The Witness měla vyjít původně už krátce po startu PlayStationu 4, ale hra vývojářům pod rukama nějak rostla a rostla, až se z ní vyklubalo mnohem větší dílo, než jaké původně plánovali. Jen pro představu: ze začátku se počítalo s hratelností kolem 8 - 12 hodin. Teď je prý hra tak velká, že hráčům, kteří chtějí projít každý kout zabere 80 - 100 hodin.
Blow také slibuje, že se máme těšit na prý úplně nový zážitek - na něco, co jsme doposud ještě nehráli. A je pravdou, že o podstatě The Witness toho pořád mnoho nevíme. Půjde o explorativní puzzle hru viděnou z pohledu vlastních očí, budou se řešit nějaké enviromentální puzzly a všechno (?) to bude na hezkém, relativně malém, ale velmi rozmanitém ostrově.
Teď už by se The Witness neměla nijak zvětšovat ani radikálně měnit. Vývojáři se chtějí v posledních měsících soustředit hlavně na odstranění bugů a na postupné ladění hratelnosti, jak napsal Blow na PlayStation Blogu. The Witness je rozhodně jedna z těch zajímavějších malých her a Blowův Braid dokázal, že autor opravdu umí. Jestli se mu podaří úspěch zopakovat, uvidíme v lednu.