V Blastu proti sobě stojí vždy dva týmy, Rebelové proti Imperiálním jednotkám, přičemž každý tým může mít maximálně 10 hráčů. Podmínka pro výhru je také prostá - buď váš tým dosáhne jako první 100 zabití, nebo vyprší čas (10 minut na jedno kolo) a vy máte v tu chvíli více zabití. V opačném případě vyhrává protistrana.
Co se týče map, máte se těšit na variabilitu, vycházející z velkých multiplayerových prostředí jiných módů, ale nikdy nebudete hrát na stejné, jen menší, verzi jiné mapy. Zatímco v jiných módech můžete pobíhat po "celém" Hothu a jeho velkých exteriérech, v Blastu jste omezeni na poměrně těsné prostory ledových jeskyní. Interiéry nabídne také Endor či Sullust, zatímco na Tatooine si to zase rozdáte v prašných kaňonech.
Mapy by se měly odlišovat také rozdílnou denní dobou a jiným nasvícením - i když budete znát například Tatooine velice dobře z jiných módů, v Blastu vás může překvapit právě jinou denní dobou.
Vzhledem k absenci Heroes & Villains a vozidel je pro úspěch v Blastu klíčový systém pickkupů - po prostředí se povalují různé zbraně či výzvědní droni. Není jich ale moc a při troše štěstí mohou pickupy zvrátit průběh bitvy na stranu toho týmu, který se předmětů více všímá a umí je lépe využívat, jak naznačili vývojáři na webu EA.
Star Wars: Battlefront vyjde 19. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One.