Nejde přitom jen o vizuální přídavek, ale tvůrci na změně denní doby vystavěli také jednu novou mechaniku. Ta nese název Days Survived a počítá vám dny přežití. Za každý další den, kdy z vás není jen povalující se či visící mrtvola, dostanete lepší statistiky a trochu zlaťáků. Čím déle tak přežijete, tím jste silnější.
V programu předběžného přístupu na Steamu je The Black Death už rok, a tak bylo na čase, aby vývojáři ze studia Syrin Studios a Small Impact Games vyrukovali se systémem pro bydlení. Housing ve hře konečně je, ale připravte se na to, že zadarmo to nebude. Různé domy najdete v různých koutech svět a musíte si je koupit. Ani poté to nebude bez práce či spíše bez peněz, protože údržba domu vás bude něco stát. Dům si můžete ale také rozšiřovat, a to jak co do funkcí (sklad), tak do vybavování interiéru (postel).
Aktuální verze housingu je sice kompletně nová, ale to ještě neznamená, že se na ni nebude sahat. Stejně jako vlastně celá hra, ani housing není hotový a do budoucna se má ještě rozšiřovat. Expanze čeká jistě také souboje, který si v The Long Night prošly také svojí předělávkou, stejně jako sytém pro odemykání nových profesí.
Tvůrci upravili i technickou stránku hry, kdy se přešlo na dedikované servery a také na nejnovější verzi Unreal Enginu. Právě od něj si slibují mnohem lepší stabilitu a vůbec optimalizaci hry jako takové. Z dalších novinek můžeme jmenovat například novou hudbu, či nové, po světě se toulající NPC a procedurálně generované události.
The Long Night toho do hry přidává či upravuje opravdu hodně, ostatně na kompletní a pořádně dlouhý seznam všech změn a úprav se můžete podívat na oficiálním webu hry. Samozřejmostí je pak oprava hromady bugů, ale alespoň podle nepříliš spokojených uživatelů na Steamu mají tvůrci pořád ještě co dohánět.