Autor: Mickey Mouse Publikováno: 22.dubna 2002 |
![]() ![]() ![]() Jasno do světa Unrealů Dovolím si malou odbočku, kterou se pokusím objasnit nesrovnalosti, které by mohli někteří čtenáři ve světě Unrealů mít. Jelikož se pracuje na několika projektech najednou, nemusí být tak úplně jasné, co je vlastně co. Proto pomineme již vyšlý, hlavním zaměřením singleplayerový Unreal a ryze multiplayerový Unreal Tournament. Na Unreal navazuje titul Unreal Episode II, který je plánován na konec letošního roku a má se jednat o čistě singleplayerovou hru. Další titul je Unreal Championship, jenž je jakýsi sesterský produkt k UT2003, který je ale vyvíjen pouze pro konzoli Microsoft Xbox. No a konečně tu je ještě Unreal Warfare, což je produkt směřovaný až na konec příštího roku a informace o něm jsou spíše dohady a nic oficiálního zatím nevíme. ![]() Engine Unreal engine v podobě, kterou najdeme v UT2003, by měl být vybaven spoustou efektních vychytávek. K nim patří realistické ztvárnění rostlin a terénu. Efektní atmosféry bude dosaženo dynamickým osvětlením i vystínováním scenérií, kdy i každý pohybující se objekt (třeba i vystřelená raketa) bude osvětlovat své okolí nebo naopak na něj vrhat dynamický stín. Zajímavé jsou i zprávy o mlze, dešti a kouřovch efektech. Každý předmět, který se jimi bude pohybovat, je rozdmýchá a zvíří tak, jak to je ve skutečnosti. Detaily map jsou 100 až 200 násobné v porovnání s těmi, které byly použity v UT. Modely budou čítat kolem 2000 až 3000 polygonů. Naprosto skvělá věc, kterou jste mohli vidět v tomto videu, je skeletální animace a fyzika objektů i hráčských modelů. Předměty na sebe navzájem působí, každý náraz objektu o druhý je zpracován realisticky a takové rozsypání barelů sestřelením jednoho z nich anebo skutálení hráče ze schodů vypadá naprosto dokonale. ![]() ![]() ![]() Tyto prvky jsou zásluhou fyzikálního enginu Karma, který tvůrcům UT2003 nabídla před časem externí britská firma MathEngine. Bohužel v posledních zprávách se šíří zvěsti, že tato technologie nestihne být do hry zakomponována v celé své síle a tak se s ní v UT2003 asi nesetkáme v podobě, kterou video předvádí. Je možné, že si Epic nechají premiéru tohoto skvostu až na Unreal II, ale jak to bude ve skutečnosti, se teprve uvidí. Nároky na hardware ![]() O konkrétní minimální ani doporučené konfiguraci tvůrci nikde nepíší a odkazují na demo, které vyjde nějaký čas před vypuštěním finální hry. To bude krom jiného obsahovat i možnost zjištění benchmarkových testů pro vaši sestavu. Jelikož datum vydání UT2003 je plánováno na 28.června, nemusí to do vypuštění dema dlouho trvat. Tvůrci ho chtějí uvolnit co nejdéle před vydáním hry, neboť se chtějí nechat ještě inspirovat ohlasy ze strany hráčů právě na toto demo. Dotkněme se ještě hudby. Ta má být zpracována ve formátu Ogg Vorbis, což je méně známá (a licenčně mnohem levnější) alternativa k populárnímu MP3, k níž existují konvertory do klasických hudebních formátů. Rasy a modely ![]() V singleplayer kampani si můžete vybrat, za kterou rasu nastoupíte. K dispozici jsou ve hře pro každou rasu 4 hráčské modely, každý se dvěma skiny. Tyto osmičlenné týmy tedy tvoří 48 unikátních bojovníků a ve hře najdeme i některé další bonusové, jako byl například robot Xan v původním UT. ![]() ![]() ![]() Důraz na rozlehlé venkovní mapy Zmínku o rozsáhlých mapách bych rád upřesnil, neboť podle posledních informací se má jednat o mix velkých map s těmi, které velikostí zhruba odpovídají mapám z UT, jejichž zastoupení bude naopak spíš převažovat. A to je dle mého dobře. UT2003 se nesnaží být hrou typu Tribes 2 a ty největší mapy by měly být designovány maximálně pro 32 hráčů, což je i horní limit hry. Ve hře najdeme i pár map známých z UT, předělaných do podoby nového enginu a jeho prostředí. Mluví se třeba o takovém Deck16. ![]() Doplňování zdraví, munice a energie Diskutovanou a stále ještě nejasnou částí je forma doplňování základních zdrojů zdraví a munice. Před nějakou dobou zvěřejněné zprávy o stanovištích ála Tribes 