| Autor: Levis Publikováno: 14.února 2006  | Verze hry: oficiální SP demo Doba hraní: pár dnů  | 
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek 
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Na začátku skirmishe má hráč pokaždé jen pevnost a dva stavitele, kteří narozdíl od prvního dílu BFME mohou budovat kdekoliv na mapě. U trpaslíků je na výběr z celkem osmi budov, goblini mají navíc ještě místo pro lukostřelce. Nejvýraznější ze všech je gobliní Spider Pit, která po příslušných upgradech vyrábí Spider Riders - obrovské skřetí pavoukojezdce. Ti se v terénu osvědčí podobně jako rohanská jízda v jedničce. Pavouci se rozeběhnou proti nepříteli a roznesou jeho vojsko na kopytech.. pardon, nožičkách. Tyto jednotky se rovněž dají využít coby lučištníci, protože střílí do pořádné dálky a velice rychle se přemisťují. V pevnosti si opět můžete zaplatit i hrdiny - speciální jednotky, které vynikají silou i zvláštními schopnostmi, stejně jako ty z Warcraftu III. V demu se objevil například trpasličí král Dain (umí vykouzlit skupinu trpaslíků) nebo Gimliho otec Gloin (dovede otevřít jakoukoliv nepřátelskou bránu). Všichni vojáci včetně hrdinů také úměrně s počtem zabitých nepřátel postupují na vyšší level, přičemž občas se tím zpřistupní nějaký upgrade. 
 Speciální síly (Special Powers) lze ve stylu C&C Generals vyměnit za body nasbírané zabíjením nepřátel. U trpaslíků je k dispozici zemětřešení, které má na všechny budovy správně devastující účinek, podobně jako drak nebo balrog, kterého si na pomoc zase zavolají goblini. Velice efektní je také chapadlovitá nestvůra, která na několik vteřin vyleze ze země. Dále je tu možnost vyklouzlit věž, uzdravit jednotky, opravit budovy atd.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Nezdravá             posedlost doly Umělá inteligence protivníka ale jinak ujde a přiznávám, že na nejtěžší obtížnosti s ním nehraji na vítěze a poraženého, ale na ubráněné minuty. V takovém případě nepřítel útočí z několika stran nebo efektivně shromažďuje vojska.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů  Opevnění a troll za všechny peníze V žádném správném opevnění nemůže chybět ani brána. V BFME2 můžete dokonce postavit i soukromou Postern Gate, kterou protivník vidí jako obyčejnou zeď, dokud se z ní nevyhrne armáda v záloze. Masivní kamenné opevnění hradu stojí dvě stě zlatých, ale podle řady hráčů za tuhle investici nestojí, protože nic nevydrží a hlavně ho goblini dovedou bez problémů přelézt, čímž opevnění postrádá smysl. Pak nezbývá než proti sobě postavit dva týmy trpaslíků, kteří jsou tak zakrslí, že mají často problém přelézt i kopce na mapě. Cimbuří trpasličího hradu můžete zpestřit lukostřeleckými věžemi, katapultem nebo tam dokonce posadit trolla, který na nepřátele hází kameny. Potíž je však v tom, že inteligence tohoto zvířete je věrná jeho pověsti, takže ho nenapadne při hodu počítat s tím, že protivník nebude celou dobu stát na jednom místě (hráč sice může sám zadat cíl, ale už ne místo vedle nepřítele, kam mají kameny létat). Většina kamenů pak dopadne mimo cíl a troll tedy přijde vhod jen ve vzácných chvílích, kdy nepřátelští vojáci skutečně stojí na místě. Toho se mi podařilo docílit akorát tím, že jsem na ně poslal vlastní pěší jednotky, které je zadržely, i když pak kameny padaly i na hlavu mým halapartníkům.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      O grafice           bohužel nemohu pořádně poreferovat, protože s mou GeForce4 Ti4200 hra           ani zdaleka nevypadá tak, jak by měla (viz třeba vodní hladina na vytípaných           screenshotech), na druhou stranu se alespoň necuká. Jen škoda, že opět           nelze více oddálit pohled kamery na bojiště. Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery... Související články: Preview, LOTR: Battle for Middle-Earth recenze, Novinky...  | 
| Levis | |
| autorovi je 17 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |