Soubojový systém RPG Tyranny nabídne oproti Pillars of Eternity několik zásadních změn
zdroj: Archiv

Soubojový systém RPG Tyranny nabídne oproti Pillars of Eternity několik zásadních změn

14. 7. 2016 14:41 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Tyranny spojuje s Pillars of Eternity žánr i vývojářské studio Obsidian Entertainment, proto se dalo očekávat, že soubojový systém bude v obou izometrických RPG totožný nebo podobný. A v zásadě tomu tak je. Jak ovšem vysvětlil vývojářský blog, oproti PoE nabídne souboják v Tyranny několik změn.

Základ je pořád stejný – realtimové souboje, ve kterých můžete pauzovat a rozdávat rozkazy sobě i svým společníkům. Parta v Tyranny může mít maximálně čtyři postavy včetně té vaší. V boji půjdou využívat i schopnosti, ale abyste svého kvarteta využili co nejlépe, a představí se nově systém speciálních komb, která mezi sebou budou moci spouštět určité postavy.

Při jakémkoliv útoku, ať už na blízko, dálku nebo magickém, se porovná accuracy (přesnost) útočníka s defense hodnotou obránce. Stejně jako v Pillars může mít útok čtyři výsledky – zásah, škrábanec (dá méně zranění a efekt útoku je nižší), kritický zásah, minela. Accuracy pro útok je se počítá z jednoho či více skillů vaší postavy, a tady už bude záviset na konkrétním typu útoku – magický útok bude používat jiné skilly pro výpočet než rána palcátem.

zdroj: Archiv

Jak jsme psali dříve, cvičíte se používáním schopností, nikoliv jen rozdělováním bodíků. Defense, tedy obrana, probíhá v jedné z pěti vlastností – parry (parírování), dodge (vykrytí útoku), endurance (výdrž), will (vůle) nebo magic (magie). Poté se porovná hodnota accuracy s defense, přičtou se další možné modifikátory, a podle rozdílu se určuje úspěch útoku, a také jeho efekt. Vysoký rozdíl ve prospěch útočníka spíše vyústí v kritický zásah, a naopak mizivý rozdíl spíše bude mít za následek minutí či jen škrábnutí.

Zranění funguje opět podobně jako v PoE. Ve hře je několik typů zranění a obrana vůči nim se mění v závislosti na zbroji. Ve fungování zbroje ale najdete drobné změny. Pořád figuruje jako primární redukce zranění, nicméně podle váhy se mění její funkce. Těžké zbroje z bronzu a železa poskytují vlastnost armor, která snižuje číselné hodnocení zranění. Místo zásahu za 20 životů dostanete třeba jen za 5.

Nově ale Obsidiani zavedli kategorii lehkých zbrojí, které místo toho mají deflection, která nabízí šanci snížit úroveň zranění - z kritického zásahu na normální, z normálního na povrchové a existuje i možnost se vyhnout zranění úplně. Deflection pak vylepší i skill finesse, což by mohlo vytvořit specifický styl boje pro rychlé šermíře či lučištníky, kteří mají šanci na eliminaci útoku, i když na sobě nemají nějaké brutální brnění.

Výrazně jinak než v PoE bude fungovat systém poškození. Tvůrci opustili původní systém dvou statistik endurance a health a místo toho se vrátili jen k health, kdy prostě máte objem životů, a když vám dojdou, tak postava umírá nebo je omráčená (podle nastavené obtížnosti). Kouzla a předměty mohou padlé po konci souboje probrat z bezvědomí a jejich životy začnou regenerovat.

Autoři nově zavádí i systém zranění (wounds). Ve chvíli, kdy zdraví klesne na nulu (na vyšších obtížnostech i jen při nízké úrovni životů), dostanete zranění, které vám snižuje maximální počet životů a některé statistiky. Na vyšších obtížnostech můžete mít víc zranění, jejichž efekt se pak sčítá. Vymaže je jen odpočinek.

zdroj: Archiv

V Tyranny budou na výběr čtyři úrovně obtížnosti – story mode (pro ty, kteří si chtějí užít příběh a nechtějí mít problémy se souboji), normal, hard a path of the damned. Vyšší obtížnost neznamená víc nepřátel, ale chytřejší AI. Čím vyšší obtížnost, tím pečlivěji si nepřátelé budou vybírat své cíle, napadat slabé články vaší party a obecně lépe analyzovat situaci. Na vyšších obtížnostech také budou některé základní jednotky nahrazené silnějšími.

Mezi další změny patří používání konzumovatelných předmětů (tedy převážně lektvarů) a friendly fire. Předměty půjde použít okamžitě, bez prodlevy, takže máte šanci, že stihnete vyléčit těch klíčových pár životů, než vás srazí nepřátelská sekera. Nicméně, po použití lektvaru a dalších věcí, se všechny na chvíli zablokují. Znamená to, že i když máte v batohu padesát léčivých lektvarů, nemůžete udělat z daného hrdiny nesmrtelného reka neustálým pitím červených lahviček.

Friendly fire, tedy poškození vlastní party kouzly a dalšími schopnostmi v Tyranny nebude. Tvůrci říkají, že chtějí, abyste se soustředili na to, jak efektivně eliminovat soupeře a neřešili pořád, jestli jeden z vašich hrdinů nestojí v cestě.

Tyranny by měla vyjít ještě letos pro PC.

Nejnovější články