„Ano, naše hra je skutečně tak dutá, jak si myslíte,“ odpovídá lišácky Steve Skelton ze studia City Interactive na otázku, zda skutečně hraji to, co si myslím, že hraji - klon stříleček z druhé poloviny devadesátých let. „Chtěli jsme udělat něco stejně přímočarého a zábavného jako byl Quake.“
Z Alien Rage by intelektuály a hledače smyslu začala bolet hlava hned po pěti minutách. Osvalený hrdina na steroidech s fakticky velkou zbraní běhá po krásně zpracovaných důlních komplexech a střílí všechno, co se pohne. Nepřátelé prší odevšad, někteří se ukrývají za bedny, jiní odhazují maskovací štít těsně před vámi a další se spoléhají na sílu raketometů. Na žádném místě nezůstanete déle než dvě sekundy. Neustále se pohybujete kupředu a střílíte.
Každý, kdo za několik týdnů do Alien Rage vstoupí, zjistí, že ho nikdo nebude zatěžovat zbytečnostmi. Tu máš zbraň vojáku a dělej, co umíš. Za vydařené rány, ať už jsou to obligátní headshoty nebo komplikovanější upálení více nepřátel jedním explodujícím barelem, dostáváte speciální ocenění a sem tam mezi výbuchy a mrtvými zlouny objevíte audio logy s vysvětlením toho, co se děje. Jenže, proč složitě vysvětlovat primitivní akční film z osmdesátek, ke kterému se Alien Rage blíží? Na posloupnosti událostí a logice nezáleží. Střílíme!
Ke správné akci patří správné zbraně. Přestože jsem se nestačil během střelby podívat na jejich názvy, mohu zcela zodpovědně reportovat, že střílet se budou různé projektily z brokovnice, raketometu, samopalu, většího samopalu a hrozně moc velkého samopalu. Vedle toho jsou tu granáty i další exploziva a možnost sebrat zabitým nepřátelům jejich vlastní ukrutně zlou variaci na hrozně moc velký samopal.
Celé akční řádění na ploše čtrnácti úrovní zabere podle Skeltona nějakých šesti hodin a pravidelně ho bude zpestřovat setkání s bossy. Každou chvíli také zazní cool hláška hlavního hrdiny, který s centrálou komunikuje zásadně jako by vystupoval ve filmu Demolition Man nebo byl zapřeným bratrem Arnolda Schwarzneggera.
Od City Interactive jsme se nedávno dočkali rozporuplného Sniper: Ghost Warrior 2, ve které byly stealth pasáže nezvládnuté. Proto je jedině dobře, že se autoři rozhodli místo na taktické finesy soustředit na ohromný akční spektákl, který má šanci najít odbytiště u multiplayerových hráčů a životem vystresovaných jedinců - jako relaxační pomůcka a samozřejmě.
Na PC vyjde Alien Rage 24. září za dvacet dolarů společně s multiplayerem (klasický deathmatch a týmový deathmatch), konzolová verze vyjde během podzimu a bude kvůli absenci multiplayeru o pět dolarů levnější.