Videa z Dragon Age: Inquisition ukazují souboje i pestrý herní svět
zdroj: tisková zpráva

Videa z Dragon Age: Inquisition ukazují souboje i pestrý herní svět

11. 6. 2014 13:45 | Preview | autor: Adam Homola |

Jednou z nemnoha her, které se na tiskové konferenci EA prezentovaly v pokročilém stádiu dodělanosti, bylo RPG Dragon Age: Inquisition, z něhož jsme viděli záběry i během tiskovky Microsoftu. Nebyla to náhoda, protože si Microsoft pro Xbox 360 a Xbox One verze hry zajistil přednostní vydání "prémiového" obsahu. EA zatím nespecifikovala povahu tohoto obsahu, může jít tedy o časovou exkluzivitu pro klasické DLC, ale klidně i obsah, na který si majitelé ne-microsoftích konzolí musí nechat zajít chuť. Než to ale EA rozsekne, můžete se kochat záběry ze hry a sbírat drobky v podobě nových informací.

Trailer z tiskovky Microsoftu prezentuje Dragon Age v tom nejlepším možném světle. Vypadá adekvátně, záběry hře ostudu nedělají a není jen o rubání draků, i když i na to dojde.

zdroj: Archiv

Boj s rohatým drakem ukazuje druhý trailer z tiskovky EA, zatímco třetí video nabízí prezentaci taktického módu. Hru v něm můžete zapauzovat, rozdat příkazy a plánovat další postup.

Vývojáři z BioWare hru prezentovali i redaktorům IGN, z čehož vznikl záznam deseti minut jen lehce přerušovaného hraní, které vám svět hry ukáže lépe než krátké trailery z tiskovek. Stejně to ale nestačí, protože svět Dragon Age: Inquisition má být obrovský. Mělo by jít o velký otevřený svět, jehož panoramaty se můžete v devítiminutovém videu dosyta pokochat.

Aby svět nepůsobil prázdně, tak systém World Master na základě vašich činů dynamicky přidává postavy a zvířata na místa, kde jsou potřeba. Nejde jen o běžné respawnování zabitých lidí a zvířat. World Master by měl být chytrý systém, který zároveň udrží v hlavě vaše rozhodnutí, aby je později v konkrétní situaci pro či proti vám použil. Týká se to společníků, dialogů nebo vašich činů - spousta z nich bude mít na svět a jeho obyvatele trvalý dopad.

Vývojáři demonstrovali fungování uvedeného systému na divokých medvědech. Pokud budete medvědí populaci cíleně rubat tak dlouho až žádný medvěd nezbude, World Master celý svět při dalším nahrání hry nezaplní novými medvědy. Sem tam jich pár asi přibude, ale medvědí genocida bude mít trvalý dopad, se kterým už pak nic neuděláte. Měli byste tak vždycky zvážit, jestli to, co se chystáte provést, nebude mít na váš budoucí postup negativní vliv.

U medvědů je to asi v kontextu celé hry vcelku jedno, ale rozhodnutí v příběhu, dialozích a vůbec váš přístup ke společníkům už budou mít větší váhu. Měli byste si tedy dávat pozor nejen na jazyk, ale také na činy.

Když už na ty činy (=akci) dojde, musíte se mít na pozoru. Dragon Age: Inquisition nemá být nejjednodušší hra pod sluncem. Proto lze nepřátele rubat v klasickém pohledu z třetí osoby, nebo v taktickém módu v izometrické perspektivě.

Uvidíme jaké dojmy si ze hry odnesou Aleš, Pavel a Miloš, ale z nových videí a informací se zdá, že se v BioWare chytli za nos, uvědomili si nefungovalo na utrápeném druhém dílu a hodlají to napravit.

Dragon Age: Inquisition vyjde už 7. října na PC, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4 a PlayStation 3. Nezapomeňte mrknout ještě do galerie, přibylo tam dvacet nových obrázků z E3.

Nejnovější články