Správa vesnic v Mount & Blade II: Bannerlord bude mnohem detailnější
zdroj: tisková zpráva

Správa vesnic v Mount & Blade II: Bannerlord bude mnohem detailnější

19. 8. 2015 17:15 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Gamescom už nás obdařil několika skvělými videi z chystané Mount & Blade II: Bannerlord a Petr se byl na výstavě na hru podívat. Příval informací po měsících ticha ale nekončí a poslední blogový příspěvek doplňuje znalosti, které jsme načerpali z videí. Váže se k jednomu z nich a rozvádí detaily, které ve videu nebyly či jste si jich nemohli všimnout. Dojde tak na obléhací stroje, správu vesnic i výrobu vlastních, unikátních zbraní.

Co se týče obléhacího zařízení, to si samozřejmě budete muset vyrábět sami. Nicméně bude zde širší nabídka těchto strojů a systémů, přičemž jejich rozmístění a použití bude na hráči. Už žádný útok na jeden průlom po žebříku, ale pěkně si určíte, kam budou dopadat kameny z katapultu, kam dáte žebříky, na kterou bránu se zaměří beranidlo. Ovládat stoje můžete vy i AI a při obléhání půjde vaše vojáky ovládat pomocí rozkazů, což samozřejmě znamená mnohem větší možnosti taktizování. Takže mi snad jízdní elita zase nepomře na místním ekvivalentu rhodocké pěchoty...

Na mapě světa jste sice mohli vidět lepší grafiku, ale asi jste si nevšimli u vesnic načrtnutých lánů. Nově budou mít vesnice čtyři lány, na každou stranu jeden, na nichž budete moci určit co se bude pěstovat či zpracovávat. Management vesnic tak bude mnohem detailnější a celkově bude ekonomická stránka hry mohutně rozšířena. Už jen to, že budete přemýšlet nad tím, jak svá léna spravovat je velké plus pro všechny starostlivé feudály, ale i obchodníky.

zdroj: Archiv

Navíc, jeden z lánů se bude moci stát prostorem, kde stojí hrad. Ty tak budou ekonomicky navázány na ves, stejně jako ve skutečnosti. Samozřejmě to ale znamená, že když jeden ze čtyř lánů zabere opevnění, příjem už nebude tak velký. Skvělé je, že stejně tak vsi budou spravovat AI lordi a vládci. Takže se světová mapa bude dynamicky měnit a s ní se bude měnit i ekonomická síla jednotlivých území a stejně tak produkce surovin. V každé vsi také půjde nastavit kolik vesničanů bude naverbováno do milice, jaké budou daně a také jak intenzivně se má pracovat. Samozřejmě platí, že sdírat vesničany z kůže a dělat z nich otroky se může šeredně vymstít...

V boji bude mít AI už trochu lepší své virtuální mozečky. Lépe odhaduje vzdálenost a tak spíše bude boj s ní připomínat reálný souboj a nebo i šerm. S bandou lapků si sice váš ve zbroji zakutý rek většinou snadno poradí, ale když vás i nuzáci obklíčí, nemusíte stíhat vše krýt a nakonec vás udolají. Početní sílu ale pomohou vykompenzovat velké, těžké zbraně, které mohutným máchnutím mohou zranit hned dva mizerně obrněné oponenty. Takže do bitev s velkými davy sedláků – co to říkám, lapků – se asi vyplatí tahat pořádnou bradatici.

Jak už jste viděli, nově půjde zbraně vyrábět a pojmenovávat. Různé díly určí zbrani různé estetické, ale i funkční vlastnosti. Navíc půjde měnit i jejich váha a délka, takže si opravdu můžete ukovat meč sobě na míru, který vám bude vyhovovat jak v boji, tak i při přehlídce. Netýká se to ale jen mečů, takto upravovat půjde všechny zbraně. Díky tomu se ve světě budou vyskytovat i unikátní zbraně, které třeba NPC nosí u pasu a nebo je mají v hradu, nad krbem. Na unikátní zbraně budou navázané i různé úkoly. A klidně se může stát, že poté, co vás někdo porazí a okrade, se třeba vámi pojmenovaný, s láskou vykovaný meč dostane do oběhu a pak jej najdete o rok později na mrtvole nějakého lorda či lapky. Nebo zaseknutý ve své hlavě, pokud se vám opět nepodaří zvítězit.

K tomuto skvělému rozšíření realističnosti a také určité epičnosti (unikátní zbraně, zapřisáhlí nepřátelé, kteří bojují vaším mečem, to je materiál pro legendy!) se přidává i realismus související s ročními dobami. Jejich střídání se projeví nejen vizuálně, ale také v hratelnosti. Kupříkladu pokud se nerozumně vydáte na tažení v zimě, počítejte s tím, že vaši vojáci toho více sní, bude třeba více paliva a jejich morálka půjde ke dnu mnohem rychleji.

zdroj: Archiv

Z dalších drobností jsou tu třeba stolní hry. Každý z šesti národů bude mít vlastní unikátní hru, jíž si můžete zahrát v hospodě a nebo i s NPC jako jsou lordi apod. Nejen, že hraním jdou vydělat peníze, ale hrou se někdy otevřou i diplomatické možnosti s daným NPC a nebo prostě podpoří váš „roleplay.“ Možná ne věc, na níž by hra stála, ale určitě dobrý bonus k jejímu potenciálu. A právě to mne na těchto zprávách těší. Základ z původních her se zjevně nemění, ale TaleWorlds se snaží vylepšovat všechny složky, aby se dostali ještě dál v komplexnosti celkové simulace. Díky tomu půjde ve hře dělat mnohem více věcí a ještě výrazněji se specializovat. Teď jen vědět kdy hra vyjde.

Nejnovější články