Autor: Martin Havlíček Publikováno: 3.září 2008 | Verze hry: PC/neveřejný betatest/ang. Doba hraní: 3 dny intenzivně |
Aby nebylo do očí bijící, že ona povinná webová návštěva má vlastně za účel zatraktivnit stránky pro zadavatele inzerce (díky nim bude hra dostupná pro kohokoli zdarma), tak tam vývojáři umístili nástroj na „výrobu“ avatara. Jak víte z našeho zpravodajství, vybrat si můžete ze dvou stran konfliktu – Královská a Národní armáda – a ze třech tříd (Commander, Gunner, Soldier,) a pak také barvu kůže, vlasů a sestřih. Podrobnější úpravy lze trochu nepochopitelně provádět až ve hře samotné. Po kliknutí na nepřehlédnutelný čudlík PlayNow se pak spustí exe soubor a na vás vyskočí okno s hlavní nabídkou. Možnosti nejsou bůhvíjak komplexní, ale lze říct, že vše potřebné tady najdete (nastavení rozlišení a úrovně grafiky). Výjimkou je složka, pod kterou se ukrývají detaily o vašem hrdinovi. ![]() ![]() ![]() nové oficiální obrázky Každého The Sims-pozitivního hráče v první řadě zaujmou široké možnosti přizpůsobení si vzhledu virtuální postavy. Vybrat můžete oblečení, boty, ale i různé doplňky. Každá ze stran má garderobu specifickou a nutno říct, že velmi stylovou. V šatníku Národní armády najdete různé variace na uhlazené mundůry německých oficírků, kožené gestapácké kabáty, ale také rakouskouherské uniformy, a mezi doplňky pak monokly, jizvy, klapku přes oko... Zkrátka vše, co si lidé s nacistickými vojáky spojují. Jak prozrazuje nabídka, počítá se i s tím, že by si hráči mohli další „výbavu“ dokupovat. To jistě nebude na škodu. Průšvih by mohl nastat, kdyby bylo někdy možné nakupovat i zbraně. Ostatně, v položce Store je (zatím prázdná) složka Weapons, takže je to dost možné. „Oblékání panenek“ je věru tou nejsložitější činností ve hře. Samotné spuštění mače se provádí jednoduše opět stisknutím toho největšího tlačítka v menu. Matchmaking systém vám sám vybere server s hráči, na kterých si hned nevylámete zuby. Sami si server zvolit nemůžete, jedině snad mapu a to tak, že v Nastavení zaškrtnete, že byste raději tu, kde je víc vehiklů nebo naopak tu menší. První herní zkušenosti musejí být pro každého zákonitě pozitivní. Battlefield Heroes je hra příjemně triviální, takže první kroky neprovází pro složitější hry obvyklá frustrace z toho, že vám to nejde nebo nevíte, co přesně máte dělat. Tady si vystačíte s obyčejným pobíháním a střílením. Úspěšnost není dána fragy, nýbrž body, jejichž obnos se počítá na základě úspěšnosti zásahu (např. 3 body za drobné zranění, 50 bodů za fatální zásah). ![]() ![]() ![]() Na vrchol žebříčku se však mohou dostat i pacifisté - stačí, když se soustředí na obsazování území. Stejně jako většina her s nápisem „Battlefield“ na krabici, i tato totiž nabízí mód Conquest. Obsazování nepřátelských území, jež provedete pouhým setrváním u vlajky, je ohodnoceno 50 body. Poslední možností, jak vydělat nějaké ty zkušenostní bodíky k dobru, je absolvování tzv. misí. Ty si stanovujete na základě nabídky sami podle toho, nač se zrovna cítíte. Chcete-li si zalétat, tak si například vyberete misi „sejmi z letounu 4 nepřátelské vojáky“. Hromadění zkušenostních bodů vede k postupu na další úrovně a to provází zisk takzvaných Hero Points, sloužících k vylepšování nebo k odemykání nových skillů. V betě byl tento RPG zárodek potlačen, a tak není známo, jak velký je to obnos. Vedle těchto Hero Points svítí v menu také ikonka „VP“ značící Valor Points (podle indicií odměna za věrnost a s účelem stejným, jako mají reálné peníze), a tajemný štítek s označením „BF“. ![]() ![]() ![]() starší obrázky přímo z hraní bety Systém dovedností není zajímavý jen svou rozmanitostí, kterou dokumentuje tabulka níže, ale také tím, že všechny skilly mají krátkodobý účinek a část z nich se dokonce automaticky přenáší na spoluhráče v blízkém okolí. Tahle pomíjivost a zároveň pravidlo, že se vícero skillů nesmí aktivovat zároveň, do značné míry tlumí nevyváženost nabídky. Avšak to neznamená, že by nebyla problémem. Pokud si Gunner aktivuje Fire Frenzy, tak okolí nemá šanci (alespoň těch pár sekund). S každým updatem však vývojáři účinky vyvažují, a tak toto tvrzení už zítra klidně nemusí být pravdivé.
