Z ryze funkčního hlediska jde o chytrý a efektní způsob, jak ze hry odstranit menu, která by mohla pro někoho představovat vyrušení z celkového ponoření do hry. MobiGlas je příběhově zařízení, které máte na ruce a které buď vysílá obraz skrze projektor na sobě a nebo rovnou vysílá agumentovanou realitu do sítnic vaší postavy.
Pokud se momentálně drbete na hlavě co že to ale má mobiGlas umět, vězte, že skoro vše. V první řadě umožní právě nahradit menu tím, že je vám promítá přímo do živoucího virtuálního světa. Když pomineme klasická nastavení z menu, mobiGlas vám umožní také rychlé a chytré nakupování. Kupříkladu se zaměříte na danou část lodi, kterou chcete vylepšit a před vámi vyskočí tabulka s možnými upgrady, kterými můžete procházet skrze menu mobiGlas a koupit to, co se vám hodí.
Když mobiGlas aktivujete, vypíše vám třeba jména hráčů a postav kolem vás, vyhodí dostupné statistiky o hráči a klidně si můžete připsat i poznámku, že jste spolu jednou obchodovali a on vás obral. A to vše se promítá vedle jeho herního avatara přímo ve hře, třeba jak kolem vás kráčí. Zároveň ale některé podniky budou mobiGlas náramek blokovat, aby nešli skenovat zákazníci z daného obchodu.
MobiGlas bude také disponovat různými „aplikacemi,“ což znamená třeba kompas, místní verzi GPS, případně hackerské nástroje. Hodně bude záležet na tom, jaký typ mobiGlas si pořídíte a jaké přídavné systémy si k němu dokoupíte, klidně může dojít i na extra štíty či specializované skenery. Vykreslení universa Star Citizen půjde tak daleko, že různé firmy budou nabízet různé typy mobiGlas a ty se samozřejmě kromě funkce budou lišit i designem.
Ale ani to tvůrcům v míře detailů nestačilo. MobiGlas půjde i poškodit a toto poškození se bude odvozovat od poškození, které utrpí loket levé ruky. V závislosti na významu poškození pak budou vypadávat jednotlivé funkce zařízení, nepůjde spustit některé aplikace a nakonec bude jen promítaná realita nešťastně problikávat, ukazovat glitche a celkově bude spíše na obtíž, než k užitku. Některé předměty půjde pomocí mobiGlas ovládat a celkově by tahle vychytávka měla být vaší prodlouženou rukou při interakci s vnějším světem.
Když jsem původně o mobiGlas četl, přišlo mi, že se autoři rozhodli udělat z normálního menu přeneseného do virtuální reality hry (něco jako Dead Space) něco extra. Jak se ale vršily řádky a odstavce v opravdu dlouhém blogovém příspěvku, došlo mi, že integrace mobiGlas bude mnohem hlubší a nabídne kontextuální menu a funkce v míře, jakou ve hrách často nevídáme.
Punc výjimečnosti pak všemu dodává jasné zasazení do lore Star Citizen. MobiGlas bude prostě váš nákupní portál, váš telefonní seznam, osobní asistentka, kompas, budík, emailový klient a asi desítka dalších věcí podle toho, jaký si koupíte a co do něj nacpete. Vlastně mne na tom všem začíná děsit jedna věc – jak tohle všechno dají autoři dohromady ve funkční podobě.