The Order: 1886 bude střílečka ve stylu Gears of War
zdroj: Archiv

The Order: 1886 bude střílečka ve stylu Gears of War

10. 10. 2013 12:59 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Steampunková "adventurní střílečka" The Order: 1886 sice zaujala milovníky alternativní historie svým věrným podáním vrcholné viktoriánské éry plné monster a laserpušek, doposud byla však samotná podstata hry zahalena do hustého londýnského oparu. Časopis Game Informer ovšem nyní ve svém listopadovém čísle plánuje vydání dvanáctistránkového preview a ruku v ruce s tím se hra zhmotnila i v malinko jasnějších obrysech.

Práce na hře s cílem vydat ji pro PS4 začala již v roce 2009 a pomineme-li obligátní tvrzení "máme nejlepší vizuál, který kdo kdy viděl" nebo soustředění se na filmovou prezentaci lineární kampaně, vývojáři z Ready At Dawn zapracovali především na vymýšlení nového, původního světa.

Dějově hra vychází z tradičního klišé dávného rozdělení lidské rasy na dvě podkategorie – běžné lidi jako jsem já, vy nebo třeba Zdeněk Troška, a nezbytné "geneticky odlišné" křížence lidí a netvorů, tzv. "half-breeds". Monstrlidi zdědili prvky mytologických příšer z lidových legend a celá situace známá z tisíce a jednoho jiných příběhů promptně vyeskalovala ve válku, jež změnila průběh historie – například tak, že titulní Řád založil král Artuš jako skupinu odborníků na boj s monstrlidmi.

Již dříve bylo známo, že The Order nabídne i historické postavy 19. století, zjevně však sáhne i hlouběji do historie. V zápletce figuruje i substance "Černá voda", prodlužující život a zajišťující regeneraci – hlavním hrdinou je ostatně jistý sir Galahad, na němž si jeho nesmrtelnost vybírá svou daň (což vyloženě volá po setkání s Oscarem Wildem). Staletí dlouhý souboj se koncem 19. století dostal do překvapivého zlomu – po předešlých vítězstvích monstrlidí totiž standardní Homo Sapiens získali navrch pomocí výdobytků století páry jako jsou vzducholodě, bezdrátová komunikace nebo infračervené senzory, ale i pokrokem ve vývoji nových zbraní jako "plivání mračen termitu" nebo palba bleskopuškami...

...

Poslední slovo k zasazení hry – jazýčkem na vahách mezirasového konfliktu v roce 1886 zřejmě nebude ani tak souboj s potvoráky, jako spíše náhlé objevení se lidských rebelů, kteří vlivem nepříliš košer sociální situace bojují proti aristokracii, vládě i titulnímu Řádu. Vsadím se, že v průběhu hry se odhalí, že za vznik viktoriánské verze Occupy Whitechapel stojí monstrlidské machinace, ale třeba se pletu.

Samotné demo vyjevilo lidem z Game Informeru misi odehrávající se právě v londýnském Whitechapel, a de facto se podobalo variaci na Gears of War. V pohledu z třetí osoby ta sir Galahad poskakoval z úkrytu do úkrytu, zatímco své oponenty kropil z poloautomatické pistole, popřípadě je kosil v souboji na blízko. V případě překvapivého (naskriptovaného?) ataku protivníka došlo i na mačkání tlačítek ne nepodobné QTE. Krom bouchačky se hráči mohou těšit i na již zmíněnou termitovou pušku, která nepřátele rozkašle a zapálí, či rovněž zmíněný bleskomet – jedná se však o prototypy, a s tím jde i jejich určitá poruchovost.

Zajímavěji zní skutečnost, že Galahad má mít „schopnost předpovídat výsledky svých akcí“, není však jasné, je-li tím míněna speciální schopnost, nějaký taktický interface nebo jde-li o variaci vracení času na způsob Prince of Persia. Preview pouze zmiňuje, že "hráč bude moci posouvat kameru k odlišným objektům s cílem určit, jak jeho postava zaútočí na nepřítele", což zní věru prapodivně a asi si budeme muset počkat na prezentaci pohyblivými obrázky. Není ani jasné, dojde-li i na multiplayer – vývojáři otázky na něj zazdili. Nakonec tedy The Order: 1886 vypadá jako cosi mezi Gears of WarGod of War.

Nejnovější články