ale svým tónem a hravostí se třetí Horizon blíží Burnoutu víc než NfS.

Forza Horizon 3 zdroj: Archiv

Auta, mapy a ten zbytek

Hlavním „hrdinou“ Forza Horizon 3 je sice Austrálie, ale nakonec jde především o auta. Těch bude v plné hře přes 350 a půjde o plnohodnotně zpracované Forzavista modely ze všech kategorií: od supersportů, přes off-road a písečné buginy, až po trucky. Každé auto si budete moct navíc rozšířit přes nové widebody kity, nemluvě o jiných částech auta.

Všech 350 aut jsem sice neřídil, ale z řízení těch několika málo kousků jsem měl dobrý pocit. Ovládat luxusní rychlá auta v nádherném exotickém prostředí je potěšením obzvláště v případě, když se framerate drží na stabilních hodnotách a vaše činy na trati kopíruje i do jisté míry dynamická hudba.

Forza Horizon 3 zdroj: Archiv

Dvojka si od Vaška Rybáře vysloužila skvělou devítku a těžko si představit, že by třetí díl stáhnul sérii kvalitativně dolů. Zvlášť, když osvědčený jízdní model a koncept tvůrci, společně se všemi novinkami, zasadí do mnohem rozlehlejšího prostředí. Mapa Forza Horizon 3 má být dvakrát větší než ve dvojce.

Zdá se tedy, že Forza Horizon 3 bude největší, nejvariabilnější a potenciálně i nejzábavnější hrou série. Alespoň tak soudím podle několika závodů, které jsem na E3 odjezdil. Viděl jsem sice jen zlomek hry, ale bavil jsem se u toho královsky.

Nejnovější články