Pokud sdílíte, stejně jako já, nelásku k free-to-play modelu, vězte, že tento plánovaný zní velmi přijatelně, protože pracuje spíše na premium modelu. Free verze hry totiž nabídne možnost hrát jen za Orky. Placený obsah bude ve formě zakoupení plné hry (tedy jednorázově), což odemkne všechny bojující strany. Následně by mikrotransakce měly fungovat jen pro kosmetické předměty, žádné „kup si meltagun za tři dolary.“
Myslím, že toto je velmi udržitelný model, protože kosmetická vylepšení budou lákat. WH40K nabízí dost prostoru na to, aby záleželo na volbě barvy vašeho brnění (např. jiná kapitula) nebo prostě vám udělá radost, že budete mít jiný typ přilby u power armoru. Lidé za takový obsah budou rádi platit, ale zároveň to neovlivňuje samotnou herní kostru a funkčnost.
Po spoustě updatů se ale debutující tým Behaviour Interactive na celkem dlouho odmlčel a kromě povídky nebyly nové updaty. Nyní ticho prolomil celkem dlouhý dopis fanouškům, který mnohé osvětluje a hlavně tím říká, že vývoj hry nekončí. Jednou z prvních novinek je uzavření spolupráce se společnosti Turbulent, která se stará o marketing a někteří členové týmu se s ní dostali do kontaktu při vývoji Star Citizen. Dále se chystají nové stránky a součástí slibované otevřenosti vývoje bylo i uveřejnění záběrů z pre-alfa verze hry exkluzivně pro server MMORPG.
Společně s novou stránkou, což by mělo být někdy na jaře se zřejmě ve spolupráci s Turbulent spustí předobjednávkový Founders program, jehož obsah se ale zatím řeší. A teď konečně k vývoji samotné hry. Tam se prý daří, už se přechází od greyboxingu k 3D assetům apod. Tým získal dvě nové posily do výtvarného týmu a dokončují se modely Space Marines a pracuje se na budovách, už prý vznikly první (hra je vážně pořád ve fázi před alfou, vždyť má vyjít až v roce 2015). Nový člen level designu nyní šéfuje dennímu testování bojových scénářů. „Level design je zaměřen na dva základní zážitky, na úrovni jednotlivce a armády. Pro jednotlivce naše budovy a outposty musí nabídnout skvělý zážitek v boji na blízko i střelbě. Pro armádu nebo jejího velitele náš terén, silnice a outposty musí nabízet skvělý strategický zážitek.“
Zároveň podle všeho tým kupí nápady na zasazení příběhu, další designové prvky, prostě akční, tvůrčí preprodukční fáze. Momentálně se testují tři ze čtyř tříd pro (Chaos) Space Marines, chybí ještě Apothecary a jeho chaosácký protějšek. K dipozici už je třeba i mariňácký transport Rhino, ale zatím na něm nefunguje stormbolter. V rámci greyboxů vznikl i první funkční Outpost, kde půjde obsazovat určené body, najdete v něm spawn pointy, zbrojnice, obranné budovy...
Prostě to vypadá, že Warhammer 40,000: Eternal Crusade navzdory obavám žije a rozrůstá se směrem k funkční hře. Samozřejmě to bude ještě dlouho trvat – což si opakujte, až si prohlédněte zmíněné video z pre-alfa fáze vývoje, kde je vidět opravdu jen hrubý nástřel toho, jak bude tahle MMO akce fungovat.