Survival strategie Ancient Cities vás zavede do mladší doby kamenné
zdroj: Archiv
Preview

Survival strategie Ancient Cities vás zavede do mladší doby kamenné

4. 7. 2017 10:53 | autor: Aleš Smutný |

Zapomeňte na Řím, zapomeňte na Veset, zapomeňte na Athény. Survival strategie Ancient Cities vás vezme dál v čase, do pravěku, do doby, kdy se z lovců-sběračů stávali zemědělci a začal fenomén zvaný neolitická revoluce. Předmětem hry bude v rámci pozdního neolitu spravovat komunitu pravěkých lidí, kteří opouští lovecko-sběračský styl života a začínají se seskupovat do větších komunit a postupně budují z osad první civilizační centra – města. A rovnou řeknu, že hra vypadá opravdu, opravdu zajímavě.

Jakmile založíte malou osadu, musíte se starat o přežití. Přechod k zemědělství bude asi logickým krokem, protože nabízí stabilní příjem potravy pro větší množství lidí. A tak sledujete, jak vaši svěřenci zakládají rodiny, ty se rozrůstají a vy se stále staráte o jejich životy. To zahrnuje i stavu obranných systémů, byť po dlouhou dobu nemůžete počítat s ničím lepším, než je primitivní palisáda, která obklopuje několik vašich chýší.

Jak ale plynou roky, které hra simuluje společně se střídáním ročních období a samozřejmě noci a dne, stejně jako počasí, tak se i vyvíjí vaše kultura. S novými érami přichází nové herní prvky a nové architektonické možnosti. Megalitická architektura propojená s náboženstvím, větší a pohodlnější příbytky, lepší obranné systémy pro případné nájezdy. Ty ale půjde vypnout, kdybyste nechtěli, aby vám kromě počasí zatápěli ještě nepřátelé. Matka příroda bude mít v rukávu dost nepříjemných překvapení.

zdroj: Vlastní

Co se týče architektury, v traileru je vidět především středomořský typ domu. Pro střední Evropu typický neolitický dlouhý dům zde nenajdete. Není to zase tak překvapivé, celý čtyřčlenný vývojářský tým je ze Španělska. Nicméně tvůrci hovoří o možnosti budovy navrhovat, takže teoreticky si můžete vytvořit i ony dlouhé domy. A pokud ne, jakmile hra vyjde a snad uspěje, studio plánuje vydávat další obsah. Zatím by ale základní verze hry měla končit s nástupem doby bronzové.

I tak budete mít co dělat. Ancient Cities simuluje spoustu věcí. Kromě zmíněného počasí třeba i chování jednotlivých obyvatel, jejich potřeby a také ideje. Ne každý bude spokojený s žitím v chýši za palisádou. Stejně jako potrava, i budovy budou postupně podléhat zkáze a bude třeba je opravovat, což zase vede ke komplexnímu managementu zdrojů a surovin. Prostě a jednoduše, tahle hra by vám měla i v pravěku pořádně zatopit. Odměnou vám ale může být vaše vlastní verze Jericha, Catal Hüyÿk či Göbekli Tepe. A možná i něco víc, některé megalitické stavy v traileru jsou skutečně monumentální, alespoň na svou dobu.

Studio Uncasual Games s Ancient Cities prošlo úspěšným kickstarterem, kde vybralo 125 tisíc eur. Následně zvládla i Steam Greenlight a jestli mne něco naplňuje vírou, že celý projekt dovedou do konce, je to jejich přístup k early accessu, hratelné alfě apod. Hratelná alfa nebude, protože její udržování zabírá příliš mnoho času, který jde strávit samotnou tvorbou hry. „Alfa je část vývoje, ne produkt,“ říkají tvůrci jasně.

Stejně tak nepůjdou do early accessu, pouze nabídnou uzavřenou betu těm, kdo hru podpořili na Kickstarteru. A nechtějí ani přidávat nějaké velikášské sliby. Nejprve chtějí vydat plně funkční neolitickou fázi a pokud vše půjde jak má, naváží třeba dalšími historickými obdobími. Nejdřív ale dodělají neolit. A kdy hra vyjde? Prý až to bude, tak to bude. Ale dle odhadů bude uzavřená beta v září příštího roku a koncem pak plná verze.

Nejnovější články