Na většinu úkolů byste měli narazit někde v pustině, zatímco scénáře začnou zpravidla v úkrytu a měly by být mnohem hlubší a propracovanější, než běžné úkoly. Vývojáři si od nových scénářů slibují navození pocitu mnohem živějšího světa, než jaký mohla hra předtím nabídnout.
Vedle toho se přepracovalo samotné uživatelské rozhraní a to včetně soubojového systému, který doznal asi nejvíce změn. Právě na souboje měli vývojáři od hráčů nejvíc stížností a připomínek a tak tam nově přidali pořádnou umělou inteligenci všem nepřátelům a možnost bránit se a tím zredukovat poškození. Když už to od nepřítele schytáte, můžete se teď vyléčit díky speciálním předmětům, nebo naopak nově použít jiné předměty pro poškození nepřítele Nejste tedy omezeni už jen na klasické zbraně.
zdroj: Archiv
Oponenty lze během soubojů nově nejenom odzbrojit, ale také okrást. K tomu do Sheltered přibyly také obvazy, větší možnosti craftování, výroba lékárniček, předměty kategorie Junk které vám jsou sice k ničemu, ale můžete z nich recyklací vytáhnout zajímavé suroviny apod. Vývojáři se jednoduše neflákali a slibují další a další updaty, takže je na oficiálních fórech nešetřete svými názory.