Tvůrci ze studia Polymorph Games vyzdvihují převážně jeden důležitý aspekt hry – chybějící čtverečkovou síť. Ta bývá součástí naprosté většiny budovatelských strategií, ať už viditelná, nebo skrytá. Čtverečky pak jasně definují umístění budov v síti i jejich orientaci vzhledem k okolí. Ve Foundation vás v tomto ohledu brzdí jen vaše představivost.
Vlastní stavba zde probíhá podobně jako v Cities: Skylines. Vy pouze definujete oblast a její typ, vaši pracanti se pak postarají o zbytek – začnou obdělávat pole, kácet stromy, postaví nové budovy... Vtip je v tom, že oblast vyloženě kreslíte štětcem, s čímž si následně AI snaží poradit, jak nejlépe dovede. Krásným detailem jsou cesty, které jsou postupně vyšlapávány rutinně pochodujícími vesničany.
zdroj: Vlastní
V jednom konkrétním případě vám hra svěří do ruky ještě mocnější nástroj, než je štětec. Kostely a katedrály musíte navrhnout úplně sami – zvolit hlavní loď, podepřít ji pilíři, přidat jednu dvě věže, obehnat je kamennými hradbami a následnou parádu nasdílet přátelům.
Na to vše je nabalená klasická manažerská strategie. Zajišťujete obživu svým občanům, pověřujete je těžbou surovin potřebných pro další rozvoj osídlení a tak dále. Plníte procedurálně generované úkoly, reagujete na náhodné události a tím si i budujete vztah k místní šlechtě, církvi a prostým sedlákům.
Pokud by vám to bylo málo, studio si vyvinulo vlastní herní engine Hurricane, který rovnou počítá s podporou modifikací a Steam Workshopu. Myslelo se i na příjemný hudební doprovod, o který se starají veteráni mající na triku například Crusader Kings II, Europa Universalis IV a The Guild 3.
Foundation právě vybírá finance na Kickstarteru. V době psaní článku se podařilo poskládat 47 tisíc dolarů z cílových 59, přičemž do konce kampaně zbývá ještě 20 dní. Pokud vás hra zaujala a rádi byste přispěli na její vznik, může být vaše od 22 dolarů. Pokud si připlatíte, pak ve druhém kvartálu 2018 vyzkoušíte uzavřenou alfu, pár měsíců nato otevřenou betu, a ke konci roku se počítá s early accessem.