Se Stalkerem má hra sdílet důraz na přežití, mutanty či hráčské frakce, oproti němu naopak obsáhne propracovanější RPG prvky. Nepočítá se s žádnou formou singleplayeru či offline módu, každá session bude omezená pro určitý počet hráčů a vše má lemovat dlouhodobá dějová linka, odvíjející se skrze PvE mise.
Momentálně se počítá s devíti herními stranami, byť ne ke každé se půjde přidat. Lokace (včetně podzemních levelů) se mají měnit, i když prostředí nebude zničitelné. Hráči si na začátku vyberou pohlaví a půjde také vytvářet vlastní klany. Všechny questy mají být ručně vyrobené.
V konkurenci dalších F2P her chtějí autoři uspět jen se skutečně volitelným platebním modelem, kdy veškerý herní obsah i vše podstatné bude dostupné zdarma (a připlácet se má například jen za pěknější/unikátnější zbraně, které ale nebudou o nic výkonnější než ty zdarma).
Survarium, které poběží na vlastním enginu, dále nabídne systém reputace, autenticky vymodelovaný balistický model a mise, které jsou vhodné pro celý tým i jedince. "Naše láska k stalkerismu je silná a ve hře se projeví," slibují autoři. Datum vydání zatím není stanovené, bude mu ale předcházet otevřený betatest.