Tvůrčí proces nové Star Wars hry je podobný jako v případě Uncharted
zdroj: Archiv

Tvůrčí proces nové Star Wars hry je podobný jako v případě Uncharted

18. 7. 2016 19:41 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Jedním z nejočekávanějších videoherních Star Wars projektů je jistě zatím nepojmenovaná hra od studia Visceral Games. Hlavně proto, že na něm pracuje scénáristka a kreativní šéfka Legacy of Kain série a prvních tří Uncharted her Amy Hennig. Na to konto se logicky spekuluje, že půjde o „Star Wars verzi Uncharted“, protože tvůrčí rukopis Hennig je hodně příběhový - filmový. Sama ale nikdy nic podobného neřekla, nikdy chystanou SW hru k Uncharted nepřirovnala. Během Star Wars Celebration ale vysvětlila, že při návrhu nové SW hry používá podobné postupy, jako při vývoji Uncharted.

Amy Hennig zdůraznila, že společně s týmem vytváří původní Star Wars příběh s novými postavami, tvory, lokacemi, technologiemi – samozřejmě všechno konzultují s LucasFilmem, aby události ve hře seděly do historie celého univerza. Zároveň Hennig zmínila, že vývoj hry se nachází v tak rané fázi, že by bylo lepší o ničem konkrétním nemluvit. Kvůli enormnímu zájmu fanoušků však tým baví hovořit veřejně alespoň o stylu, jakým hru připravují. A rovněž je baví fanoušky napínat – Hennig a spol. vydali trojici artworků, které údajně ukrývají celou řadu stop a nápověd.

swgame zdroj: Archiv

Vraťme se ale k popisu tvůrčího procesu, který je podobný jako v případě Uncharted, kde chtěla vytvořit odlehčenou akční adventuru s filmovým nádechem. Rozebrala tedy filmy s podobným zaměřením a následně se své poznatky pokusila rekonstruovat s vědomím, že vytváří interaktivní dílo. Podobný postup volí i v případě Star Wars hry – rozebírá Star Wars filmy a své poznatky se snaží realizovat v rámci interaktivního média.

Co to znamená? Minimálně to, že její Star Wars hra nebude „jenom“ Uncharted ve Star Wars kulisách, protože Hvězdné války se přeci jenom prezentují jinak než filmy, které ovlivnily Uncharted. Zároveň ale mají mnoho společného. Todd Stashwick, jeden ze scenáristů Star Wars hry, označil tón vyprávění, kterého chtějí tvůrci dosáhnout, za „lehce naléhavý“. Podle Hannig to znamená, že hra bude mít šarm pirátských dobrodružství, nabídne humor, ale zároveň i pocit ohrožení a dojem, že o něco důležitého jde. Hráči Uncharted podobnou kombinaci dojmů a pocitů dobře znají. A když posluchači přednášky při zmínce o Uncharted dali svou náklonnost sérii hlasitě najevo, Hennig dodala „Fajn, tahle hra se jim bude líbit.“

zdroj: Archiv

Myslela tím samozřejmě novou Star Wars hru, po jejímž dohrání by měl mít hráč pocit, že zrovna odehrál Star Wars film. Proto Hennig zdůrazňovala, že si musí pohlídat strukturu vyprávění včetně příběhových zvratů, akčních momentek a překážek, které hrdinové překonávají. A když zmiňuje hrdiny, pak tím myslí celou plejádu postav.

Po analýze Star Wars filmů totiž došla k závěru, že od jiných podobných děl odděluje značku fakt, že žádná z postav není vedlejší. Že je každý příběh stejnou měrou o Hanovi, Leie, Vaderovi i Lukovi. A ve hře to bude stejné. Nepůjde o hrdinský příběh jedné postavy, ale o příběh celé řady postav v určitém čase a prostoru, jakkoli hrát bude člověk jenom za jednu.

swgame zdroj: Archiv

Jen velmi obtížně se z uvedených informací skládá ucelený obrázek o nové Star Wars hře. Vlastně se z toho nic složit nedá. Vzhledem k tomu, že do vydání zbývají zhruba dva roky, to ale nevadí. Fanoušci si mohou spokojeně spekulovat, jak moc bude hra podobná Uncharted, ostatní si počkají na konkrétní informace.

Nejnovější články