Dvě mapy Během této fáze betatestu jen pro zvané byly přístupné pouhé dvě mapky a zdá se, že stejný počet bude nabídnut i při otevření hry pro veřejnost. Hráčům odkojeným sérií Battlefield se nejspíše zalíbí Seaside Skrimish, která je větší a slibuje prostor pro blbnutí s tanky a letadly. V podstatě jde o velké pole, ze kterého na několika místech vyrůstají drobné osady. Dominantou je maják na útesu. ![]() ![]() ![]() Džípy jsou k dispozici i ve druhé, tentokráte komorní mapě Victory Village. Kolbiště zde tvoří stísněné městečko obehnané skalisky z jedné strany a mořem z druhé. Boj se odehrává především u fontány, kde je přeci jen více prostoru, potažmo mezi odstřelovači, kteří mají k dispozici hned několik vyvýšených pozic. Vizuálně atraktivní, přesto nenáročné Idea přístupnosti pro každého musí být v herním průmyslu nutně spjata s hardwarovou nenáročností. Tohle pravidlo autoři hry dobře znají, a tak při každé příležitosti připomínají, že hru spustíte i „na babiččině laptopu“. A nelžou. Hru jsem sice netestoval na rachotině, nýbrž na průměrném herním počítači (Core 2 Quad Q6600, 4 GB RAM DDR2, GeForce 8800 GTS), avšak výsledky, které Fraps vyplivl, prozrazují, že minimální požadavky budou opravdu hodně nízko (v „readme“ souboru se píše o 1 GHz procesoru, grafickou kartou s 64 MB VRAM a 512 MB RAM operační paměti, respektive 1 GB pro Windows Vista). A kolik že FPS to v mém případě bylo? Při nastavení úrovně detailů na maximum a rozlišení 1440x900 krásných 100 FPS, přičemž musíte brát v potaz, že jde o uměle vytvořený strop, takže reálná hodnota by mohla být ještě vyšší. K poklesům docházelo výjimečně, například při výbuchu granátu poblíž (krátkodobý pokles na 70 FPS). ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Z betatestu mám velmi dobrý pocit. Už kvůli tomu, že jsem u něj strávil více času, než bylo vůbec potřeba. Jako chvilkové odreagování je hra dokonalá a na hráče, kteří by se jí chtěli věnovat intenzivněji, také nezapomíná. Systém vylepšování postavy je dostatečnou motivací – tedy alespoň do té doby, než vás omrzí mapy. Doufejme, že jejich počet lidé z DICE brzy navýší. Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Novinky, Vše o sérii Battlefield |
Martin Havlíček | |
autorovi je 21 let, pracuje jako redaktor časopisu PlayIN a portálu Hratelně.cz, jeho práce je pro něj zároveň i koníčkem – ostatně na nic jiného už ani nemá čas |