The Elder Scrolls Online přijde s first-person pohledem
zdroj: tisková zpráva

The Elder Scrolls Online přijde s first-person pohledem

20. 3. 2013 14:54 | Preview | autor: Petr Poláček |

Vybrané herní magazíny měly minulý týden možnost zahrát si The Elder Scrolls Online a při té příležitosti se zároveň zúčastnění redaktoři dozvěděli upřesňující informace o hře. Paradoxně, většina článků s dojmy z hraní TESO uvádí na prvním místě prvek, který k vyzkoušení nebyl – regulérní first-person pohled, o němž vývojáři Zenimaxu dříve tvrdili, že jeho implementace by byla obtížná a tudíž velmi nepravděpodobná.

Z videa prý first-person pohled na svět TESO působil výborně, hra z této perspektivy mnohem více připomínala klasické Elder Scrolls tituly, zejména Skyrim. Tlumené nadšení ze slíbené implementace pohledu z první osoby vyplývalo u většiny článků z neslaného, nemastného dojmu ze soubojů. Přestože skrze možnost bloků a časovaných útoků působí souboje v TESO živěji, než ve většině klasických MMO her, kde se čeká na dobití ukazatele, pořád prý bitky nevzbuzují potřebný dynamický dojem.

Nejlépe se prý dají souboje, v současné rozpracované fázi, přirovnat k bitkám z MMO Tera. Což není špatné, protože Tera v tomto ohledu funguje dobře, ale oproti Skyrimu či Oblivionu je to krok zpět. A i když člověk chápe, že MMO typu TESO nemůže používat stejné mechanismy, jako singleplayerový Skyrim, jde pořád o stejné universum a návaznost na singleplayerovou sérii bude v případě The Elder Scrolls Online stále svádět hráče ke srovnávání. Zdá se však, že navzdory řadě kompromisů TESO z toho srovnávání nevychází úplně špatně, zatím. Minimálně zahraniční novináři předpovídají, že TESO bude čnít nad celou řadou žánrových souputníků. Důvodů uvádí hned několik.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Bez ohledu na to, kterou ze tří frakcí si hráč vybere, ale i bez ohledu na zvolenou třídu, bude hlavně na hráči, jakými skilly svou postavu vybaví, respektive, co ji naučí. Zpočátku bude rozvíjet linii schopností vázanou na zvolenou třídu, ale s postupem ve hře se bude moci napojit skrze účast v PvP či jiných eventech na nové linie schopností a dále se rozvíjet mimo hranice své třídy. Každá linie schopností se jinak bude skládat z pasivních a aktivních skillů, které se vylepšují skrze jejich užívání, potažmo se specializují a spojují v nové po dosažení pátého levelu (daného skillu).

O soubojích už řeč byla, ale za zmínku stojí podpora stealthu těsně pod úrovní komplexity zpracování ve Skyrimu. Hra ovšem nebude hráčovu viditelnost ve stealth módu posuzovat dle pohybu v rámci hranic světla a stínu, ale čistě dle dohledové linie. Ve stealth módu se klasický ukazatel změní na oko, které vám ukáže, jak jste na tom s viditelností.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Vedle stealthu, který se dá užívat ke kradení, nepozorované infiltraci tábora a jiným bohulibým činnostem, bude ve hře fungovat i systém převleků. Dostat se do nepřátelského tábora v převleku tak nebude problém, ale je třeba si pak dávat pozor na označené osoby, které jsou schopny vás při bližším kontaktu odhalit. A pak by byla mela.

Jak už bylo řečeno, při spuštění hry budou k dispozici dvě guildy – mágové a bojovníci. Zloději a temné bratrstvo jsou plánovány jako dodatečný obsah pro spuštění. Přesto by questů a obecně herní náplně mělo být více než dost. Snad i kvůli tomu, že počáteční výběr příslušnosti k jedné z frakci neznamená, že uvidíte jen část obsahu, jak je tomu u jiných MMO her, které frakce používají.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Do levelu 50. budete plnit úkoly v rámci linie zvolené frakce. Pak bude možné se stejnou postavou hrát za druhou frakci, přičemž hra upraví obtížnost a loot. To samé pak půjde i za frakci třetí, opět s úpravou obtížnosti a lootu Je zjevné, že nebude nutné mít více postav, abyste obsah hry projeli celý, sakum prásk. Bude vám stačit jedna postava, se kterou můžete a nemusíte jen měnit příslušnost k frakci.

Dalším prvkem, který přímo odkazuje na klasické TES hry a propojuje tak TESO s jejich linií, je crafting. K dispozici bude pět kategorií (armorsmith, weaponsmith, enchanter, alchemist a provisioner), hráč se bude moci angažovat ve všech dle libosti, ale naplno zvládnout bude moci pouze jednu.

Hezké na celém systému je určitá porce mystéria, stojící za výrobou libovolného předmětu či látky. Každý předmět bude mít určené základní ingredience k výrobě, ale skrze přidávání dalších, již neurčených, budou hráči moci vytvářet unikátní předměty. Co která ingredience přinese, to už si hráči budou muset zjistit sami, třeba průzkumem nalezených speciálních předmětů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Poněkud omezeně působí TESO v oblasti struktury questů (které samotné jsou prý na výborné úrovni a mohou výrazně ovlivnit váš průchod hrou na základě specifických voleb) a průzkumu krajiny, tedy v porovnání s klasickými TES hrami. Člověk se nemůže zcela vykašlat na příběhové questy a dělat si ty vedlejší, pokud chce postupovat vpřed. Znamená to, že příběh je spíše lineární a je vztažený na celkový hráčův progres, ať už jde o získávání nových schopností, nebo zpřístupňování questů a oblastí.

Ze silně příběhového zaměření plyne, že nelze volně zabít jakoukoli postavu, potažmo není možné vstupovat do oblastí či zón, které i člověk vidí ve hře a chtěl by se do nich podívat jen tak, mimo příběh. Tvůrci sice slibují, že na tomhle ještě zapracují, ale těžké říci, v jakém rozsahu budou schopni provázanost příběhu s explorací krajiny uvolnit. Naopak slibně zní, že skrze questy se k vám budou či nebudou přidávat AI postavy, které pak budou hrát roli při plnění questů dalších. Anebo také ne, záleží na vašich rozhodnutích v jistých okamžicích. Což jen potvrzuje linearitu příběhu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Abychom ale neskončili negativně, tak je dobré zmínit přístup AI postav a nepřátel k soubojům. Na základě rasy či povolání dokáží AI postavičky spolupracovat a vyvolávat skupinová kouzla, sdílet lektvary a tak dále, což je ostatně možnost, kterou bude mít i banda živých hráčů. AIčko bude schopné měnit strategii dle situace na bojišti, což ve svých dojmech novináři unisono zmiňují jako velmi funkční a boje dramatizující prvek. V kontextu toho, jak prý souboje jinak nepůsobí extra živě, by to mohlo výsledný dojem dosti vylepšit. Stejně jako možnost bojovat z pohledu první osoby.

Informací a materiálů ohledně TESO vyjde v dalších týdnech a měsících jistě ještě celá řada, ty nejzajímavější vám samozřejmě vypíchneme. A kdo chce, může se už nyní přihlásit jako zájemce o účast v betě.

Nejnovější články