2 nejsou již dnes tak jednoznačné a autoři zvažují v podstatě tři varianty, přičemž nevylučují jejich mix anebo různé použití pro jednotlivé herní módy. Ve hře je kromě doplňovacích stanovišť ještě klasický způsob sbírání v mapě anebo naskočení do hry rovnou s plnou výzbrojí. ![]() Herní módy Z herních módů nebudou chybět klasický Deathmatch (quakeři jej přejmenovávají na Free-for-all) a jeho týmová podoba Team Deathmatch. Bohužel je definitivně pryč Assault, který se dnes přesunul spíše do sféry realističtějších her typu RTCW nebo MoH. Nebude chybět ani Capture The Flag, rovněž ve své standardní podobě. Klasiku pak doplní dvě novinky - Domination 2.0 a Bombing Run. ![]() ![]() ![]() Domination 2.0 je konverze výborného modu Domination, s nímž UT přišel a který si mě získal zdaleka nejadrenalinovéjším pojetím hry, která vám nedá ani na vteřinu odpočnout, protože právě každá vteřina hrála velikou roli. Domination 2.0 odebírá jedno ze stanovišť a redukuje jejich počet na dvě. K tomu, abyste získali body, je potřeba v jeden okamžik držet nadvládu nad oběma po nějaký čas. Pokud to zvládnete, máte bod, stanoviště se stanou neutrálními a pokračuje se dál. Čili jestli to chápu dobře, měl by tento systém víc podporovat týmovou sehranost a koordinaci v dobývání dvou odlehlých stanovišť a mělo by dojít k odlehčení tím, že po začátku odpočítávání není čas ani vydechnout. Nezní to špatně. ![]() Zbraně UT2003 přinese celkem jedenáct zbraní, z nichž řada bude představovat upravený arzenál z UT. Proč taky ne, když byl skvělý. Mezi zbraně se počítá i translokátor (dá se jím telefragovat), který doznal řady změn. Především skončí jeho neomezené použití. Bude používat buď munici potřebnou k vystřelení modulu, jež se bude dobíjet, anebo bude přímo číselně omezen počet jeho použití. ShieldHammer je nástupcem ImpactHammeru - jediné kontaktní zbraně v UT. Shield Hammer bude sloužit i k vysokým skokům, jakož i k odrážení nepřátelských střel. Shock Gun nahrazuje známou ShockRifle, dále nebude chybět FlakCannon ani Minigun, ![]() Nebude chybět ani raketomet, opět s přepracovanými režimy střelby, LinkGun bude předělaná variace na pulsní pušku s jednou specialitou, kdy je možné v sekundárním módu trefit spoluhráče, čímž jej nezraníte, ale naopak zvýšíte účinnost jeho zbraně. Takto se mohou spojit až tři hráči naráz. Alternativou hromadně ničivé zbraně jako byl v UT Redeemer budou nyní zbraně dvě - IonCannon (který používá k vysílání ničících paprsků satelity, takže je použitelný jen venku) a zbraň, jejíž název ještě nebyl zveřejněn, ale která se původnímu Redeemeru má podobat nejvíc oběma způsoby použití. ![]() ![]() ![]() Speciální pohyby UT přineslo do hry oživení v podobě speciálních pohybů - salta a úskoky. V tomto trendu chtějí autoři pokračovat a do nové hry jich zabudovali ještě širší plejádu. Některé z nich bude možné provádět obdobně jako bylo metání kozelců v UT, pro jiné bude zapotřebí mít naspořeno potřebné množství speciální energie, kterou získáte třeba z těl padlých nepřátel. Speciální pohyby mají opět prospět hratelnosti a rozvoji hráčských skillů, což jedině chválím. Co se týká rychlosti pohybu hráčů, ta má být obdobná té, jež byla použita v UT. Samozřejmě bude možné ji (i řadu dalších herních parametrů) upravovat používáním mutátorů, jejichž skvělá myšlenka bude hojně v UT2003 zastoupena. A kdo má rád výborný InstaGib, najde ho v nové hře rovněž. ![]() Shrnu-li dojmy, které na mě zprávy o hře zanechaly, mám pocit, že nebudeme zklamáni. Už ať je tu demo a můžeme si vše očichat v reálu. Původní Unreal Tournament vyšel před dva a půl rokem, těsně po něm Quake III Arena a to je tak vše, co akčně laděné herní publikum ze „staré školy“ na opravdové úrovni naposledy dostalo. Nejvyšší čas přijít s nějakou novou peckou. UT2003 na to myslím bude mít. Stáhněte si: In-game video (5 MB nebo 19 MB), Technologické video (55 MB) Související články: Unreal Tournament 2 preview (leden 2002), Unreal Tournament recenze (listopad 1999) |
Mickey Mouse připravil: jd |