Blizzard sám přiznal, že to už pár let funguje tak, že úroveň většiny hráčů je buď na samotném level capu, nebo se mu blíží. Nových hráčů z jiných realmů si prý všimnete naprosto bez přerušení, všechno má být hezky plynulé. Samozřejmostí je pak grupování a společné romantické zabíjení deseti prasat při měsíčku.
Obecně to bude fungovat téměř totožně jako to už nějakou dobu funguje pro Battlegroundy, dungeony a raidy. S parťáky z jiného realmu budete moci chodit na spousty míst a dokonce budete moci být i v grupě a v jiné zóně. Už ale budete mít zákaz navštívit třeba hlavní města, protože tam je populace velká a města nebudou na Cross Realm nastavena. Stačí ale opustit grupu a je to. To stejné platí nejen pro města, ale i pro oblasti, kde se pravidelně nachází dostatek hráčů.
Žádný seznam oblastí, které budou, a které nebudou v Cross Realm, není. Funkce propojování serverů se bude dít automaticky, na základě populace. Sdílené nebudou ani aukční domy - když vejdete do aukční síně, budete pouze v té vaší, nikoliv v nějaké společné pro více serverů.
S technologií Cross Realm nebude Blizzard hráče jen slučovat, ale také rozdělovat. Ovšem pouze tam, kde to bude žádoucí. Například ve startovních zónách. Znáte to. Založíte postavu a zatímco čekáte ve frontě na prasata, skáče a tančí kolem vás deset orků a pět trollů. Trollové, no. S pomocí Cross Realm tak Blizzard vytvoří několik kopií přelidněné oblasti. S někým, kdo bude v jiné kopii, nebudete moci interagovat, ale když se připojíte do skupiny, přesune vás to do stejné verze oblasti. Docela zajímavá technologie pro skoro osm let starou hru.