Letošek se zapíše do historie tuzemského herního vývoje jako rok, kdy vyjde Kingdom Come: Deliverance 2. Pokračování Jindrova příběhu má být větší, epičtější, navázané na zásadnější momenty dějin 15. století, ale také technologicky pokročilejší. Hlavní skriptér Martin Ziegler pro blog digitálního obchodu Epic Games prozradil, kam až ve Warhorse zašli, aby vykreslili uvěřitelné Kutnohorsko.
„Už před začátkem vývoje prvního Kingdom Come: Deliverance jsme měli pevně stanoveno, že chceme udělat pokračování, protože jsme věděli, že chceme vyprávět příběh, který bude větší než jen jedna hra,“ vysvětluje Ziegler s tím, že během vývoje první hry museli nechat stranou mnoho skvělých nápadů.
To ale neznamená, že ve Warhorse nepřipravili půdu pro nováčky prvním KCD nepolíbené. Příběh bude skrz přirozenou expozici v prvních několika hodinách připomínat hráčům hlavní dějové body první hry tak, aby kontext Jindřichova příběhu dával smysl. „Bavíme se o dvou rovinách: Jindrově cestě za osobní pomstou a geopolitickém konfliktu mezi Václavem a Zikmundem a jeho dopadech na region. Obě se mnohdy proplétají,“ říká skriptér.
Velká část a tahák hry skví v historicky autentickém zobrazení Kutné Hory. První díl tak obrovské osídlení neměl, takže jde o logický vývoj, který bude ve druhém díle hrát velkou roli. Ostatně jedno z nejvýznamějších královských měst (a jeho okolí), bude jedna ze dvou velkých lokací, do kterých se podíváme. Velký důraz kladli vývojáři na zobrazení všedního života nehratelných postav. Aby toho dosáhli, zaměstnali ve Warhorse velké množství odborníků, historiků, univerzitních profesorů, reenaktorů a představitelů kultur i etnických skupin, které jsou ve hře vyobrazeny.
Načtrnutý obrázek denního života v Čechách 15. století pak může být docela odlišný od běžných představ o středověku. Jako příklad Ziegler uvádí, že v době, kdy žil Jindra, v srdci Evropy ještě neznali brambory, ale v regionu byly například dostupné melouny.
„Když postavy sledujete, vidíte, že se chovají docela tak, jak byste čekali od skutečné osoby té doby: Snídají s ostatními, jdou za prací, možná si něco nakoupí, večer zajdou do hospody. Při procházce třeba přeruší své plány, když narazí na pouliční rvačku, potkají kamaráda nebo sledují veřejný lynč na náměstí. Rutiny často změní, když v regionu dojde k násilí či krádeži. Možná zůstanou doma namísto toho, aby šli na pivo. Možná si s sebou vezmou zbraň nebo vyžadují zvýšené hlídky v okolí, a to se děje neustále po celém světě, ať už u toho jste, nebo ne,“ popisuje Ziegler.
Tato „všednost“ se pak bude odrážet i ve vedlejších úkolech. Tým se zaměřil na každodenní aspekty života ve středověkých Čechách. Od sváru mezi dvěma vesnicemi po hledání pohřešované osoby.
„Naším hlavním záměrem je ukázat, jak se tyto každodenní problémy ve středověku výrazně odlišovaly. Oproti tomu hlavní děj bude opět zasazen na pozadí reálných historických událostí. Politika a s ní související násilné konflikty v našem specifickém období jsou skutečným jádrem hlavního příběhu,“ tvrdí Ziegler a dodává, že důkazy uvidíte všude kolem sebe. V divočině jsou loupežníci, ve městech cizí žoldnéři, na což místní různě reagují.
„Jednou z výzev bylo, jak Jindřicha ukotvit do těchto událostí, ale zároveň zůstat věrni realitě. Přece jen je pouze syn vesnického kováře, který měl v té době jen omezený vliv na cokoliv. Nakonec si myslím, že jsme našli způsob, jak najít rovnováhu a zachovat to nejlepší z obou světů,“ domnívá se hlavní skriptér Warhorse.
zdroj: Warhorse
Stejně jako v případě prvního Kingdom Come bude hlavní slovo mít autenticita a imerze. Herní mechanismy založené na reálných konceptech jsou jasně pochopitelné. „Musíte jíst, abyste neumřeli hlady, pomalu se pohybovat, abyste nevzbudili pozornost, mít s sebou světlo, pokud se chystáte prozkoumávat temná místa, a tak dále. Tým se snažil zdůraznit fyzickou realitu středověku v téměř každém aspektu hry, aby byla intuitivní a srozumitelná,“ uzavírá Martin Ziegler.
Kingdom Come: Deliverance 2 by mělo vyjít ještě letos na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.