O co v novém SSX jde, prý ideálně vystihuje jeden z hlavních sloganů Race it, Trick it, Survive it - tedy závoďte, dělejte triky a ještě to zkuste přežít. Vaším hlavním cílem je totiž dostat se dolů z hory, kde závod začne. Někdy budou závody různě zpestřené, třeba když za sebou hned na začátku levelu spustíte lavinu a budete jí muset ujet. V jednom případě vás hra také vyhodí na vrcholek Himálají, kde je tak málo kyslíku, že musíte co nejrychleji sjet dolů, abyste neztratili vědomí.
EA Canada prý do hry chtějí implentovat sociální systém podobný Autologu z posledních dílů Need for Speed, a to především díky odezvě hráčů Hot Pursuit. Nové SSX má nicméně být dostupnější než třeba Shaun White Snowboarding nebo xboxové závody Stoked, oproti nimž si na ovládání a principy Deadly Descents zvyknete rychleji.
Tvůrčí šéf vývoje hry Todd Batty v časopise také popřel, že by na SSX dělali autoři série Skate. Sám nové SSX rád označuje za takový "Burnout na sněhu".
SSX: Deadly Descents vyjdou příští zimu pro Xbox 360 a PlayStation 3.