Arkhona je čtvrtou planetou v systému Kharon v severní části Segmentum Obscurus (viz mapka), ale jednou z mnoha, kde lidstvo dostalo pořádně na frak. Tedy, původně dostali na frak mimozemšťané, které smetlo právě lidstvo během Velké kruciáty (pro jistotu – Great Crusade), ale to asi nikoho vzhledem k přístupu lidstva k nelidem během tažení nepřekvapí. Jenže imperiální osídlení na Arkhoně si užilo své díky sérii přírodních(?) katastrof.
Vše vyvrcholilo nedávnou invazí tyranidů, což je ultimátní katastrofa. Překvapivě se ale tyranidi neobjevili tradiční cestou, tedy z úlové flotily. Prostě se objevili... Není třeba zmiňovat, že na co přišli, to také zabili a sežrali. Než dorazily posily ve formě Adeptus Astartes (protože autoři zatím neoznámili Imperiální gardu jako frakci, která by se někdy ve hře objevila, jsou to jen mariňáci), obyvatelstvo planety skončilo jako potrava.
Zajímavější je ale fakt, že kromě mariňáků mají o Arkhonu zájem i eldaři, odpadlické mariňácké legie a také orkové. Ti všichni se pak o Arkhonu a její mnohá tajemství servou v megalomanském mlýnku na maso.
Samotný povrch planety je poznamenaný tektonickou činností, tažením Tyranidů a nejspíš i warpovými bouřemi. Že tu kdysi byli lidé, připomínají jen trosky imperiálních opevnění a civilní infrastruktury. Je celkem jasné, že příběhově bude důležité to, co se nachází pod povrchem Arkhony, ale kolem toho jsou autoři tajemní jak hrad v Karpatech.
Na E3 se dozvíme něco konkrétního ohledně Founders programu a snad i nějakých záběrů přímo z hraní alfa verze hry. A E3 vypukne už brzy, kdybyste nevěděli (od 9. června).